Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok..

http://www.tn.no/shop/shopexd.asp?id=642

http://www.tn.no/shop/shopexd.asp?id=24

 

Hvor ofte om dagen, og dosering?

Hvile og treningsdager?

Hvor lenge skal jeg ta de før jeg tar pause (har hørt jeg må ta puse fra kreatin etter en stund)?

Ikke ta pause fra kreatin.

5gram(1toppet tskje) 5 ganger i 5 dager.

Så begynner du med 5gram om dagen når du vil sammen med et måltid på treningsfrie dager

Så tar du 5 gram om dagen etter trening med vekter.

 

Protein tar du før (20g) og etter(30g) trening

+ det som mangler til alle måltidene

Spiser du kylling tilsetter du 10 gram protein til måltidet.

 

Spiser du brødmat tar du 30-40gram til måltidet. osv

 

Ta kroppsvekten din og gang den med 2,5 ,det er proteinet du skal ha hver dag. I Gram.

Endret av War
Lenke til kommentar
Update:

23 jan Biceps 39    /Vekt 91

10 feb Biceps 41,5  /Vekt 93,5

 

EDIT : husk at triceps og biceps er 4 muskler

DVS 0,6mm økning på hver muskel på den tiden.

Update:

23 jan Biceps 39 /Vekt 91

Gikk opp til 95kg men har startet på fettforbrennings program og gått ned 4 kg.

Regner ikke med å bygge noe mer nå på 12 uker./kun vedlikeholde massen.

12 mars Biceps 43,1 /vekt 91

 

EDIT, Målt 5 ganger nå med 2 målebånd. 43,1cm ikke 43,2

Endret av War
Lenke til kommentar

Var på fest med venner i går. Hadde på meg t-skjorte. Der var det en kammerat som kommenterte at jeg hadde vokst i overarmene.

 

Han spurte: "Espen, har du trent i det siste eller?" :thumbup:

 

Min mor kommenterte også det når jeg var hjemme i går. Hun sa til min lillesøster: "ser du espen har begynt å få muskler..?" :innocent:

 

Så RYP funker tydeligvis da. Jeg er jo også bare halveis i programmet (6uker trening, 1 uke hvile)

Lenke til kommentar
Så begynner du med 5gram om dagen når du vil sammen med et måltid

Hvis du tar kreatin sammen med måltider, blir mesteparten brutt ned til kreatinin pga mageyren som skilles ut for å bryte ned måltidene. Altså ingen god idé.

Det er et dårlig alternativ ja , men det eneste man kan gjøre om man har vanlig kreatin. ellers ingen opptak.

 

Det er derfor TN har laget en kreatin som inneholder d-pinitol som man kan ta uten om et måltid, og det vil fortsatt bli maks opptak.

Lenke til kommentar

Herregud. jeg føler meg så dum, for jeg skjønner faen ikke hvor mye kreatin jeg skal i shaken, og hvor mange ganger daglig ut ifra det dere skriver..kan dere skrive enkelt hvor mye jeg skal ta av kreatin og protein, og når på dagen liksom? jeg veier 80kg, dere kan regne ut mengder ut ifra det sikkert..

f.eks. sånn vil jeg skjønne det:

Uke 1:

dag 1: morgen 36g kreatin 35g protein, lunsj 45g protein 43gkreatin - kveld 51g protein, 45g kreatin

dag 2: morgen 36g kreatin 35g protein, lunsj 45g protein 43gkreatin - kveld 51g protein, 45g kreatin

dag 3: morgen 36g kreatin 35g protein, lunsj 45g protein 43gkreatin - kveld 51g protein, 45g kreatin

uke2:

dag 1:

osv..

 

vet det er litt arbeid, men jeg blir evig takknemlig hvis det har noe å si :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9

35 g kreatin? Er du gal?

Ta 5-10 gram et par ganger om dagen. Kan jo sitere PF.

Proteinfabrikken leverer Kreatin Monohydrat av meget høy kvalitet. Vi selger dette produktet til deg uten mellomledd og kan derfor tilby kreatin til en lav pris. Proteinfabrikkens Kreatin er mikronisert til 200 mesh som er et ultrafint pulver, dette gir kreatinet en kremaktig konsistens og meget høy opptaks grad. Eksplosiv styrke og utholdenhet er knyttet til store lager med Kreatin i muskulaturen. Ved supplering av Kreatin under harde treningsperioder vil du oppleve styrke og muskeløkning. For best effekt av Proteinfabrikkens Kreatin, anbefaler vi en oppladingsperiode på 5 dager. Innta 1g Kreatin pr 10 kilo mager kroppsvekt 3-4 ganger daglig i 5 dager, etter denne oppladings perioden bør det inntas 1 g Kreatin pr 10 kg kroppsvekt 1-2 ganger daglig. På treningsdager er anbefalt inntaks tid ca 30 min før trening og rett etter trening sammen med karbohydrater. På treningsfrie dager anbefaler vi å innta 1 g kreatin pr 10 kg mager kroppsvekt 2 ganger daglig med 6 timers intervall.

 

Doserings tips: Miks 5-10 gram Kreatin i 3 dl juice før trening og 5-10 gram Kreatin i protein drikken etter trening kombinert med 2 målebeger Carbo Fuel.

Lenke til kommentar

omg, 46 gram kreatin om dagen, er ikke det litt mye a?

Da jeg starta med deg tok jeg 10 gram om morran etter frokost, og 10 gram 1 time før jeg la meg, slik gjorde jeg i 5 dager, og etter det var det 2 gram om morran og 2 gram om kvelden igjen for 6 uker, så 1 uke av, så pån igjen med 20 gram for 5 dager, og 4 gram for 6 uker. Det var med SuperKreatin fra en elr annen kostholdbutikk på kjøpesenteret her hvor jeg bor.

Starter med V12 i morra, skal hente pakka mi på posten da, godsaker for 2700 spenn :D

Lenke til kommentar
Så begynner du med 5gram om dagen når du vil sammen med et måltid

Hvis du tar kreatin sammen med måltider, blir mesteparten brutt ned til kreatinin pga mageyren som skilles ut for å bryte ned måltidene. Altså ingen god idé.

Det er et dårlig alternativ ja , men det eneste man kan gjøre om man har vanlig kreatin. ellers ingen opptak.

 

Det er derfor TN har laget en kreatin som inneholder d-pinitol som man kan ta uten om et måltid, og det vil fortsatt bli maks opptak.

Tøys. Blande det ut med vann og drikke mellom to måltider fungerer alldeles utmerket, evt sammen med karbohydrater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...