Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Mye egentrening her, har det samme på skolen nå.. kjedelig saker, lærene har jo ikke peiling, fikk jo helt noia når vi løfta 100 i mark (skolen hadde ikke mer vekter :() sa at ryggen kom til å bli "ødelagt" hvis vi løftet så "mye".. lættis ass..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For ikke å snakke om hvor mye læreren skrøt av den "fantastiske" smith-benkpressen. Den var jo selvfølgelig desidert best for å trene bryst, fordi den "er så sikker". Dummeste oppfinnelsen ever.

Og jeg veit bare hvordan det kommer til å bli, hvis jeg skriver i loggen min at jeg bruker knebøy for å styrke kjernemuskulaturen. "Knebøy er jo en øvelse for bein, Stian. Dette er helt feil. Her har du glemt alle medisinballene, alle de fancy strekk-metodene, pilates" - og alt det tullet der.

Great.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

haha...eneklte gymlærere har jo ikke peil i det hele tatt, følger samme opplegg som de har hatt siden opplæringstiden dems i 69... blir så frustert... ifølge "fasiten" til læreren så skal man minst ta 20 reps hvis man er nybegynner ca 3-4 sett, og de mer rutinerte skal ta 8-12 reps, alt under der er waste.. :!: vet ikke helt om jeg skulle le eller gråte..

Lenke til kommentar
Ja er dødskjedelig! Jeg tror jeg kunne drept noen om jeg måtte bli borte fra treninga over lengre tid. Tør ikke gå til noe lege for tipper at legen vil si at mye av musklene i kroppen er overbelastet og bør være borte fra treninga en stund for å unngå skader.
Hva med ei uke deloading snart? :)

Angående gym-lærere; det hjelper ikke å være frustrert. Bare skriv ting du vet du har på det tørre, ha kilder klar til å backe opp alle påstander og valg du tar, og sørg for å lage det beste egentreningsprogrammet noen sinne. Det er hvertfall sånn jeg hadde blitt inspirert til å gjøre.

Lenke til kommentar
Ja er dødskjedelig! Jeg tror jeg kunne drept noen om jeg måtte bli borte fra treninga over lengre tid. Tør ikke gå til noe lege for tipper at legen vil si at mye av musklene i kroppen er overbelastet og bør være borte fra treninga en stund for å unngå skader.

Ja hvis jeg er fornuftig tar jeg deloading snart, men det var det da. Lettere sagt enn gjort. :p

Lenke til kommentar
KJedelig :(

Synes alle blir skadet for tiden jeg da men. Er det ingen som klarer å trene riktig?

Ender vel opp med at jeg blir skadet etterhvert jeg også så blir jeg mobba for å være stor i kjeften :p

Jeg moste kneet mitt i håndball mål i 2001 og har slitt med kneet siden da. Så skylder vell egentlig mer på Helse-norge enn på meg selv...

Så jeg trener vell rett ;)

Lenke til kommentar

Ah, det er ganske tilfredstillellende når folk kommenterer hvor mye muskelmasse jeg har fått i løpet av 2 - 3 måneder uten at jeg har lagt merke til så mye selv!

Anyways, jeg tror jeg sier meg ferdig med RYP'en nå. Den siste måneden har vært uorganisert, preget av sporadisk trening og jeg har begynt å stangere. Tror dere at jeg kan begynne på RYP på nytt eller bør jeg se etter et nytt program? Jeg har lyst til å prøve en splitt hvor jeg dedikerer en dag til bryst og en dag til rygg, men er ikke sikker på om jeg er sterk nok til å gjennomføre en hel treningsøkt bare på en muskelgruppe. Det kan hende at jeg kommer til å løfte veldig lette vekter i slutten av økten, noe jeg innbiller meg har lite for seg dersom det totale antall kilo løftet per uke blir lavere enn i et fullkroppsprogram. Jeg er snart 18 år og veier ca. 75 kg.

Et spørsmål til. Når man utfører brede chin-ups, skal man da løfte haken over stanga, eller skal man gå så lavt som klippet på Coopers Guns? Jeg har blitt fortalt at man skal gå så høyt som man klarer, men klippet på CC strider med dette.

Endret av contaminated
Lenke til kommentar

At treningen blir sporadisk er vel ikke programmet sin feil, heller din egen.

Chin-ups kan selvsagt utføres på mange måter, men liker teknikken til han her. Tar du for langt opp bruker du unødige krefter, og blir vel mer skuldre da enn rygg.

Lenke til kommentar

Så lenge du fortsetter å trene med like tunge vekter, og like mange sett/repitisjoner, på begge armane vil det jamne seg ut etterkvart. Trur det er betre å gjere det på den måten enn å trene ekstra på venstre armen.

Lenke til kommentar

Irriterene, var minimalt ifra og klare 1x100KG i benkpress på søndag. 90KG ganske lett, så hadde trua. Litt teknikk svikt på løftet også, har sikkert noe med at jeg har trent benkpress med manualer en god stund nå, uvant med benk.

edit: slenger inne et spørsmål her også. Er det utaktisk med ryggdag dagen etter en beindag? Hvis jeg har kjørt knebøy(tungt a2g), beinpress++ og så skal ta markløft tungt dagen etter? For lite restitusjon?

feks mandag: bein, tirsdag: rygg?

Er disse to som driver treningsenteret jeg trener på, og hjelper til med øvelser. Fikk gått igjennom knebøy orntlig igår.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=986

Endret av Supernaut_
Lenke til kommentar

Ja hvis jeg er fornuftig tar jeg deloading snart, men det var det da. Lettere sagt enn gjort. :p

Påske er deload tid. :)

Lenke til kommentar
edit: slenger inne et spørsmål her også. Er det utaktisk med ryggdag dagen etter en beindag? Hvis jeg har kjørt knebøy(tungt a2g), beinpress++ og så skal ta markløft tungt dagen etter? For lite restitusjon?

feks mandag: bein, tirsdag: rygg?

Det er nok ikke så veldig lurt, med tanke på overbelastning av korsryggen, pluss at jeg tror du kommer til å føle deg sliten i lårene.

Huff, det er trasige treningstider nå. Har masse jobb, og får ikke gjort det jeg føler jeg må. Menmen, når man er over påske, så blir det vel bedre får jeg håpe...

Lenke til kommentar

Ikke bare var dette sitatet morsomt (på slutten), men jeg tror han har veldig mye rett i det han sier også:

8. Caveman Carbs

One thing people have to distinguish between is neo-carbs vs. paleo-carbs. With paleo carbs the simple rule is: Were they available to a caveman? Would he have access to grapes and raspberries? Yes. Bagels and pasta? No. Usually, people who are gifted for hypertrophy are gifted for carb intake as well. They can eat a boatload of neo-carbs and feel fine. Also, if you're white, fuck it. You've got to come from a region where there was a lot of agriculture for a long time to be able to handle neo-carbs. If you're from German or Norwegian extraction and come from a line of meat eaters and hunters, then neo-carbs are not for you.

Kilde: poliquin, t-nation.

http://www.t-nation.com/article/bodybuildi...liquin_top_tips

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...