Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

En kompis av meg erfarer at starten på dagen går mye lettere etter at han begynte å ta 50 armhevninger hver morgen samt en proteinshake til "dessert".

 

Selv har jeg begynt å trene på treningssenteret ca. 3-4 ganger i uken, avhengig av ukens tidsplan. Det jeg da lurer på, er om det vil ødelegge restaureringen til musklene hvis jeg begynner med å ta et visst antall armhevninger hver morgen? Altså at musklene kanskje ikke får all den avslapningen de trenger for å være fit for fight til neste treningsøkt? :hmm:

 

50 klarer jeg ikke, og tenker heller ikke på å makse hver morgen, men heller å legge meg til et passelig nivå for å få kroppen i gang til dagens oppgaver.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Takk for linken.

 

Når jeg gjør øvelsen på linen under, så pleier jeg å ligge på en vannrett benk. Er det noe inneffektivt med det?

 

http://www.tn.no/guide.aspx?id=84

 

Jeg utfører øvelsen slik: Holder manualen med begge hendene over brystkassen. Løfter deretter over hodet og bak og ned mot gulvet. Deretter opp igjen, over hodet og frem igjen til brystkassen hvor jeg tar en "smal benkpress" og gjentar øvelsen.

Lenke til kommentar

På den øvelsen har det ingen ting å si, skråbenk på armøvelser er somregel for å få en bedre strekk.

 

Blå strek simulerer flat benk.

 

 

Franskpress gir meg en bedre treningsøkt men den kan være tyngre for håndledd osv i begynnelsen eller når vektene blir tunge 50+kg.

Endret av War
Lenke til kommentar

Okei, skjønner poenget nå. Men synes det blir litt travelt å måtte stå sånn halvveis å lene seg inntil skråbenken. Føler det blir mer fokus på triceps om jeg ligger flat ut, på en måte.

 

Men du synes altså franskpress er mer effektivt? Har aldri prøvd det, men virker som litt mer styr å måtte ta av/på vekter samt festemekanisme for hver økning? Altså når jeg tar denne øvelsen med manualer på benk, starter jeg gjerner med 15kg oppvarming for så å øke videre til 17.5, 20, 22.5 og 25kg. Da blir det jo mye skifting om man skal gjøre denne øvelsen "the french way"? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...