Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg var på studioet i går og fikk introduksjon til hvordan de forskjellige øvelsene skal gjøres korrekt.

 

Skal følge RYP programmet, men for å gjøre det må knebøy og markløft også inkluderes, det som er problemet her er at han anbefalte meg ikke å løfte knebøy og markløft som uerfaren, da dette kan fort gi varige skader.

 

Får jeg like bra effekt uten de øvelsene? Eller skal jeg bare drite i hva han sa og kjøre på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk takk, vel han var ikke lat for å si det sånn, ettersom at han gikk igjennom 7-8 øvelser..

Han sa bare at han ikke anbefalte. Får vel bare kjøre på med mark og knebøy.

 

Han sa jeg heller ikke burde teste 10RM'n min før jeg har fått trent en del, hva skal jeg gjøre? Blir litt usikker.

 

Står jo i RYP at man skal teste sitt 10RM i de forskjellige øvelser så man kan regne ut hvilken typer vekter man skal pese igjennom..

Lenke til kommentar

Enig med camron her. dropp RYP til aa begynne med, det er altfor mye smaaoevelser der til aa vaere et foerste program.

Begynn med bare stang, 8*8 (ja, 64 repetisjoner) med kneboey eller frontboey (kommer an paa kroppsformen din og hva du liker best) hvor du kommer godt under parrallellt, markloeft (vanlig, ikke strake), benkpress, militaerpress, stangroing, dips og pullups. (de to sistnevnte tar du tre ganger til failure). Legg paa to 5kgsvekter paa hver side hver uke, tren tre ganger i uken, i en maaned eller to. Film teknikken eller ha med en kompis som vet hva han gjoer. Bedre grunnlag enn det faar du ikke.

Lenke til kommentar

Tusen takk igjen for meget gode svar.

 

Jeg tror også det vil være best å droppe RYP i startfasen og heller komme litt i gang med treningen og få aktivert de forskjellige muskelgruppene mine før jeg begynner å belaste de for noe som helst.

 

Hvordan fungerer en frontbøy? Prøvde å google litt på det, men fant ikke noe fornuftig.

 

Hva er forskjellen på markløft vanlig og strake?

Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke har like bra effekt på meg som for 2 år siden, da var alt borte, men nå kommer det alltid litt. Men fysisk form burde vel kunne fikse dette? noen andre som har problem med dette? Vet at det er tråder om dette, men tenkte siden jeg kanskje kunne få fjerna den ubehagelige svettinga ved hjelp av treninga.. Trening hjelper vel godt på psyken også?

Lenke til kommentar

Den siste uka har jeg lagt meg kl 10 vær kveld og bare spist sunt og næringsrikt mat og ungådd junkfood med E-stoffer osv. Kjørt endel cardio og de siste dagene har jeg fyrt opp med gerilja cardio, kjenner at psyken min er blitt mye bedre og jeg får bedre "kontakt" mellom hodet og kroppen. Sånn bare for å nevne det.. :p

 

Edit: Svettinga på venstre arm er nesten forsvunnet, legger merke til at kroppen utvikler seg litt forskjellig på venstre og høyre side..

Endret av affliction
Lenke til kommentar

Er det noen sider der man kan finne ferdigutfylte treningsprogram?

Jeg har ikke trent på flere år (ble gamer som mange andre for 5-6 år siden) nå har jeg tenkt til å begynne på igjen, siden jeg skal på folkehøgskole og har tilgang til styrkerom, gymsal, og selvfølgelig, naturen.

Målet er å ha flatmage til badesessongen neste år, hvor lang tid tar det for en utrent kropp å bli fin sånn ca? jeg skal gå på folkehøgskole i 9 mnd, er det lang nok tid til å få bra kropp på?

 

mvh! :)

Lenke til kommentar
Målet er å ha flatmage til badesessongen neste år, hvor lang tid tar det for en utrent kropp å bli fin sånn ca? jeg skal gå på folkehøgskole i 9 mnd, er det lang nok tid til å få bra kropp på?

9 måneder er mer enn lang nok tid til å få flat mage. Med mindre du er veldig overvektig da.

 

Se på dette treningsprogrammet:

http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=572

 

Spør om det er noe du lurer på.

Endret av Camron
Lenke til kommentar

Ferdig med min første dag med trening. Er veldig fornøyd :) I dag var det bein som sto på programmet, og i morgen er det skuldre og legger.

 

Jeg følger dette programmet. Så lurer jeg på hvordan Sidehevninger og sittende tåhev skal utføres. Er det noen som vet om bilde eller video til disse øvelsene?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...