Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig og opparbeide seg til og like eller enda bedre nesten bli avhengi av å trene. Jeg syntes nå trening er noe av det værste jeg vet, nesten tortur. Jeg trener derfor så å si ikke, men jeg ville gjerne likt det slik at jeg kunne begynnt og trene. Så kan jeg på noen måte tilegne meg den trangen enkelte har for å trene. Mange like det jo, no som for meg virker sykt, men jeg skulle gjerne likt det selv. Er det bare en kneik jeg må over, vil en månte med trortur 4 gangeri uken føre til at det blir bedre.

Lenke til kommentar
Er det mulig og opparbeide seg til og like eller enda bedre nesten bli avhengi av å trene. Jeg syntes nå trening er noe av det værste jeg vet, nesten tortur. Jeg trener derfor så å si ikke, men jeg ville gjerne likt det slik at jeg kunne begynnt og trene. Så kan jeg på noen måte tilegne meg den trangen enkelte har for å trene. Mange like det jo, no som for meg virker sykt, men jeg skulle gjerne likt det selv. Er det bare en kneik jeg må over, vil en månte med trortur 4 gangeri uken føre til at det blir bedre.

 

Det er akkuart det som mange plages med. De vil, men det er alt for hardt psykisk å tvinge seg igjennom mange økter. Trikset er å få trening til å være som lek. Jeg vil anbefale å drive med en aktivitet som er gøy, samme hva det er i starten. Så lenge man blir sliten dannes det endorfiner i kroppen. Det er disse man blir avhengige av. Kroppens naturlige smertestillende stoff.

 

Når man først har fått smaken på disse er det straks mange ganger lettere å drive med trening som bare er slitsom og krever mye motivasjon.

 

Finn noe som er lek, moro og som du blir sliten av.

 

Det er ikke rart at mange misliker trening hvis de tvinger seg hver gang. Trening skal være gøy :)

Lenke til kommentar
Er det mulig og opparbeide seg til og like eller enda bedre nesten bli avhengi av å trene. Jeg syntes nå trening er noe av det værste jeg vet, nesten tortur. Jeg trener derfor så å si ikke, men jeg ville gjerne likt det slik at jeg kunne begynnt og trene. Så kan jeg på noen måte tilegne meg den trangen enkelte har for å trene. Mange like det jo, no som for meg virker sykt, men jeg skulle gjerne likt det selv. Er det bare en kneik jeg må over, vil en månte med trortur 4 gangeri uken føre til at det blir bedre.

 

Det er akkuart det som mange plages med. De vil, men det er alt for hardt psykisk å tvinge seg igjennom mange økter. Trikset er å få trening til å være som lek. Jeg vil anbefale å drive med en aktivitet som er gøy, samme hva det er i starten. Så lenge man blir sliten dannes det endorfiner i kroppen. Det er disse man blir avhengige av. Kroppens naturlige smertestillende stoff.

 

Når man først har fått smaken på disse er det straks mange ganger lettere å drive med trening som bare er slitsom og krever mye motivasjon.

 

Finn noe som er lek, moro og som du blir sliten av.

 

Det er ikke rart at mange misliker trening hvis de tvinger seg hver gang. Trening skal være gøy :)

 

 

Så det betyr att jeg kan trene meg opp til å like trening. Det er bra. nå hvet jeg at det i det minnste er mulig, og da burde det være litt lettere å grave frem noe motivasjon. Fintes det noe så røfft annslag på hvor lang tid det vil ta, og hvor mye jeg må trene. Er det noe stoff jeg vil bli avhengi av så må det være disse edorfinenne.

Lenke til kommentar
Så det betyr att jeg kan trene meg opp til å like trening. Det er bra. nå hvet jeg at det i det minnste er mulig, og da burde det være litt lettere å grave frem noe motivasjon. Fintes det noe så røfft annslag på hvor lang tid det vil ta, og hvor mye jeg må trene. Er det noe stoff jeg vil bli avhengi av så må det være disse edorfinenne.

 

Ja, det er mulig, men det må gjøres via lek og moro. Bare driv på med det som er gøy i starten. Etterhvert så blir du vant til å presse deg selv og drive med ting som bare er slit. Hvis du sliter med motivasjonen en dag så ser ikke jeg poenget med å presse seg til å gjennomføre, men dette kommer veldig an på hvor du vil med treningen. Enkelte dager er alt et slit, men det er deilig når økten er over.

 

Men som et kort svar på det du spør om; så gjør det som er gøy og ha det som et mål å trives med det du gjør. :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg ønsker å komme i bedre form! (Og selvfølgelig at det skal synes også;)

 

Jeg har nå begynt å trene 2 ganger i uka. (Er vanskelig å få tid til mer)

Jeg trener kondisjon, styrke og boksing i løpet av en økt (2 timer)

Og gjerne noe av det samme i en økt til i løpet av uka.

Noen ganger prøver jeg å få tid til enda en økt.

 

Så ca 4 (5-6) timers intensiv trening i løpet av én uke.

 

I tillegg passer jeg selvfølgelig på hva jeg spiser og det går mye i frukt, grønt og kylling;)

 

Har noen noen formening om dette vil innbringe resultater?

