Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei :)

 

Gutt 17 år.

 

 

Har to små spørsmål...

 

1.

Trener litt kvar dag... Tar 2x 70 situps og 2x30 pushups (Er ganske spinkel :p )

Kvar dag...Har hørt noko med at å trene kvar dag er farlig... Gjelder dette i desse små mengder?

 

2.

Litt smårart... Men har fått brystmuskler... Men den venstre er betydlig større enn den på høgre sida!

Korleis kan eg få... balansert dette?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Føler meg ikke kvalifisert til å svare så utdypende, men kan skrive mine tanker :)

 

1. 2x70 hørtes mye ut, hvis du tar 70 situps på en gang? Hva med å holde en 5kg-vekt på brystkassen mens du trener? Mange av mine kamerater som tar push-ups daglig, så farlig er det nok ikke. Men hvor effektivt det er tør jeg ikke si.

 

2. Ikke et "fenomen" jeg er kjent med dessverre. Gjør du noen øvelser som skulle tilsi at du får mer belastning på venstre enn høyre?

 

Jeg føler det samme tobben. Militærpress evt stående arnold belaster for mye på korsryggen min i hvert fall, og jeg tar heller sittende arnold i tilnærmet loddrett benk. (dvs, det er 85-80 grader på den, omtrent, så ikke helt loddrett).

Oki, flott å høre at jeg ikke er alene om dette :) Tenker jeg fortsetter med arnoldpress. Militærpress trener vel bena i tillegg, men benøktene jeg har ved siden av er ganske drepende, så det skulle vel ikke ha så mye å si.

Lenke til kommentar

1. Nei det er ikke farlig :) Med tung vektrening bør man ha minst en dag hvile. Vil du øke i push ups kan nettopp det å trene hver dag være rette veien å gjøre ting på: http://humanmachine.wordpress.com/2007/06/...e-for-strength/

 

Dog gjør du 3 ting feil:

- Å ta samme antall push-ups og sit-ups hver dag gir deg ikke progresjon. Vil du bli sterkere og mer utholden må du ta mer enn treningen før.

- Sit-ups suger*. Har du ikke utstyr kan denne være bra:

- Få inn draøvelser som horisontal roing og pull-ups :

 

*Føler at jeg er en hykler som sier dette siden jeg trener dem selv for tiden, men det er for å prestere på en spesifikk test :p

Endret av awkward
Lenke til kommentar
Føler meg ikke kvalifisert til å svare så utdypende, men kan skrive mine tanker :)

 

1. 2x70 hørtes mye ut, hvis du tar 70 situps på en gang? Hva med å holde en 5kg-vekt på brystkassen mens du trener? Mange av mine kamerater som tar push-ups daglig, så farlig er det nok ikke. Men hvor effektivt det er tør jeg ikke si.

 

2x 70 hørest mye ut?

 

No blei eg forskrekka... Men ligg med pute på ryggen, beina opp i senga så dei ligg i 90 grader på magen... Opp og ned, opp og ned... Ikkje opp 1-2-3 ned, opp 1-2-3 ned...

 

Er dette dårligere trening? bedre me 3 sekunders situps enn opp og ned situps?

 

 

 

awkward: Tar selfølgelig ikkje opp til 70 så stopper eg... Eg tar enten meir eller mindre... Tar til magen og eg stopper...

Men har ikkje noko utstyr... Har ikkje nokon plass eg kan ta pullups og slike ting heller...

Endret av Bolivar
Lenke til kommentar

1. They simply don't recognize that the correct way to train abs is by squeezing them together very hard in an accordion-type manner rather than by bending excessively at the waist (which is a "waste" of time, forgive the pun).

 

2. They take the easy way out. It's a lot more difficult to actually contract the abdominal muscles together hard than it is to bounce up and down like a jack-hammer.

 

3. They are more concerned with how many reps they do than with how intense each rep is. You see it all the time--people in the gym doing sets of 50, 100, even 200 or more crunches.

 

Total nonsense. If you're really working your abs intensely, a set of 12-15 reps should leave your midsection burning.

Lenke til kommentar
Militærpress trener vel bena i tillegg, men benøktene jeg har ved siden av er ganske drepende, så det skulle vel ikke ha så mye å si.

Hvis du bruker beina når du tar "militærpress" tar du ikke militærpress. Da tar du enten pushpress eller kickstøt.

 

Noe av det fine med militærpress (som utføres stående - tar man det sittende tar man ikke militærpress, men skulderpress) er jo nettopp det at øvelsen er bra for å trene støttemuskulaturen rundt livet. Hvis du føler den belaster korsryggen, er det fordi du lener deg bakover. Vær rett i ryggen, skyt ut brystkassa og se rett fram uansett hvor stanga befinner seg, så unngår du dette.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Jeg føler det samme tobben. Militærpress evt stående arnold belaster for mye på korsryggen min i hvert fall, og jeg tar heller sittende arnold i tilnærmet loddrett benk. (dvs, det er 85-80 grader på den, omtrent, så ikke helt loddrett).

 

Stramme mage, rumpe, albuer foran kroppen, trekk kroppen fram når du er oppe. Fikk også vondt i korsrygg.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hvor viktig er det og trene Rotator Cuff egentlig? Såfall, kan noen anbefale noen effektive øvelser?

 

Og hvilke skulderøvelser anbefaler dere for en som har litt "skulderproblemer"? Bare litt knekking osv i skulderen, kjenner ikke direkte smerte, men mer som om jeg er sliten i skulderen. Selv om jeg ikke har trent den på en stund.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...