Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg tok strak mark i dag så plutselig var det som at bakside lår gikk ut av ledd, hørte en sånn lyd som når du knekker fingre bare høyere og jeg kjente at hamstrings flyttet på seg. Gjorde forferdelig vondt og jeg skrek til som en stukken gris. Hadde helt perfekt teknikk og ikke alt for tunge vekter, siden jeg tenker mer på teknikk enn vektene når jeg tar strak mark.

 

Har enda litt vondt i hamstrings, gjør vondt når jeg går og det dunker når jeg sitter på datastolen.

 

Noen som vet hva som kan ha skjedd?

Lenke til kommentar
Finnes det noen side der man får en oversikt over alle baseøvelser? Jeg vet om de viktigste (bøy, mark, benk, dips osv), men kan jo være greit å få en oversikt, i tilfelle det er noen øvelser jeg ikke er klar over, som kan være gode øvelser.

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

 

Den har forklaring på hver øvelse og hva slags øvelse det er, hvilke muskler som er involvert osv. Kan være en grei oppslagsside.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring/peiling på hvordan jeg bør legge opp treninga mi i de neste 2-3 månedene før jeg skal løpe halvmarathon? Jeg mener det er snakk om slutten av november/ slutten av desember.

 

Jeg vil karakterisere meg selv som i god form, går på svømming 2 ganger i uka, kjører intervall 4X4 2 ganger i uka + evt fjelltur med godt tempo i helga.

 

Målet mitt er hovedsaklig å fulføre, men jeg har ingenting imot å være på høyde med læreren min ( som utfordret meg) som løper kilometeren på 4 min (15 km/t).

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hola!

 

Har et spørsmål angående mageøvelser: Jeg trener mage 2 ganger i uka, da tar jeg situps med "vektbelastning". Har merket at situps "sliter" veldig på nakken min, er veldig stiv å den er vond å "bøye". Så jeg tenkte jeg skulle bytte ut situps med noen andre mageøvelser.

 

Derfor lurte jeg på om noen her inne har tips til noen "effektive" mageøvelser? :)

 

Takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...