Camron Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Kan ikke si i mot det, War. Han trenger vel ikke stort mer enn 3600 kcal om dagen. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 ok:) Men hvor dumt er det å erstatte frokost med gainer? Har så dårlig tid på morgenen, rekker av og til ikke å spise før skolen :/ Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Mye bedre å hive ned en gainer, enn å ikke spise noe ihvertfall. Dessuten er det vel det du får i deg i løpet av hele dagen som teller (med litt ekstra vekt på næring rett etter trening osv). Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 ok, et spm jeg lenge har lurt på: hvordan blir man stor? få reps med tunge vekter eller mange reps med lettere vekter? og hvor mange reps på tunge/lette vekter? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Det finnes ingen fasitsvar på det. Man kan bli stor på både styrke- og kroppsbyggerprogram. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg har ikke trua på at volum kommer av antall repitisjoner, men tyngen man kjører. Uansett 2 eller 8reps, bare det er tungt nok så bygger man. Jeg har ikke noe kilder å hendvise til på grunnlag av utsagn utenom egen erfaring. Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Det er allmenn kunnskap at jo høyere vekt jo større muskelmasse får du. Progresjon er også et viktig stikkord. For å sitere ronnie coleman: "Løft så tungt som mulig, med så mange repitisjoner som mulig". Det er nok all styrketrening i et nøtteskall. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 har lenge villet få en større kasse og har variert mellom pyramide og pumpeprogram - det virker for meg, men vet ikke om jeg kanskje kunne bygget raskere ved å kun kjøre en av delen(pumping?) Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 tror nok pyramide og et "pumpe"program har samme hensikt og resultater. Kjører selv pyramidereps på markløften, det er bare pga. jeg veit ca aldri hvor mye jeg skal tren med i ei økt Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 iflg meg og benken så har ikke pumpe og pyramideprogram samme effekt ihvertfall.. øker mye raskere i benken når jeg kjører pyramide.. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 har kjørt meg stuck i benken på 100kg blir alltid mellom 4-6 reps på 3-4 sett. Noe tips til å få meg oppover? vil gjerne ha tips eller kommentarer på loggen min:) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0&start=380 Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 benk to dager i uka: kjør 1 dag med 5x3 / 5x4 / 5x5 (en av disse, men varier) kjør dag 2 med flere reps enn dette totalt, men fordelt på flere serier og ikke vær redd for å løfte rett oppunder max'n din på et av løftene. Lenke til kommentar
whom Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 ok, et spm jeg lenge har lurt på: hvordan blir man stor? Det ligger i hvor mye man spiser, lite annet. - "You won't add to the sculpture without clay (leire - det dype bilde på mat) Hvordan styrkeøktene legges opp er marginer i forhold. Uansett skal du prioritere baseølveser (søk på google) for å rekruttere mange muskelgrupper i øvelsene og spare tid. For så å provosere musklene til maksimal vekst er volum den viktigste faktoren. Prøv å gjøre et så stort arbeid som mulig ved å løfte så mye vekter du klarer innenfor tiden du har til disposisjon. Når du har fått igjen pusten fra siste sett, går du i gang på neste Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 whom: jeg har god tid til trening for tida men mener du at jeg skal ha så korte pauser som overhodet mulig? da vil jeg gå ned i kg på vektene ihvertfall.. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Finnes ingen fasit på å bli stor Men kcal overskudd og et program som har baseøvelser med progresjon så er man 90% på veg. Så kommer genetikk og rep inn. Isteden for 10-10-10 kan man kjøre 5-5-5-5-5-5 som = like mange totale rep men man kan trene med tyngre vekter. Og for å få det positive fra høyrep legger man inn droppsett osv. Det er i alle fall 3-10 rep det går i og ikke 15+ til utmattelse på toppsettet, det er i alle fall helt "feil" En ting man ikke må gjøre er å google en bodybuilders program og kopiere det. Når man bruker dop har ikke programmet like mye å si og det kan ikke sammenligne med oss dødlige. Sett opp treningsprogrammet først , se på vektene 5rm, 10rm osv så kommer hvilepausene av seg selv med progresjonen, tyngre vekter-lengre pause. Det er nervesystemet man venter på , ingen ting med musklen å gjøre. Endret 9. mai 2008 av War Lenke til kommentar
CCola Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Noen som har gode tips til "god" mat, altså mat som er bra for trening, og som man legger på seg litt av? Og ikke minst må denne maten være såpass i pris at en fattig hybelboer må kunne leve på det. Feks: Havregryn! Sunt, mye kcal og billig! Andre alternativer? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Noen som har gode tips til "god" mat, altså mat som er bra for trening, og som man legger på seg litt av? Og ikke minst må denne maten være såpass i pris at en fattig hybelboer må kunne leve på det. Feks: Havregryn! Sunt, mye kcal og billig! Andre alternativer? Egg er et must ! Mye godt protein (høy BV), vitaminer og litt mineraler, kolesterol (flott for testosteron-produksjonen), osv. Kylling og fisk er også greit (litt billigere enn biff hvertfall), kan kombineres med ris, pasta eller poteter. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Stekt tunfisk med egg, nam nam nam. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 kan da høre med noen gårder i nerheten om de er villig til å selge deg egg direkte? Kanskje det blir mye billigere? Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 aldri tenkt på det faktisk, men da må man vel betale for frakt i tillegg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå