Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste er at du kan gå litt opp i vekt (om du ligger i kalorioverskudd). Om du øker mye går du sannsynligvis litt opp i vekt også, for det er vanskelig å øke i styrkeøvelsene uten å ligge i kalorioverskudd. Dessuten kan du springe spesifikke tester (3000meter f. eks.) dårligere fordi du ikke har gjort dem på lenge, og dermed ikke er like vant til å springe. Kondisjonen din (den aerobe utholdenheten, hjertets evne til å pumpe mye blod, og ikke minst musklenes mulighet til å nyttiggjøre seg av dette) blir bare bedre av å trene styrke, også med svært får repitisjoner.

Lenke til kommentar
Ok takk, så det vil ikke bli nødvendig å øke i reps? Men det bekymrer meg litt det med at jeg er svekka i pushups, kan være med at jeg har økt i vekt.

Ikke når vektøkningen din er muskler.

Når du var på ditt beste (størst antall) i pushups. Hvordan trente du da?

Lenke til kommentar

Trente mye mer løping og kondisjon rett og slett. Tenker jeg må begynne å jogge mer osv...

Vet ikke om vektøkninga er musker, fordi jeg har ikke forandret meg noe utseendemessig :ermm: , men har likevel gode forbedringer på studioet. Regner med at det er vanskelig å øke i muskler som 15 åring, så bryr meg egentlig bare om økninga i hva jeg tar.

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg lurer på om noen har bilder av noen forskjellige øvelser. Eventuelt hva de heter på engelsk. De jeg lurer på er:

Skrå flyes

Utfall i smithmaskin

Strake mark

Lårcurls

Stående- og sittende tåhev

Foroverbøyd roing med stang

Stangcurls

Sidehevninger

Det ble mange, men setter pris på om noen kan svare :)

Lenke til kommentar

Vel, hvis du har grunnleggende engelskkunnskaper skulle det ikke være noe problem å oversette. Foroverbøyd stangroing heter f.eks "Bent over row", og ligger under "Barbell", logisk nok.

Jeg må forøvrig benytte anledningen til å uttrykke min frustrasjon over folk som bruker treningsapparatene feil. Er det ikke sit-ups i kabelroingen, så er det crunches i benken. Jeg bruker riktignok ikke førstnevnte, men kjære middelaldrende husmødre; jeg ønsker ikke å se på dere for svingende :fun:

Endret av contaminated
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...