ATi-Radeon Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 ikke om man henter selv;) Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 For så å provosere musklene til maksimal vekst er volum den viktigste faktoren. Igjen, det finnes ingen fasitsvar. Se f.eks på High Intensity Training som baserer seg utelukkende på intensitet. Lenke til kommentar
whom Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) For så å provosere musklene til maksimal vekst er volum den viktigste faktoren. Igjen, det finnes ingen fasitsvar. Se f.eks på High Intensity Training som baserer seg utelukkende på intensitet. jojo. Ellers sier det meste av forskningen at økning av volum, altså økning av mengde serier x repetisjoner har størst utslagseffekt. Det virker også ganske logisk - det løftes på mer vekt i løpet av ei økt. Min påstånd blir at HIT slår an så bra pga. prinsippet om variasjon. Men det blir som med 'all' treningslære; bare spekulasjoner. Men det er uansett visst at folk svarer forskjellig på ulik trening genetisk sett. 'Så la søken på ditt perfekte treningsprogram begynne' ^^ Endret 10. mai 2008 av whom Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Takk for svar! Har selv trua på et sånn program, så blir spennende. Måten du hadde gjort det på DNA virket jo minst like greit med tanke på at man kanskje har mer energi til å fokusere på de tunge løftene begge dagene. rumensk markløft er mark med et bein el hva? :o og hva er fordelen med kjetting mente du? det jeg kan tenke meg er mer stabilitet siden kjettingen kommer i bakken på vei ned. Det med kreatinen er nok tilfeldig ja, føler meg bedre idag. Bare litt vondt i halsen, går raskt og bli frisk å er sjeldent dårlig etter jeg starta og trene. thumbs up! Så ikke denne posten før nå. Rumensk markløft er egentlig bare et annet navn for strakmark eller stifflegmarkløft. Kjært barn har mange navn som det heter. Fordelen med kjetting er at man lesser av mer kjetting desto lengre man løfter stanga ned, slik at i bunnposisjon veier stanga mindre enn i toppen, fordi masse av kjettingen ligger jo bare på gulvet. Dette er en fordel da man oftest er mye sterkere i toppen av de fleste løft enn i bunnen. Ved å bruke kjetting eller strikk gjør man at løftet blir tyngre hele veien slik at man ikke bare må jobbe hardt i stickypointet på bunnen men også på toppen. Strikk fungerer jo delvis på samme måte ved at strikket blir strammere på toppen enn i bunnen. Man kan forøvrig feste strikk både i toppen av racket og på gulvet til tunge manualer eller feste på racket dersom det er noe. Når man har strikket festet i toppen drar det jo med deg slik at det blir mest strekt i bunn og blir slakkere og slakkere på veien opp slik at man får trent tungt i lockouten også. For de som bruker drakter i styrkeløft er det også en fordel da draktene hjelper mest i bunnen, så da er det bra å ha en sterk lockout. Men jeg tror det er veldig bra å bruke uansett. Endret 10. mai 2008 av Geir M Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Noen som har gode tips til "god" mat, altså mat som er bra for trening, og som man legger på seg litt av? Og ikke minst må denne maten være såpass i pris at en fattig hybelboer må kunne leve på det. Feks: Havregryn! Sunt, mye kcal og billig! Andre alternativer? Egg er et must ! Mye godt protein (høy BV), vitaminer og litt mineraler, kolesterol (flott for testosteron-produksjonen), osv. Tørrfisk er faktisk billigere om man regner på det i mengde protein (mener jeg i overtrøttheten). I tillegg er det enklere å spise. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Noen som har gode tips til "god" mat, altså mat som er bra for trening, og som man legger på seg litt av? Og ikke minst må denne maten være såpass i pris at en fattig hybelboer må kunne leve på det. Feks: Havregryn! Sunt, mye kcal og billig! Andre alternativer? Egg er et must ! Mye godt protein (høy BV), vitaminer og litt mineraler, kolesterol (flott for testosteron-produksjonen), osv. Tørrfisk er faktisk billigere om man regner på det i mengde protein (mener jeg i overtrøttheten). I tillegg er det enklere å spise. Jepp, tørrfisk er tingen. Pappa er fisker, så det er ikke noe særlig vanskelig for å få tak i, og det blir billig! Men kan jo ikke spise tørrfisk i store mengder, og proteiner er ikke problemet. Trenger litt mat som jeg legger på meg av, og i tillegg er "sunt". Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Ccola: Tørrfisk er veldig sunt. Dessuten kan du lage bacalao, og det kan du lage på svært kaloririkt vis. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Noen som har gode tips til "god" mat, altså mat som er bra for trening, og som man legger på seg litt av? Og ikke minst må denne maten være såpass i pris at en fattig hybelboer må kunne leve på det. Feks: Havregryn! Sunt, mye kcal og billig! Andre alternativer? Egg er et must ! Mye godt protein (høy BV), vitaminer og litt mineraler, kolesterol (flott for testosteron-produksjonen), osv. Tørrfisk er faktisk billigere om man regner på det i mengde protein (mener jeg i overtrøttheten). I tillegg er det enklere å spise. Jepp, tørrfisk er tingen. Pappa er fisker, så det er ikke noe særlig vanskelig for å få tak i, og det blir billig! Men kan jo ikke spise tørrfisk i store mengder, og proteiner er ikke problemet. Trenger litt mat som jeg legger på meg av, og i tillegg er "sunt". Da spiser du jo den maten i tillegg. tørrfisk før man legger seg, særdeles lite pop blant damer. Men de er kun til hinder for trening uansett Lenke til kommentar
Grand Skrevet 12. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Noen som veit en god måte å trene spenst på? Endret 12. mai 2008 av Sno Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2008 Englehopp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2008 Det er det vi kaller vanlige spenst hopp for, her i klubben. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2008 Vet ikke om det er linket før men http://www.fitday.com/ gjør jobben gratis. Ulempen er at det er Amerikansk, med de ulempene det medfører, som alle retter på engelsk, og kun US-mål på alt. Jeg susler når tiden tillater det, med noe selv for å få de featurene jeg er på jakt etter, og har lagt ut det som er operativt hittil på http://treningsblogg.net, så om noen skulle ville snuse er det å bare å titte. (Login: "[email protected]", pwd: "test"). Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 13. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2008 og kun US-mål på alt. Det er feil. I fitday, har du vlag for oz, lb, kg, gram + mye mer. På frukt har du forskjellige størrelser. Etter min menig er Fitday helt genialt og dekker alle mine behov. Man har full oversikt over vit, min, macronutrition ratio, man kan kjøre ut statistikker, osv, osv. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 13. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2008 Heisann! Noen som har noen tips til meg hva jeg burde spise før og etter "løping"? Løp intervaller idag, og når jeg var ferdig så var jeg utrolig kvalmen, svimmel, slakk og vondt i hode. Sluknet på badegolvet når jeg kom hjem . Tenker jeg har spist altfor lite idag, så... Anyone? Fullkornspasta, er det greit eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2008 Treige karbohydrater før (paste, brødmat) og raske karbohydrater etterpå (youghurt, juice, banan). Lenke til kommentar
LasH Skrevet 13. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2008 Ok, paste som i pasta da eller? Takk for hjelpen da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2008 Liten skrivefeil der ja. Pasta. Det finnes nok av andre ting du kan spise også, bare å undersøke litt. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 13. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2008 Ijess! Takker og bukker. Grøss å gru! Å løpe intervaller var mye tyngre en antatt gitt, prøvde for første gang idag ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå