Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Øh, jeg har prøvd å sette opp hvor mye kreatin ogh protein jeg skal ta, kan dere sjekke om det er riktig?

 

første 5 dagene skal jeg ta 20g kreatin, fordelt på 4 shaker, altså 5g i hver shake...

etter det skal jeg ta 5g om dagen...

men stemmer det at jeg skal ta 200g proteiner om dagen?

veier 80kg, 2,5*80=200

syntes det hørtes litt mye ut..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første fem dagene: Frokost - 5g kreatin - 40g protein

Lunsj - 5g kreatin - 40g protein

Ettermiddag - 5g kreatin - 40g protein

Like etter trening - 5g kreatin - 40g protein

 

Resten av de 5 ukene jeg skal bruke det:

Hviledagerdager: Lunsj - 5g kreatin - 100g protein

 

Treningsdager: Lunsj - 5g kreatin - 80g protein

Like etter trening - 5g kreatin - 80g protein

 

Sånn tenker jeg det går bra

Lenke til kommentar
Noen som har peil på bokse hansker her?

Jeg bruker Størrelse 10 på boksehansker, de er små, og mye lettere en standard 12. De er litt trange når du bruker støttebandasje, noe som er veldig lurt å bruke!

Hvor høy er du? Har du spesielt store hender? Er 185, og har ganske store hender, og jeg bruker 10 og syns det er kjempebra! Gå for dem du ;)

Lenke til kommentar

Begynte å gå tom for monohydrat, så jeg slo like gjerne til med å kjøpe 3 pakning med 300 grams bokser med kreatin d-pinitol, sammens med en boks med glutamin (GlutaZyme) 180 kapsler.

Det står man umiddelbart etter trening skal kaste i seg 6-8 kapsler, da tar jeg 6 siden jeg ikke er fullvoksen enda. Men det blir jo fortsatt 12 kapsler hver dag noe som er en god del. Stemmer det at man skal ta 12 kapsler om dagen med glutamin?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Første fem dagene: Frokost - 5g kreatin - 40g protein

Lunsj - 5g kreatin - 40g protein

Ettermiddag - 5g kreatin - 40g protein

Like etter trening - 5g kreatin - 40g protein

 

Resten av de 5 ukene jeg skal bruke det:

Hviledagerdager: Lunsj - 5g kreatin - 100g protein

 

Treningsdager: Lunsj - 5g kreatin - 80g protein

Like etter trening - 5g kreatin - 80g protein

 

Sånn tenker jeg det går bra

Håper den mengden protein du regner med er både fra mat og shakes?

Lenke til kommentar
Bare shakes..

er det for mye med 160g med proteinpulver om dagen?

Vel, hvis du spiser normalt og ikke er helt sjukt stor, så vil jeg si det, ja. Det er nok neppe skadelig, men det er dyrt, og svært høyt inntak av proteiner blir en belastning for nyrene. Et stalltips kan være å se på urinen - for høyt inntak av proteiner i forhold til væskemengde vil gi gul, ganske kraftig luktende urin. Dette kommer av at proteinene kjemisk sett inneholder mye nitrogen, som nyrene bryter ned til urea, en nitratforbindelse.

 

Edit: Ser at du har tenkt å ta 80g protein i en servering? Herom strides de lærde, men en vanlig oppfatning er at kroppen ikke klarer å ta opp mer enn ca 30g protein av gangen. Det finnes imidlertid studier som viser både det ene og det andre. Uansett - 80g protein i en shake syns jeg høres drøyt mye ut. Kan bli en spennende konsitens også... :p

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Bare shakes..

er det for mye med 160g med proteinpulver om dagen?

Vel, hvis du spiser normalt og ikke er helt sjukt stor, så vil jeg si det, ja. Det er nok neppe skadelig, men det er dyrt, og svært høyt inntak av proteiner blir en belastning for nyrene. Et stalltips kan være å se på urinen - for høyt inntak av proteiner i forhold til væskemengde vil gi gul, ganske kraftig luktende urin. Dette kommer av at proteinene kjemisk sett inneholder mye nitrogen, som nyrene bryter ned til urea, en nitratforbindelse.

 

Edit: Ser at du har tenkt å ta 80g protein i en servering? Herom strides de lærde, men en vanlig oppfatning er at kroppen ikke klarer å ta opp mer enn ca 30g protein av gangen. Det finnes imidlertid studier som viser både det ene og det andre. Uansett - 80g protein i en shake syns jeg høres drøyt mye ut. Kan bli en spennende konsitens også... :p

Javel, hva om jeg bare tar 100g om dagen da, og 50g i hver shake?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Javel, hva om jeg bare tar 100g om dagen da, og 50g i hver shake?

50 gram per shake er altfor mye. Det er viktigere at du har en proteinrik kost, enn at du belmer nedpå med pulver. Jeg har 30 gram pulver per shake, noe som tilsvarer 23 gram protein. Jeg tar 3 shaker til dagen, dvs 69 gram proteiner. Jeg veier 80 kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...