Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har ikke løftet vekter siden november i fjor, så dere kan anse dere selv som heldige. Skal sette kortisonsprøyter i skuldrene på mandag. Ønsk meg lykke til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Det ligger vel en del 'common sense' i det utsagnet. Men det hadde vært fint å hatt en artikkel som bekreftet dette, så kom med den de som har.

Lenke til kommentar
Har noen en solid artikkel (som refererer til kilder) i forhold til at tøying etter styrketrening ikke har noe poeng?

Har ikke noen artikler på nettet, men tøying etter styrketrening kan gjøre vondt verre da stølhet er forårsaket av mikrorupturer på vevesnivå :p

Det står det ihvertfall på en sånn poster på treningssenteret mitt.....

Lenke til kommentar
Tøyeøvelser er ikke dumt (fint med bevegelighet), det bare passer dårlig rett før eller etter styrketreninga.

Er helt enig i det. Har forbedret bevegeligheten min mye selv ved tøying/bevegelighetstrening. Gymlæreren sier bare at det er ytterst viktig å tøye de musklene man har brukt under styrkeøkten. ;)

Lenke til kommentar
Har noen en solid artikkel (som refererer til kilder) i forhold til at tøying etter styrketrening ikke har noe poeng?

Jeg fant frem 5 studier fra pubmed etter jeg diskuterte med en tidligere gymlærer/fotballtrener. Denne diskusjonen gikk mest på om det hjalp på stølhet. Vi begge var enig om at det hadde helt klart skadeforebyggende effekter ;)

Hvis du ikke har et optimalt lengde\spennings forhold i alle muskelgruppene dine, vil jeg si at tøying er viktig. For de som driver med styrketrening, er også dette med strekking av fascia et spennende tema. Men mot stølhet er det bare svada :)

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å starte med RYP-programmet. Det jeg har gjort først er å finne min 10RM på de ulike øvelsene. Virker den som utgangspunkt? Siden den første uke skal jeg utføre alle øvelsene med 15 reps. Skal jeg ta 10 eller 15 reps på den første uka?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...