Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følg lenken Stian så fint la ut, og gå under "deltoid", klikk så på om du vil ha mest fokus på bakre, midtre eller fremre del av skulderen, og finn øvelsen. Ellers har TN.no en øvelsesguide som er fin, der ligger bl.a Arnoldpress ute.

Stian er kjapp i dag, ja.

Endret av Ryuk
Lenke til kommentar

Og gjerne spør andre på stedet hvor du trener, og observer andres teknikk i pausene mellom sett osv(men ikke ta alt som blir sagt og gjort for god fisk). De fleste er veldig behjelpelige med teknikk, og de fleste spotter(står bak og hjelper til på en rep eller tre om du trenger det, samt heier deg i mål^^), uansett hvor godt du kjenner dem. I hvertfall er det tilfellet på de to gymmene jeg trener på.

Lenke til kommentar
Mye unødvendig isolasjon.

Hvorfor er den unødvendig? Jeg ser kun skikkelige isolasjonsøvelser på armer, der det tross alt er nødvendig imo. Å isolere på lår på slutten av splitten ser jeg også mening i siden en tung beindag med bare knebøy, squat o.l samtidig som skuldre tar på moralen for alle.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å ha biceps på en dag som ikke også inneholder trening av rygg. Er bicepsen for sliten fra dagen i forveien får jeg i hvertfall ikke kontakt med lats. Vanskelig nok fra før av.

Ellers synes jeg det er utrolig at man kan skrive benkpress og markløft som benk press, og mark løft. :p

Kunne kanskje kuttet ned på noen av isolasjonsøvelsene ja, personlig så er jeg i hvertfall ikke fan av å ha hele to øvelser på legg. Ser ikke helt vitsen med både sittende og stående tåhev.

edit: du belaster hamstringen minimalt forskjellig ved stående og liggende curl, så hadde kanskje valgt en annen øvelse der.

En kul øvelse for hamstring er å feste beina i de to løkkene på terapimastern, heise opp tauene mens du ligger sånn at du bare berører bakken med hodet/nakke kanskje litt skuldrene, så løfter du deg opp ved å kontrahere hamstringen - ganske artig :p Gitt at stedet du trener på har en terapimaster, og at du synes det er artig å legge inn litt unormale øvelser for variasjon og motivasjon :)

edit2: husk forresten å ligg på riktig side av terapimastern, ellers får du ikke løsnet tauene og risikerer å bli hengende! :p

Endret av Mikkelmikkel
Lenke til kommentar

Prøvd å få bedre treningsopplegg enn den som var på forrige side, hvordan ser denne ut for en 15 åring? 4 eller 5 ganger i uka blir det sånn trening evnt.

Kondisjon/fettforbrenning:

Jogging eller Sykling ( 30-45 min )

Mage:

Crunch

Sit-up

Kne-til-bryst

Bryst:

Press-Up

Press-Up (Kneeling)

Rygg:

Back Extension - Superman

Ben:

Knebøy

Lunge

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Doggcrapp her?

http://dc-training.blogspot.com/

Tok meg fri fra RYP i påsken, siden det koster usaklig mye for enkelt-trening her jeg er. Tenkte jeg skulle starte på nytt med RYP etter påske, men har mye heller lyst å teste Doggcrapp. Navnet skjemmer jo heller ingen ;)

- Hvilket program trener du etter for tiden?

- DOGGCRAPP-ap-ap-ap (Forestiller en kraftig stemme som sier "Doggcrapp", og så ekko etterpå) :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Romkameraten min kjører DC. Han synes det er helt rått å trene. Det krever mye både på trenings- og næringsfronten, men jeg synes det virker som et interessant program selv om opphavsmannen (Dante?) har noen rare teorier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...