Havard_92 Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Ettersom jeg har trent med få reps hele tiden, føler jeg nå at jeg har fått dårligere kondis og utholdenhet. Selv om jeg ønker i benk, så tar jeg faktigst ferre pushups enn jeg klarte før. Vil det hjelpe å begynne å kjøre 15-20 reps? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Du får ikke dårligere kondis av å trene styrke. Eksempel: En person som makser 200 kg i knebøy vil klare langt flere reps med 50 kg enn en person som bare klarer 100 kg. Styrketrening fører faktisk til bedre utholdenhet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Det eneste er at du kan gå litt opp i vekt (om du ligger i kalorioverskudd). Om du øker mye går du sannsynligvis litt opp i vekt også, for det er vanskelig å øke i styrkeøvelsene uten å ligge i kalorioverskudd. Dessuten kan du springe spesifikke tester (3000meter f. eks.) dårligere fordi du ikke har gjort dem på lenge, og dermed ikke er like vant til å springe. Kondisjonen din (den aerobe utholdenheten, hjertets evne til å pumpe mye blod, og ikke minst musklenes mulighet til å nyttiggjøre seg av dette) blir bare bedre av å trene styrke, også med svært får repitisjoner. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Ok takk, så det vil ikke bli nødvendig å øke i reps? Men det bekymrer meg litt det med at jeg er svekka i pushups, kan være med at jeg har økt i vekt. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Ok takk, så det vil ikke bli nødvendig å øke i reps? Men det bekymrer meg litt det med at jeg er svekka i pushups, kan være med at jeg har økt i vekt. Ikke når vektøkningen din er muskler. Når du var på ditt beste (størst antall) i pushups. Hvordan trente du da? Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Trente mye mer løping og kondisjon rett og slett. Tenker jeg må begynne å jogge mer osv... Vet ikke om vektøkninga er musker, fordi jeg har ikke forandret meg noe utseendemessig , men har likevel gode forbedringer på studioet. Regner med at det er vanskelig å øke i muskler som 15 åring, så bryr meg egentlig bare om økninga i hva jeg tar. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Det er vel heller stikk motsatt Håvard. Mye hormoner i tenårene. Edit: *problem løst* Endret 13. juni 2008 av Expired product Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Crossfit.com - jeg elsker deg! Noe du betaler for? Free as in free beer! Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Trodde fyren på Cooperguns gjorde øvelsene riktig inntil jeg så denne. Må da være feil? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Nei? Det der er situps. Det du tenker på som "riktige" sit-ups er sannsynligvis crunches: http://www.coopersguns.com/videos/exercise...ominals/crunch/ Crunches er snillere mot ryggen, men sit-ups er tyngre om ryggen din tåler det. Dessverre er det de fleste rygger som gjør det. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Bredden på grepet ved stående militærpress, noen? Ikke si skulderbredt, det er ALT for smalt. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Grepet skal være hakket bredere enn skuldrene, og hendene skal ikke komme i kontakt med yttersiden av skuldrene. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Ok den. Skal prøve. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Husk også på å ha albuene foran stanga. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 skulder press, push jerk, push press (tripanel) Mer av alle tre Merk at du her kan se forskjellen på skulder press og push press som er noe 95% av folk på treningssentre bruker. Ikke bruk beina i det hele tatt. Lås dem, og press med skuldrene. Riktig teknikk>10kg mer på stanga Lenke til kommentar
Robols Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Heisann. Jeg lurer på om noen har bilder av noen forskjellige øvelser. Eventuelt hva de heter på engelsk. De jeg lurer på er: Skrå flyes Utfall i smithmaskin Strake mark Lårcurls Stående- og sittende tåhev Foroverbøyd roing med stang Stangcurls Sidehevninger Det ble mange, men setter pris på om noen kan svare Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ edit: trykka litt fort der, trykk på muskelgruppen så ser du forskjellige øvelser, kan muligens hjelpe deg litt.. Endret 25. juni 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Robols Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Har vært på siden, men er litt i tvil om hvilke øvelser det er. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Vel, hvis du har grunnleggende engelskkunnskaper skulle det ikke være noe problem å oversette. Foroverbøyd stangroing heter f.eks "Bent over row", og ligger under "Barbell", logisk nok. Jeg må forøvrig benytte anledningen til å uttrykke min frustrasjon over folk som bruker treningsapparatene feil. Er det ikke sit-ups i kabelroingen, så er det crunches i benken. Jeg bruker riktignok ikke førstnevnte, men kjære middelaldrende husmødre; jeg ønsker ikke å se på dere for svingende Endret 25. juni 2008 av contaminated Lenke til kommentar
Camron Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Gjett hvem som nå jobber på et treningssenter! Endelig skal ting bli gjort riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå