Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til de av dere som har hørt om tidenes morsomste trenings-guru, Mark Rippetoe:

 

“There are no shortcuts. The fact that a shortcut is important to you means that you are a pussy. Let me be clear here: if you'd rather take steroids than do your squats heavy and drink enough milk, then you are a ****ing Pussy. I have no time or patience for ****ing Pussies. Please tell everyone you know that I said this.

 

"The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy sh*t up off the ground."

 

"The only legitimate use for a glove is to cover an injury... A desire to prevent callus formation (possibly so as to not snag one's pantyhose) does not constitute a legitimate use. And if you do insist on wearing gloves, make sure they match your purse."

 

"There are few things graven in stone, except that you have to squat or you're a pussy."

 

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."

 

"We just call it the press, because how could you press without the shoulders? You can leg press... but that's gay."

 

«This is rotten, shitty fact. I personally am offended every time I contemplate this. But the fact remains that older lifters cannot grow as efficiently in response to training as younger lifters can because of their inability to recover, and the efficient conversion of nutrition to muscle is a major factor in recovery.»

 

"But then again, those who argue against squatting and deadlifting on the same day may just be pussies."

 

"Now I also know that you're supposed to 'listen to your body', but my brain says 'don't be a pussy, and just lift the f***ing weights', and that's just what I do."

Haha, Mark Rippetoe er for kul; You can leg press... but that's gay...

Endret av Eirikeb
Lenke til kommentar
Sannsynligvis fikk han hjelp av en liten slump steroider.

Skal ikke se bort ifra det, men med tanke på hva han tok av seg for the Machinist så er det jo mye musklehukommelse å en kropp som går inn i en fase der den tar til seg alt av næring. Jeg gikk opp 20kg på under et halvt år etter kyssesyka, å da trente jeg bare i 2 måneder.

 

Men i Usa er holdningene til steroider en HELT annen enn her i Norge, samme med alt av kosmetisk kirurgi.

Lenke til kommentar

Kom over en artikkel om et noe suspekt produkt - EMS strømtrening - Miha Bodytec.

Med denne gjør du noen enkle bevegelser, mens strømmen rekrutterer muskelfibre "opp til 100%".

 

Det første som slår meg er TV-shop, og disse beltene, som ganske klart er en bløff(?)

 

Men nå har jeg også lest en anbefalning av denne EMS-treningen i den anerkjente boka "Periodization Training For Sports), Tudor O. Bompa.

 

Så hva sier dere? Tøv, eller sannhet med strøm-trening?

Lenke til kommentar

Jeg skulle ut å løpe idag, i og med at det var varmt (30 grader) la jeg turen innom en kunstgressbane hvor en har slike vannkraner. Så etter en 40 min. med 4X4 og ganske tørst ankommer jeg banen. Og da har selvsagt noen småunger kødda me kranen, slik at den ikke virker!

 

Joggeturen hjem tar som regel 10 minutt, jeg brukte 20, og var nesten bevisstløs når jeg kom hjem. Det var en passe fæl opplevelse. Så jeg har nå lært at jeg bare skal ta med en flaske vann når jeg løper intervaller, og sette den ved banen.

 

- Mitt utløp for frustrasjon over ødelagte vannkraner i 30 grader og steikende sol.

Lenke til kommentar

Ja, han hadde en fantastisk fysikk.

 

Så NSM08 på TV2 tidligere i kveld. Jeg fikk utrolig lyst å ta en tur ned til treningsenteret og løfte noe tungt ;) Men syns programmet var bygd opp litt kjedelig. De viste jo det som er viktigst, men skulle gjerne sett litt mer av Appollons Axle. De viste kun det første 120-kilos settet med alle deltakerne. Etter det hoppet de til når Richard Skog ikke klarte å løfte 165 kilo, og Hulken klarte det.

 

Også må det nevnes at selv om jeg var klar over at Arild Haugen vant, og at han kom til å klare å løfte 180 kilos-steinen, var det utrolig morsomt å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...