Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke så mye lurere enn å spise proteinrik mat. Det er neppe noen vits i hvis du spiser som en standard 16-åring (skolebrød og cola til lunsj, grandis til middag og en brødskive til kvelds), men kombinert med ordentlig mat, så hvorfor ikke?

ok, takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg er klar over at dette er en ukvalifisert generalisering, men de fleste av mine kompiser som begynte med proteinpulver i den alderen har et par kilo for mye. Dette forteller meg at de ikke fikk orden på kostholdet sitt før de begynte å legge til flere kalorier i form av shakes. Så mitt tips er at du vender deg til et bra kosthold før du eventuelt sper på med tilskudd.

Lenke til kommentar

Hvor stor andel av proteinene dere inntar i løpet av en dag kommer fra shakes?

Jeg prøver å ligge på rundt 175 - 200 g protein om dagen (6 egg + 400 g kjøtt + annet på en god dag) og supplerer med 35 g myseisolat. De dagene jeg ikke klarer å få i meg den megden, inntar jeg en ekstra shake.

Veier forøvrig ca. 76 kg med lav fettprosent.

Endret av contaminated
Lenke til kommentar

hadde vell det stadiet selv at proteinshake gikk forran ett sundt og godt kosthold, men har jeg vært ung(16) nå, så veit jeg godt at jeg ville ha valgt å satse på kostholdet framfor proteinshake.

Selv tar jeg bare 1 shake dagen, denne etter trening, for å få i meg raske karbohydrater for å få igang maskineriet igjen, og det med proteiner sier seg selv. Tror jeg ville kanskje ha fått i meg nok proteiner igjenom kostholdet mitt, men for den sikre siden så kommer proteinene inn:) Alltid kjekt med noen kcal for mye;)

Hvor stor andel av proteinene dere inntar i løpet av en dag kommer fra shakes?

tar 1 shake pr. dag som sagt.

Den shaken består av:

60gram whey protein

60gram maze(?) carbohydrater

Lenke til kommentar

ok, har startet med å legge om kostholdet mitt mere nå, etter jeg begynte med styrke så har jeg staret med niste på skolen, prøvd å drikke mere farris/vann enn brus, og bytte ut sånne enkelte ting. Og etter trening så spiser jeg norsk middag, kjøttkaker, kjøttpudding, fiskepinner, og mye mere. kanskje chips og sånn "fastfood" hver 14 dag.

Tror dere dette kostholdet er greit?

EDIT: selfølgelig så får jeg i meg salat, frukt og grønnsaker.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

du kan ta disse punktene, funker for meg. Gi gjerne tips dere andre om dere mener dette blir feil..

-Frokost, prøv å få i deg mist 4 brødskiver med noe godt oppå (f. eks; kost skinke & ost osv..) og 2 glass juice/melk (bittelitt protein i melk;))

-Lunsj, 6-8 brødskiver og halvliter med f. eks juice

-Førmiddagsmat, ca 130gram havregryn med jordbær og melk med ett glass melk vedsidenav

*trening* helst en shake etter trening

-Midag, whatever mordi lager, bare spis mye av det

-Ettermidagsmat, noen brødskiver, havregryn eller rester fra middagen

-Kveldsmat, 5-8 brødskiver med halvliter-liter melk

godnatt:)

Endret av ATi-Radeon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tar ikke shakes nå for tiden som jeg er skadet og ikke bedriver styrketrening, men en slik dag hadde sett sånn ut:

Første måltid kl. 16:00 - To brødskiver, en banan og et eple.

Trening.

35 g shake. En youghurt.

350 gram biff. Mye ris.

Fire skiver. En banan. Hasselnøttkjerner eller mandler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Stemmer det, contaminated. Har en ørliten pause i disse uker i forbindelse med litt fysiske tester på skolen osv, men kjører fasting på fridager og i helger. Etter eksamen blir det IF på fulltid igjen.

Lenke til kommentar

Vil det beste for å brenne fett av lår og legger være å kjøre gerila cardio? Eller jogge/løpe mye uti skauen med ankelvekter?

Eller kanskje gerilja med ankelvekter? :)

Men seriøst... er ute etter å brenne en god del fett fra beina og noe fra magen. Så hva er det beste?

Lenke til kommentar

Arrgh. Så jævla mye irritasjon på kommersielle treningssentre.

Står i knebøystativet, og midt i en repetisjon, ringer mobilen til fyren som tar situps rett bak meg, og på FULL guffe hører vi Nokia-tunen spre seg gjennom hele senteret. Ikke gidder han gjøre no med det heller, men lar istedet bare mobilen ringe, og ringe, og ringe, og ringe, og ringe.... Er ikke noe big-deal, føler bare at man mister konsentrasjonen av sånt.

På slutten kjørte vi en runde gerilja kardio, og midt i en spurt, kommer ei kjerring av en instruktør opp til oss og sier at det der må vi slutte med umiddelbart, fordi det ødelegger tredemøllene. Jeg spør om hun har hørt om intervalltrening, og hun responderer med at det finnes ikke noe intervalltrening med så korte intervaller.

First of all, hvordan i helvete ødelegger det tredemøllene at man spurter på de? De er da faen meg ikke laget kun for 90 åringer som skal bevege seg i 0.5km/t. For det andre, intervalltrening er jo en helt basic treningsform, hva faen liksom.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...