Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I det siste har jeg fått veldig vondt i den ene skulderen når jeg tar stangroing. Jeg kjører som regel en 5x5 variant, der stangroing er på dag 1 og 3. Chins og markløft er allerede med i programmet, da på dag 2. Det andre alternativet til stangroing vil være smal kabelroing, da det belaster skulderen mindre. Men jeg syns den er såå kjedelig. :p

Lenke til kommentar
Nå er jeg usikker på om dette har noe som helst å si, men har du prøvd å snu grepet? Jeg bruker underhåndsgrep når jeg stangror, og ikke vanlig grep som man bruker ved for eksempel lett markløft(noen sverger jo til styrkeløft-grep på lette vekter også, men du tar poenget..)

 

kjører også undergrep når jeg kjører latsrowing... har aldri fått noe problem med skulder..

 

på mark kjører jeg låsegrep, uansett hvor mye kg det er :p vanesak

Lenke til kommentar
Nå er jeg usikker på om dette har noe som helst å si, men har du prøvd å snu grepet? Jeg bruker underhåndsgrep når jeg stangror, og ikke vanlig grep som man bruker ved for eksempel lett markløft(noen sverger jo til styrkeløft-grep på lette vekter også, men du tar poenget..)

Takk for tipset. Jeg skal teste den ut neste gang. :)

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kutte ut bein i noen måneder nå - minst. Grunnen er beinhinnebetennelse som er gjennomgående i begge beinene, i tillegg til verkende kne. Kommer til å svømme og sykle lett som kardio.

Styrketreningen må foregå uten beintrening og uten noen form for beininvolvering - og derfor trenger jeg et godt alternativ til markløft som ikke belaster beinene. Noen idèer?

Lenke til kommentar
Finnes det noen treningsprogram som er dedikert til å styrke deg spesielt i chins? Da gjerne et som kan gå parallellt med et ordinert styrkeprogram.

 

Vanlige program fikser ikke biffen for meg. Jeg har omtrent aldri blitt bedre i chins av et slikt.

 

Hmm, jeg har et program som funket bra for meg, men det kommer an på hvor mange chins med strikt form du er i stand til å ta det?

Lenke til kommentar
Jeg klarer vel rundt 8. :)

 

Vel, da kan jeg anbefale deg ett program som funka ganske bra for meg:

 

5 Reps pull-ups

3 Reps med 2,5Kg pull-ups

3 Reps med 5Kg pull-ups

5 Reps pull-ups

 

Hvis du trener 3 ganger i uka så begynner du eller slutter trenings økten din med dette programmet 2x i uka.

Hvis du trener 4 ganger i uka - 2-3x

Hvis du trener 5 ganger i uka - 3x

Endret av mnemic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...