Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en stund siden så postet jeg en link til en 3-splitt jeg skulle prøve og jeg fullførte kun en uke fordi jeg kjente at dette var bare tull for min del. Det jeg stusser mest på er hvordan folk som trener splitt klarer å øke.

Trener du knebøy 5*5 tre ganger i uken vil du klare å legge på 2,5 kg hver dag en god stund før du stangerer. Skal du liksom da kunne legge på 7,5 kg hver beinøkt hvis du trener splitt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Trener du knebøy 5*5 tre ganger i uken vil du klare å legge på 2,5 kg hver dag en god stund før du stangerer. Skal du liksom da kunne legge på 7,5 kg hver beinøkt hvis du trener splitt?

Det var en påstand som ikke helt holder vann. Tviler på at de fleste klarer å øke så kjapt på fullkroppsprogram, spesielt med tanke på at progresjonen må være så lav at man unngår overtrening. Det er ikke mulig å øke like mye fra dag til dag på fullkroppsprogram som det er fra uke til uke på split.

Lenke til kommentar

Det var en påstand som ikke helt holder vann. Tviler på at de fleste klarer å øke så kjapt på fullkroppsprogram, spesielt med tanke på at progresjonen må være så lav at man unngår overtrening. Det er ikke mulig å øke like mye fra dag til dag på fullkroppsprogram som det er fra uke til uke på split.

Ja, sant det. Er spent på og prøve ut Stronglifts 5x5. Ligger på 90KG som 5RM i bøy nå. Første økt i programmet skal jeg starte på 40KG i bøy, og jobbe meg oppover. Så får vi se, føler at jeg har stått stille i diverse øvelser i split ganske lenge nå. Som feks benk.

Lenke til kommentar

Da jeg trente RYP hadde jeg ingen problemer med å øke 2,5 kg hver dag. Jeg tror forresten du misforsto meg fordi det jeg mente var at jeg tror ikke det er mulig å øke like mye på en økt i en splitt som du gjør på tre økter sammenlagt i et fullkroppsprogram. Du kan ikke sammenligne dag til dag med uke til uke fordi treningsmengden må være den samme. Når du trener en splitt gjør du som oftest like mange sett på lårene i ei økt som du gjør i tre i et fullkropps.

Lenke til kommentar

Har vært skadet en stund i ryggen, men er ganske mye bedre nå så begynte nå med ganske lave vekter i knebøy.

Lå på 130kg 3 x 10 før skaden imens jeg deffet og begynte nå roligt med 100kg 3 x 10 noe som i for seg var forferdelig lett. Hvor mye bør jeg øke hver uke for å ungå å skade seg igjen pga for sjapp progresjon?

Skadet meg ikke via knebøy, skadet meg pga en vridning imens jeg tok foroverbøyd roing, men knebøy fikk mest konsekvenser av dette.

Og noe til: Er 13kg helt sykt vektnedgang på 1,5mnd? Har hatt et ganske seriøst kosthold, men bruker effedrin i tillegg så kan jo hende dette fordrev mye vann. Lå rundt på 17-18% før deffen og ligger på ca. 12% nå vil jeg tro.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Tingen er den at jeg bare har rast i vekt selv om jeg spiser det som er anbefalt for meg i Olympia Spirit dieten, men jeg har vel en ganske rask forbrenning og dette merket jeg før jeg begynte å trene og kunne spise masse dritt uten å legge på meg; godteri hver eneste dag, flere poser. Men var selvfølgelig veldig usunt.

Og når jeg bulker så må jeg spise en del, er som regel oppe i 4000 kcal om dagen.

Er vel ganske blessed med gode gener når det kommer til å bygge muskler og å forbrenne fett.

Kan vel ha gått med litt muskler, men ser egentlig ikke noen forskjell i størrelsen, bare at jeg ser litt mindre ut i gensere, men det er jo vanligt pga alt fettet man har mistet. Men det man mister får man som regel tilbake ganske kjapt pga. muscle memory.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Blessed med gode gener? Du bruker jo efedrin...

Ja, tenkte det samme.

Hvordan får du tak på det? Er vell litt strengt respetbelagt? Tror jeg kan få det hvis jeg begynner og si at jeg har astmaproblemer, noe jeg ikke har hatt siden før barneskolen. Men da fikk jeg efedrin sa mamma. Og ikke det at jeg har tenkt til å prøve på det heller.

Bruker du det kun for og gå fortere ned i vekt?

Lenke til kommentar

Efedrin har en veldig liten effekt på fettforbrenningen og brukes først og fremst for å bli mer opplakt og få mer energi på trening noe som fører til at du kan løfte litt tyngere og holde ut lengere når du løper og å minske sulføelsen noe som kombinert med et bra kosthold kan hjelpe deg gå ned i vekt.

