Sovesofa Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 det er ikke en vanlig treningsmetode blant styrkeløftere og bare trene benk ved å stoppe i 90 grader i armene... derimot er det normalt og trene med benk på flaske.. for variasjonen sin del... Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Ja det var det jeg siktet til... Dårlig formulering Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 da er vi enig da Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Et godt tips for å trene underarmer? Føler jeg virkelig trenger å trene de. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Disse trener underarmene, altså armen som går til hånden fra albuen? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Noen som vet om bra øvelser som trenger "vingene" de ved brystkassa om noen skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Litt av kvart å velje mellom, avhengig av kva du har tilgang til: http://www.coopersguns.com/videos/exercise...yclopedia/lats/ Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Har vondt litt nedenfor mot venstre (altså mot innsiden) på høyre kne. Har noe av det samme men da speilvendt vei (samme punktet, mao) på andre kneet. Smerten kommer ved mye belastning på knær. Med mye belastning menes vedvarende belastning som for eksempel løping, men også som i knebøy. Anyone? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) En kompis av meg erfarer at starten på dagen går mye lettere etter at han begynte å ta 50 armhevninger hver morgen samt en proteinshake til "dessert". Selv har jeg begynt å trene på treningssenteret ca. 3-4 ganger i uken, avhengig av ukens tidsplan. Det jeg da lurer på, er om det vil ødelegge restaureringen til musklene hvis jeg begynner med å ta et visst antall armhevninger hver morgen? Altså at musklene kanskje ikke får all den avslapningen de trenger for å være fit for fight til neste treningsøkt? 50 klarer jeg ikke, og tenker heller ikke på å makse hver morgen, men heller å legge meg til et passelig nivå for å få kroppen i gang til dagens oppgaver. Endret 29. desember 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
War Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ja det vil påvirke treningen din, 50rep er også høyrep og det er ikke bare musklene som shal hente seg men mest nervesystemet. Sansynligvis er det bare at han "våkner" sammen med at han føler pumpen og føler seg bedre. Lenke til kommentar
satser Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hvilke muskler i armene trener vi me vekter? Hvor gammen bør man være for å begynne å trene med vekter? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Øvelsesguide Sjekk ut guiden , der står muskelgruppene. Bilde-google navnene om latinen ikke sitter. For eks. Tar hovedsakelig på: Brystmusklene(Pectoralis major) Endret 3. januar 2009 av War Lenke til kommentar
satser Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Takk for svar, men har et spørsmål til: Jeg er tretten år, og er vel ganske godt utvokst i forhold til andre på min alder. Men jeg har hørt at det er mange som har begynt å trene mye styrke med vekter i denne alderen. Er dette en god alder å starte i? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Takk for linken. Når jeg gjør øvelsen på linen under, så pleier jeg å ligge på en vannrett benk. Er det noe inneffektivt med det? http://www.tn.no/guide.aspx?id=84 Jeg utfører øvelsen slik: Holder manualen med begge hendene over brystkassen. Løfter deretter over hodet og bak og ned mot gulvet. Deretter opp igjen, over hodet og frem igjen til brystkassen hvor jeg tar en "smal benkpress" og gjentar øvelsen. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) På den øvelsen har det ingen ting å si, skråbenk på armøvelser er somregel for å få en bedre strekk. Blå strek simulerer flat benk. Franskpress gir meg en bedre treningsøkt men den kan være tyngre for håndledd osv i begynnelsen eller når vektene blir tunge 50+kg. Endret 3. januar 2009 av War Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Okei, skjønner poenget nå. Men synes det blir litt travelt å måtte stå sånn halvveis å lene seg inntil skråbenken. Føler det blir mer fokus på triceps om jeg ligger flat ut, på en måte. Men du synes altså franskpress er mer effektivt? Har aldri prøvd det, men virker som litt mer styr å måtte ta av/på vekter samt festemekanisme for hver økning? Altså når jeg tar denne øvelsen med manualer på benk, starter jeg gjerner med 15kg oppvarming for så å øke videre til 17.5, 20, 22.5 og 25kg. Da blir det jo mye skifting om man skal gjøre denne øvelsen "the french way"? Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hvorfor kjører du pyramide på franskpress, egentlig? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Pyramide? Sorry, men er ikke helt inne i treningsspråket (selv om jeg vet hva en pyramide er) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå