Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Så på det jeg også. Og ja, det var helt latterlig klipping av TV2.

 

17-åringen som var med (husker ikke navnet hans) imponerte meg virkelig, for en innsats! Hulken gjorde det bra, men jeg tror egentlig ikke han kommer til å imponere i utlandet. :)

17-åringen heter Carl Yngvar Christensen. Jeg stillte han noen spørsmål da jeg var midlertidig redaktør for www.kraftsport.no for noen måneder siden.

Link for de som er interessert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste et intervju med CYC på treningsforum.no for et par uker siden, så jeg var jo klar over prestasjonene hans under NSM. Men det er to forskjellige ting å lese om prestasjoner og å faktisk se de. Jeg ble mektig imponert. Spesiellt over markløft. Men så satser vel han ganske hardt innen styrkeløft, om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Noen som gleder seg til denne? :D

 

http://www.strongmovie.com/

 

Jeg skal forøvrig skifte treningsprogram snart og tenkte på Westside for Skinny Bastards. Har dere noen formeninger om dette opplegget?

Den ser lovende ut! Ser ut som det er fra Joey Defranco sitt gym?

 

WSBFSB er et velutprøvd program som har funket bra for veldig mange. Ut i fra det jeg har lest av andres personlige erfaringer, så skal det være veldig solid, men jeg har ikke prøvd det selv.

Lenke til kommentar
WSBFSB er et velutprøvd program som har funket bra for veldig mange. Ut i fra det jeg har lest av andres personlige erfaringer, så skal det være veldig solid, men jeg har ikke prøvd det selv.

 

BTW Awkward så er WSBFSB et meget solid program. Kjør det, og du vil ikke bli skuffet.

Takker folkens. Jeg skal bruke to uker på å teste ut forskjellige øvelser før jeg setter sammen det endelige programmet og legger opp progresjonen. Testet ut max-effort upper body i dag og jeg merket at jeg ikke likte shrugs med hantler noe særlig. Problemet er at det er kun satt opp variasjoner av øvelsen (med stang, bak ryggen, osv) for trapezius. Jeg trente 3x10 og følte at jeg ikke fikk noe særlig ut av det. I programmet står det oppført at man skal trene 3 - 4 sett med 8 - 15 reps. Noen tips her? Er trapezius den type muskel som man får bedre kontakt med dersom man kjører på med et høyt antall reps?

 

Jeg har bestemt meg for å kutte ut knebøy i programmet i og med at jeg har merket at jeg krummer korsryggen når jeg går dypt. Jeg får heller bruke 10 - 12 uker på å bli mer fleksibel for så å eventuelt begynne med øvelsen igjen. Knebøy er uansett en valgøvelse, og siden man trener forskjellige ettbensøvelser tror jeg ikke at det er noe krise. Max-effort på lower body blir markløft i stedet.

Lenke til kommentar

Trenger litt knebøy hjelp her! Syntes jeg tar ganske mye i hamstringmaskinen og lex-extension maskinen, men likevel så har jeg en elendig knebøy. Tviler på at dette er ren teknikk mangel, siden jeg er like dårlig i hacklift. Noen som kan tenkes hva jeg gjør feil eller hvordan jeg skal trene knebøy for å få maksimal fremgang, med tanke på antall reps og sett?

Lenke til kommentar

Jeg lurte på en liten ting. Jeg har litt traktbryst (En grop i brystet). Så lurte jeg på hvordan det vil bli om jeg starter å trene? Vil det bli vanlig, eller vil det se rart ut?

 

Tenker da hvordan det vil se ut etter jeg har trent en stund, å fått litt muskler.

Endret av Jompa.
Lenke til kommentar
Trenger litt knebøy hjelp her! Syntes jeg tar ganske mye i hamstringmaskinen og lex-extension maskinen, men likevel så har jeg en elendig knebøy. Tviler på at dette er ren teknikk mangel, siden jeg er like dårlig i hacklift. Noen som kan tenkes hva jeg gjør feil eller hvordan jeg skal trene knebøy for å få maksimal fremgang, med tanke på antall reps og sett?

Kjør på med Stronglifts 5x5. Du begynner med tom stang og øker 2,5 kg hver økt. Det høres ut som utrolig lite, men det vil gjøre at du øver inn god teknikk og øker mye når du først har passert din nåværende arbeidsvekt.

Lenke til kommentar

Tro meg, 5 sett med knebøy er alt annet enn slapt når du begynner å komme et godt stykke forbi din forrige arbeidsvekt. Dessuten må du tenke på at du trener 5 sett på alle baseøvelsene, noe som innebærer at en hel økt på 4 øvelser varer gjerne over en time. Hvis du ikke fikser dips, så trenger du ikke å gå like dypt. Du kan f.eks gå 45 grader ned og øke dybden etterhvert som du blir sterkere. Et annet alternativ er å gjøre dips mellom to benker, med føttene på den ene og hendene på den andre.

Lenke til kommentar
Tro meg, 5 sett med knebøy er alt annet enn slapt når du begynner å komme et godt stykke forbi din forrige arbeidsvekt. Dessuten må du tenke på at du trener 5 sett på alle baseøvelsene, noe som innebærer at en hel økt på 4 øvelser varer gjerne over en time.
Ja det har du rett i, 5 sett på hver blir nok ganske mye.

 

 

Et annet alternativ er å gjøre dips mellom to benker, med føttene på den ene og hendene på den andre.
Ok, den fikser jeg ganske lett.

 

 

Takker, da skal jeg vurdere 5x5 programmet ;)

Lenke til kommentar

Har brukt RYP programmet en stund nå og har hatt kjempeframgang (ENORM) med det. Men så har det seg slik at jeg skal til USA om 3-4 uker og være der i et år. Har tenkt til å fortsette treningen der borte, men regner med det tar noen dager fra jeg kommer ditt til jeg kan begynner på treningsenter igjen. Har akkurat gjort ferdig en 6 ukers syklus, og er på friuken min nå. Iogmed at jeg ikke rekker å gjøre ferdig programmet en gang til, så lurte jeg på om noen hadde et forslag til et program? 4 dager i uken eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...