Efedrin er ikke noe vidundermiddel, men det kan hjelpe en god del kombinert med et bra kosthold og løping.

Astmainnhaler inneholder efedrin, men i liten grad så efekten er ikke så utrolig stor. Efedrin er reseptlagt i de fleste land og kjøpes ulovelig som regel nå som det er forbudt i Sverige.

Det har en del bivirkninger, men man merker som regel bare noen av dem og de fleste får man ikke.

Selv merket jeg at hjerte slo utrolig fort da jeg tok det første gangen og at når jeg reiser meg fra soffaen kan jeg bli litt svimmel for noen sekunder noe som kommer av et litt for høyt blodtrykk. Man kan også få vondt i hodet og bli kvalm, men dette går over iløpet av noen få dager som regel. Man blir som regel også sliten etter man har tatt og effekten er borte, men dette tar en god stund og da får man lyst til å ta det med ro.

Det som er mest positivt er at man ikke får lyst til å sitte på rumpa etter man har tatt dette, man blir hyper og får lyst til å gå ut å løpe og å jogge i en halv time er ikke noe problem med efedrin, men man må vite sine egene begrensninger så det ikke går galt. Og hvis du tar alt for mye kan det gå galt så man må ta det i små "doseringer".

JEg bruker det for å få overskudd til å løpe siden jeg er ganske lat og det har en positiv virkning på hverdagene. Føler jeg blir like opplagt som jeg er når jeg ikke deffer og jeg kan løpe kjempelangt uten å bli alt for sliten. Våkner som regel helt opplagt 30-60 min før jeg står opp noe som er ganske positivt.

Som jeg ser det er det en del bivirkinger, men er ikke de farligste bivirkningene akuratt, men man må alltid være på vakt.

Som jeg sa: Det hjelper lite på forbrenningen, men det hjelper deg å få nok energi noe som fører til økt energiforbruk via løping o.l og det gir det litt mer styrke. Ikke noe hokkuspokkus, man må gjøre alt selv.

Edit: Jeg kan ikke si hvor jeg får tak i dette og jeg oppfordrer heller ikke til bruk jeg bare forklarte hva dette gjør. Hvis dere bruker dere og noe går galt så ikke skyld på meg...

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Du kan like godt ta små mengder amfetamin da. Like farlig.

Mine erfaringer med effedrin er kvalme, ekstremt hyppig vannlating, svette, hjertebank+. Testet to ganger i ørsmå mengder, å min formening er at det er et jævla drittstoff. Men så blir jeg hyper av kaffe da. Men den dagen jeg trenger sentralstimulerende for å gå på trening slutter jeg.

Lenke til kommentar
Du kan like godt ta små mengder amfetamin da. Like farlig.

Mine erfaringer med effedrin er kvalme, ekstremt hyppig vannlating, svette, hjertebank+. Testet to ganger i ørsmå mengder, å min formening er at det er et jævla drittstoff. Men så blir jeg hyper av kaffe da. Men den dagen jeg trenger sentralstimulerende for å gå på trening slutter jeg.

nja og si at det like ille som amfetamin blir feil spør du meg.. efedrin er tross alt ett legemiddel som man får på resept om man har meget stor bruk for det, er ikke bare å gå til legen å si du har astma, grunnen til at fyren som bruker det her kunne få det som barn var at lovene ang sentralstimulerende middler var mer liberale før... solgte de på bensinstasjoner etc før i usa, like vanlig som paracet og bruke..

Amfetamin derimot, lages vel enkelte steder på hjemmebasis, så ett innslag på tv hvor de avløsrte en sånn amfetmin lab nedi ett eller anna østblokk land... og får å si det sånn at folk tør og ta sånne stoffer som var laget på ett sted som er like hygenisk som ett utedo i 1850 er skummelt og tenke på.. skjønner ikke at folk bruker sånne stoffer...

efedrin er heller ikke noe som jeg støtter bruken av, men det har blitt mer og mer vanlig at folk bruker ulovlige former for stack osv..

forøvrig finnes vel efedrin i form av ephedra (som er ett derivat av efedrin??) i nesespary? for å åpne noe greier i nesa, i veeeldig små mengder vel og merke, dere har vel sett crank :p hehe

Lenke til kommentar

Enig, å si at amfetamin er like ille som efedrin er å ta litt hardt i, men samtidig så blir det feil å si at "efedrin tross alt er et legemiddel", fordi heroin og amfetamin også er legemidler (heroin benyttes som bedøvelse i England og forskjellige amfetamintyper er vanlig ADHD-medisin) ;)

Endret av contaminated
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...