Supernaut_ Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) *snip* Beklager seint svar. Stilig, skal vurdere å kjøpe strikk til høsten. Ihvertfall med tanke på speed/dynamisk teknikk trening med litt lavere vekt. Føler at det går litt krøll med treninga om dagen, ikke nok mat. Litt sykdom siste uka, ikke bra ikke bra. Når du trente sheiko, hadde du 2 økter om dagen el bare pauset litt i midten av økta? Endret 19. mai 2008 av Supernaut_ Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Spør her i håp om å få et hurtig svar: Stemmer det at man vil gå raskere opp i vekt ved å spise lyst brød framfor mørkt og kornet brød? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 *snip* Beklager seint svar. Stilig, skal vurdere å kjøpe strikk til høsten. Ihvertfall med tanke på speed/dynamisk teknikk trening med litt lavere vekt. Føler at det går litt krøll med treninga om dagen, ikke nok mat. Litt sykdom siste uka, ikke bra ikke bra. Når du trente sheiko, hadde du 2 økter om dagen el bare pauset litt i midten av økta? Bare trente gjennom hele greia sammenhengende egentlig. Det ultimate er nok å trene to ganger dagen, men det hadde ikke jeg tid til da jeg taper så mye tid på å komme meg frem og tilbake fra treningssenteret her. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 *snip* Beklager seint svar. Stilig, skal vurdere å kjøpe strikk til høsten. Ihvertfall med tanke på speed/dynamisk teknikk trening med litt lavere vekt. Føler at det går litt krøll med treninga om dagen, ikke nok mat. Litt sykdom siste uka, ikke bra ikke bra. Når du trente sheiko, hadde du 2 økter om dagen el bare pauset litt i midten av økta? Bare trente gjennom hele greia sammenhengende egentlig. Det ultimate er nok å trene to ganger dagen, men det hadde ikke jeg tid til da jeg taper så mye tid på å komme meg frem og tilbake fra treningssenteret her. Okey, ser den. Hvordan kjører man markløft fra kasse? Er det sånn at man står litt opphøyd el skal selve stanga være litt opphøyd? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Stanga skal være under knærne dine. Løfter som vanlig markløft. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Spør her i håp om å få et hurtig svar: Stemmer det at man vil gå raskere opp i vekt ved å spise lyst brød framfor mørkt og kornet brød? Nei, i utgangspunktet ikke. Det som bestemmer vektoppgangen er antall kalorier. Men selvsagt kan en type brød inneholde mer næring enn en annen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 dicktator: Du blir mindre mett av lyst brød, og dermed spiser du mer av det, og får på den måten i deg flere kalorier. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Ja, dét, men også insulinsekresjon på lyst brød kontra grovere brød. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) *snip* Beklager seint svar. Stilig, skal vurdere å kjøpe strikk til høsten. Ihvertfall med tanke på speed/dynamisk teknikk trening med litt lavere vekt. Føler at det går litt krøll med treninga om dagen, ikke nok mat. Litt sykdom siste uka, ikke bra ikke bra. Når du trente sheiko, hadde du 2 økter om dagen el bare pauset litt i midten av økta? Bare trente gjennom hele greia sammenhengende egentlig. Det ultimate er nok å trene to ganger dagen, men det hadde ikke jeg tid til da jeg taper så mye tid på å komme meg frem og tilbake fra treningssenteret her. Okey, ser den. Hvordan kjører man markløft fra kasse? Er det sånn at man står litt opphøyd el skal selve stanga være litt opphøyd? I mark fra kasse ligger vektene oppå en kasse slik at du har stanga ca. rett under knehøyde i begynnelsen av løftet. I markløft på kasse står man oppå en kasse og løfter stanga fra bakken. Endret 19. mai 2008 av Geir M Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Dumme meg har ikke militærpress på programmet enda Skal begynne med det nå, men jeg må vel gjøre det sittende? Stående ser bare teit ut, og hva er forskjellen? