Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Ser ut til at den treningsverken på venstre arm har gitt seg nå :)

Høyre armen og høyre bryst er en annen sak, det kjenner ut som at det låser seg når jeg prøver og ta armen i en høyde. Det er veldig ømt også. Er det treningsverk? Eller kan det være noe annet og?

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lurer jeg også på, om det kan være strekk i brystet til skulderen? Har i allefall ikke hatt så vondt før i armen og brystet :p

Den venstre armen er litt mere støl enn jeg har vært før, men den greier jeg med.

Hvordan kan jeg behandle muskel/sene strekk?

Lenke til kommentar

Hvis det bare er stivhet/en strekk eller noe får du bare vente. Har du betennelse eller noe i scenen er det for så vidt også bare å vente, eventuelt ta brexidol (lite effektivt etter min erfaring) e.l. og se om det hjelper, og hvis problemet vedvarer og leeengre tid, kom deg til manuellterapeut eller noe.

Med det sagt tviler jeg ekstremt mye på at det er noe annet enn stivhet/eventuelt en liten strekk, hvis det skjedde sånn plutselig.

Lenke til kommentar
Får vente til morgen og se om det har gått over, hadde jo tenkt til å trene imorgen og men tar vel bare noe lett hvis jeg greier om det ikke er over imorgen. Eller burde jeg kanskje ikke det?

Hvis det sitter skikkelig i forsvinner det nok ikke sånn direkte over natta. Vil heller tro at det gradvis blir bedre over litt flere dager. :)

Lenke til kommentar
Dette er ikke bare stivhet eller stølhet, har hatt det i 2 dager nå. Greier så vidt å bære ting med høyre armen. :p

Ingen fare. Jeg har opplevd dette selv etter en styrketest uten å være i form. Det som skjedde var at jeg ble ekstrem stiv i muskelgruppen det gjaldt, sår og øm, som varte i en hel uke og litt til. På dag fem eller seks kunne jeg trene igjen, da var jeg bare behagelig støl. Gikk fint å trene på disse øktene med litt oppvarming. Hadde samme symptomer som deg de første dagene. Bare jeg vrikka litt på armene, fikk jeg krampe i brystet og sidemusklene i ryggen (latissmus dorsi). Det å bare vaske ansiktet om morgenen, eller pusse tennene, var utrolig vondt! :p

Lenke til kommentar

Er 36 dips bra med en kroppsvekt på 83kg? Da tenker jeg i forhold til de som er med i fitness atletic, tenkte kanskje å prøve å stille til neste år hvis jeg ser bra nok ut til neste år så derfor testet jeg dips for å se hvor mange jeg kunne ta.

De fleste var i helt normalt tempo, men ble ganske sjappt mot slutten pga det brant i tricepsen som fy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...