Burde jeg trene mer, eventuelt anneledes?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg ønsker å komme i bedre form! (Og selvfølgelig at det skal synes også;)

 

Jeg har nå begynt å trene 2 ganger i uka. (Er vanskelig å få tid til mer)

Jeg trener kondisjon, styrke og boksing i løpet av en økt (2 timer)

Og gjerne noe av det samme i en økt til i løpet av uka.

Noen ganger prøver jeg å få tid til enda en økt.

 

Så ca 4 (5-6) timers intensiv trening i løpet av én uke.

 

I tillegg passer jeg selvfølgelig på hva jeg spiser og det går mye i frukt, grønt og kylling;)

 

Har noen noen formening om dette vil innbringe resultater?

Burde jeg trene mer, eventuelt anneledes?

 

Åssen resultater er det egentlig du forventer å få?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

 

Jeg ønsker å komme i bedre form! (Og selvfølgelig at det skal synes også;)

 

Jeg har nå begynt å trene 2 ganger i uka. (Er vanskelig å få tid til mer)

Jeg trener kondisjon, styrke og boksing i løpet av en økt (2 timer)

Og gjerne noe av det samme i en økt til i løpet av uka.

Noen ganger prøver jeg å få tid til enda en økt.

 

Så ca 4 (5-6) timers intensiv trening i løpet av én uke.

 

I tillegg passer jeg selvfølgelig på hva jeg spiser og det går mye i frukt, grønt og kylling;)

 

Har noen noen formening om dette vil innbringe resultater?

Burde jeg trene mer, eventuelt anneledes?

 

Åssen resultater er det egentlig du forventer å få?

 

Det ser ut som et bra program det. Men kanskje prøve å presse inn en trenings dag til? Også må du jo huske på at store deler av progresjonen i treningen ligger i maten du spiser da ;)

Lenke til kommentar

Noen som kjører benkpress her?

Har lyst til å dele noe fra myorevolution med brukere av dette forumet.

 

De som kjører benkpress med stanga helt ned på kassa er de som har en perfekt kropp for benkpress

altså stor kasse og korte armer.

De som ikke har en perfekt benk-kropp er de som har en relativt flat kasse eller lange armer.

 

Det man kan gjøre for å løfte riktig da er å først finne avstanden mellom hendene som er den samme avstanden du har

om du tar pushups. Sett deg på knær på gulvet, fall forrover i pushupstilling , det er det perfekte avstanden på grepet.

 

Så legger du deg på gulvet med benkpress stangen og senker stangen til albuene møter gulvet.

Så langt unna brystkassen stangen er da er det laveste du skal senke stangen under benkpressøvelsen på benken.

Du skal heller ikke strekke helt ut oppe.

 

Grunnen til dette er at man kan overstrekke skuldre og rotatormuskler med å etterligne de som har perfekt kropp for benkpress. Følg heller oppskriften over så får du et bedre resultat og minsker risikoen for skader.

Lenke til kommentar
................

De med korte armer og stor brystkasse får vel et bedre utgangspunkt i bunnen når de skal løfte enn de med litt flatere brystkasse og lange armer? Men er det ikke lurt å ta stanga helt ned likevel sånn at man får trent i bunnposisjonen også?

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
................

De med korte armer og stor brystkasse får vel et bedre utgangspunkt i bunnen når de skal løfte enn de med litt flatere brystkasse og lange armer? Men er det ikke lurt å ta stanga helt ned likevel sånn at man får trent i bunnposisjonen også?

 

For ikke å snakke om kortere løftebane.

 

Det War sier her var nytt for meg, iallefall. Interessant. :hmm:

Lenke til kommentar
................

De med korte armer og stor brystkasse får vel et bedre utgangspunkt i bunnen når de skal løfte enn de med litt flatere brystkasse og lange armer? Men er det ikke lurt å ta stanga helt ned likevel sånn at man får trent i bunnposisjonen også?

 

jo det vil jeg også si, benk uten touch down og stopp på kassa er ikke ett godkjent løft i mine øyne ( ikke i konkuranser heller) blir som å ta halvbøy..

Lenke til kommentar

Må legge til at dette var for kroppsbygging og ikke styrketrening med godkjente løft osv.

Det betyr også at de som har benk-kropp er best i benk pga ned i brystet er det samme som det nye vi litt lengre i armene bruker nå.

 

Men er det ikke lurt å ta stanga helt ned likevel sånn at man får trent i bunnposisjonen også?

 

Før mente man det ja men etter å ha sett på skadene over tid og sammenlignet litt ser man et det er mer gunstig å følge en regel og om det blir i brystet eller ikke får kroppen bestemme.

 

Det er samme med nedtrekk og pullips i stang.

Ikke strekk armene helt ut, men behold spennet i muskelen rett før.

 

Dette var nytt for meg også men er visst det Børge og hans treningkolegaer over hele verden har funnet ut og praktiserer nå med bedre resultater.

 

Knebøy har også fått en vri, uten sko eller med spesialsko 3mm såle er det beste. Kjør en runde og du kommer til å merke det i lårene på andre steder enn før.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...