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Dumme meg har ikke militærpress på programmet enda Skal begynne med det nå, men jeg må vel gjøre det sittende? Stående ser bare teit ut, og hva er forskjellen? Stående får du med mer støttemuskler. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Havard_92: Ikke gjør noen øvelser sittende. Kan en øvelse gjøres stående, så stå når du gjør den. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Dumme meg har ikke militærpress på programmet enda Skal begynne med det nå, men jeg må vel gjøre det sittende? Stående ser bare teit ut, og hva er forskjellen? Redd for at folk på treningssenteret skal se rart på deg? Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Dumme meg har ikke militærpress på programmet enda Skal begynne med det nå, men jeg må vel gjøre det sittende? Stående ser bare teit ut, og hva er forskjellen? Redd for at folk på treningssenteret skal se rart på deg? WOHO, burn :):) Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 ''stående ser bare teit ut'', mente jeg ikke utseendemessig, men at jeg ikke kommer til å like teknikken. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Sittende så bruker du mer bryst VS stående = stående best. Det er en øvelse for skuldre og ikke bryst. Løft da forran nesa og over hodet og ned igjen uten å knekke nesa. Endret 19. mai 2008 av War Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg kan nå dele med dere at Doggcrapp er et utrolig effektivt program. Jeg har økt betraktelig i de fleste øvelser, og det virker ikke som jeg blir å stagnere med det første. Blant annet har jeg økt fra 70 til 95 kilo i knebøy, samtidig som jeg har økt repetisjonsantallet med 2-3 repetisjoner, og dette på kun få uker. Det kan godt hende at det er fordi jeg har klart å kjenne forskjellen på hva som er tungt og hva som er _tungt_. I tillegg har jeg begynt å se forskjell på fasongen på forskjellige muskler, på grunn av de intense tøyeøvelsene. Jeg vet at for mange av dere er ikke 95 kilo i knebøy mye, men man må jo starte en plass Når jeg var i siste uken på RYP grunnprogram tok jeg 4x5 reps 100 kilo, og det var akkurat så jeg klarte å gjennomføre siste repetisjon. Sist jeg tok knebøy under Doggcrapp tok jeg 11+5+5x95. Altså en total repetisjon ekstra, og sammenhengende. Jeg er spent på å se hva jeg ender opp på før jeg begynner å stagnere. I følge Doggcrapp-prinsippet skal man kunne ta mellom 10 og 12 totale repetisjoner på en øvelse for at den skal kunne regnes som vellykket (for store baseøvelser), og jeg ligger ennå langt over dette. Mitt største problem nå for tiden er at jeg kanskje ikke får i meg nok mat. Jeg spiser så jeg går med en konstant metthetsfølelse og mat opp til halsen, men jeg har ikke råd til buss og må derfor gå til og fra skolen. I tillegg går jeg som oftest til og fra trening, og det resulterer i ca. 2 mil gåing på treningsdagene. Jeg har begynt å gå ned i vekt, og det er ikke den veien jeg vil at det skal gå. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Høres bra ut! Hvordan lærte du om DC? Kjøpte du en bok el DVD? Stå på videre! og bra signatur. Henry Rollins er en fyr med mye bra meninger og fet musikk bak seg. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Høres bra ut. Jeg vurderer også DC etter at jeg er ferdig med Stronglifts' 5x5, men jeg regner med at det må en del lesing til før jeg kommer meg i gang fordi det jeg har lest om DC på nettet er temmelig uoversiktlig. Skaff deg en sykkel hvis det er langt å gå. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 helkroppsprogram 2 ganger pr uke?. begynt på treninga igjen etter et par måneders pause grunnet eksamen. trener nå 2 ganger i uka - Benkpress 5x5 - Stående roing 5x5 - militærpress 5x5 - knebøy/markløft (annenhver gang) 5x5 greit å trene dette 2 ganger pr uka, eller burde jeg dele i to og legge til noen andre øvelser?. er på vei ned i vekt, så regner ikke med store fremgangen, bare å holde det igang egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå