Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, du kjenner deg igjen? :p

Trener på Toppform, jeg.

tja er ikke en helt uvanlig situasjon det der :p Hvis man setter hantlene litt hardt ned (snakker ikke om å slippe de fra lårhøyde) så får man så busta fyker... har slutta og bry meg om det jeg da ;)

Lenke til kommentar
Hva er fordelen med arnoldpress iforhold til vanlig hantelpress? Lengreløftebane = mer bruk av hele musklen?

Må ikke glemme variasjonsprinsippet.

Du treffer skuldrene fra en annen vinkel. Ellers kan man jo se på arnoldpress som en blandling av skuldrepress og sidehev

Lenke til kommentar
På mitt treningssenter ser folk rart på deg om du tar markløft fra bakken. Det skal visstnok gjøres med stangen hengende i stativ i hoftehøyde, så skal du gå et par skritt bakover, og stangen skal ikke være borti bakken.

Kjør fra bakken du!

Gi f**n i hva en ekkel instruktør/random person mener om det.

Lenke til kommentar

Min forrige rekord i chin-ups var 14 stykker fra en bjelke i garasjetaket, men på mandag klarte jeg bare 9 stykker i stativet på treningssenteret. Grunnen til det var at det er så lavt at jeg brukte mye krefter på å hindre meg i å svaie frem og tilbake. I dag var treningssenteret fullt av folk jeg kjenner, og den "approval junkien" jeg er ble jeg skikkelig giret på å kjøre så mange jeg klarte.

Deftones + ego = 15 chin-ups!

Lenke til kommentar

Dette med alkohol og trening er sikkert diskutert til det kjedsommelige, men jeg våger meg likevel med noen spørsmål..

Jeg begynte å trene "seriøst" i desember/januar, og har siden nyttår kun drukket alkohol en gang, (3-4 øl på påskeaften). Har ingen planer om å drikke noe mer i fremtiden, men en 3-4-5 ganger i året blir det vel kanskje (sommeren blir skummel).. Har hørt noen "myter" av noen kamerater, som jeg er noe skeptisk til.. f.eks:

1. Det er bedre å drikke sprit enn øl, for da drikker man mye mindre mengder og det er mindre karbohydrater etc. (med tankte på trening, ikke alkoholskader:P)

2. Ta "karboblokker" før man skal drikke øl...

Er det noe hold i slike utsagn? Andre tips om hvordan kombinere alkohol og trening?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det merkelige er jo at kameratene dine gjør karbohydrater til fienden og ikke selve alkoholen. Karbohydrater er som kjent viktig i forbindelse med trening. Uten å ha noe vitenskapelig å slå i bordet meg, har jeg inntrykk av at sprit er verre en øl med tanke på alkoholkonsentrasjonen og ikke minst blandevannet som sannsynligvis er brus eller andre usunne væsker. Det er en kjensgjerning at å trene dagen derpå kan være direkte skadelig med tanke på alkoholkonsentrasjonen i blodet og dehydrering, men at en lite fyllekule etter en treningsøkt "bare" utsetter restutisjonen.

Karbohydrater er ikke fienden (med mindre du er overvektig eller spiser på steinaldervis), det er alkoholen. Den beste måten å kombinere alkohol og trening på er å ikke drikke (type Bjørndalen), men jeg tviler på at et par pils noen helger i året skader. Forfallshelger med fyll og drittmat er mye verre. Det er også viktig å erstatte vann-, vitamin- og mineraltapet etter at du har drukket.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=183634

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Noen som vet om et nybegynner program for en snart 16 år gammel gutt som skal trene på spenst?

Skal trene 3-4 ganger i uka :p

Jeg startet med grunnprogrammet i RYP fra TN, og hadde bra fremgang med det...

Det merkelige er jo at kameratene dine gjør karbohydrater til fienden og ikke selve alkoholen..........snip

Skal legges til at disse overhode ikke er noen treningsfolk ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...