Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

bah...

Har slitt med høyre skulder i mange måneder nå, nærmer seg et halvt år. Har prøvd ditt og datt på egenhånd, samt fått behandling og beskjed om å utføre diverse av manuellterapeut.

Fikk endelig tatt MR (fikk resultat i forrige uke), som viser at jeg har et såkalt Impingement Syndrome. Så vidt jeg forstår, og veldig enkelt forklart, ligger to bein for nær hverandre, slik at de skaper press på sener osv.

Ubehag har kommet og gått litt i perioder, men de siste ukene har jeg faktisk begynt å kjøre på litt igjen, med f.eks benkpress, og presset meg relativt hardt. Har ikke opplevd noe forverring enn så lenge. Men "liker" fremdeles ikke å presse over hode ala skulderpress, mp osv. Vanlige back squats er også litt problematisk, av en eller annen grunn.

Long shot... men har noen her slitt med noe av det samme? Bør jeg bare kjøre på med trening så lenge det ikke blir noe verre eller gir ubehag?

Får snakke med onkelen min til uka, han er ortoped.

Could be a lot worse, i guess.

Edit.

Nå f.eks, når jeg sitter å skriver på laptopen, føler jeg litt "stikking" i skulderen. Men den siste tiden har dette blitt sjeldnere og sjeldnere, bare jeg ikke fucker ting opp igjen med å begynne å presse litt mer på trening.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om noen få tips til en Cooper test?

Skal ha den testen i morra, og har lyst til å få en god karakter på den. Helst 5.

Har en grei kondisjon, men tror vel at endel sitter i hodet også?

Forrige gang ga jeg opp litt lett og fikk ikke den karakteren jeg ønsket, så derfor jeg spør nå :p

Lenke til kommentar

er vel ikke no annet tips å gi, enn at du burde presse deg litt lengre enn det du egentlig vil, tenk: "bare 1 runde til" så gjør du sånt på alle de siste rundene til du kollapser og ligger på gulvet i fosterstilling :p hehemen seriøst, den der, med bare-en-runde-til-tankegangen, synts jeg funker ihvertfall ;)

Lenke til kommentar

jeg kunne trengt et nytt treningsprogram..

Jeg kjører 3 ganger i uka med et nybegynner program som tar for seg de fleste musklene i kroppen. Men vektene begynner å bli for lette. De ligger nå på 10 kg, og det er ikke noe problem og ta 10 - 15 rep. Jeg er ute etter volum, så jeg trenger litt tyngre vekter. Og i de øvelsene der jeg bruker kroppen/kroppsvekt begynner det og nerme seg 30 rep. og det er altfor mye.

Jeg har ikke orket treningstudio enda, benytter meg bare av det jeg har selv hjemme. Bør jeg begynne på treningstudio ettersom jeg ikke får nok ut av det jeg har selv her hjemme?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå trent omtrent hver dag siden september i fjor, og begynner å merke at jeg er blitt litt smålei av den samme repeterende treningen. Ønsker litt variasjon, så da lurer jeg på om punchbag er å anbefale? Har hovedsakelig trent jogging og styrke, men 2-3 km jogging blir man rimelig lei av å gjøre annenhver dag i lengden.

Lenke til kommentar

Jeg er jævlig fornøyd med treningen min i det siste.

Ligger nå på 12 ordentlige pullups med overtak, hvor jeg går ned med helt strake armer. For en måned siden klarte jeg seks, hvor jeg ikke gikk helt ned. Øker på pushups, nermer meg med stormskritt handstand-pushups, øker i knebøy, benk, skulderpress, diverse olympic lifts, kondisen blir bedre og bedre, og fett prosenten går bare nedover og nedover.

Crossfit.com - jeg elsker deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...