Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg synes den var bokstavelig talt deilig. Jeg tror jeg tok ca. 3 sett med 8 - 10 reps med 45 kg. Det gikk veldig lett, men jeg kjenner det i ryggen nå. Det er første gangen jeg trener korsrygg, så jeg regner med at det skyldes at jeg er uvant å å løfte vekt med ryggen mens den er i "utstrakt" posisjon. Hvis jeg klarer å gjennomføre 5*5 skal jeg i teorien kunne ta 5 reps med 110 kg i mark etter 10 uker :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det er sant, men jeg trente hele kroppen i går så det var ikke akkurat gunstig å trene mark i dag, spesielt med tanke på at vi skal ha styrketest i gymmen (chins, armhevinger og sit-ups) på torsdag. Jeg hadde egentlig planlagt å hvile i dag og i morgen, men siden treningssenteret har avsatt tid til opplæring i baseløft for alle denne uken måtte jeg bare gripe muligheten. Jeg kjenner det uansett mer i korsryggen enn i latsen, så jeg tror ikke at chins-testen på torsdag blir noe problem.

Lenke til kommentar
Ok. Vil det si "låse-grep" eller at du veksler mellom front og låse-grep?

Låsegrep har ikke noe med blandet grep å gjøre. Låsegrep er når man tar tommelen rundt stanga først og så tar de andre fingrene over tommelen. Dette gir et sinnsvakt bra grep når man har trent det en stund, men det kan være veldig ubehagelig i starten da tommelen klemmes veldig mye og det tar tid å vende seg til det.

Lenke til kommentar
Låsegrep har ikke noe med blandet grep å gjøre. Låsegrep er når man tar tommelen rundt stanga først og så tar de andre fingrene over tommelen. Dette gir et sinnsvakt bra grep når man har trent det en stund, men det kan være veldig ubehagelig i starten da tommelen klemmes veldig mye og det tar tid å vende seg til det.

Fikk oppklart det i min forrige post...

Lenke til kommentar

Fikk oppklart det i min forrige post...

Ikke like presist :p

Grunnen til at jeg postet den var at jeg ikke hadde rukket å lese din først. Hvis du ser på tiden postet vi jo begge postene våre 22:15, så jeg hadde ikke sett din før jeg postet min :)

Lenke til kommentar

Trente i går på lab', Spenst som eier det. Men det er ingen folk som jobber der.

Men trente 1 time igår, og trente bryst. Men jeg er skikkelig støl, for og si det sånn JÆVLIG STØL :p

Noen muligheter for og få det fortere vekk.?

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...