Jan Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Skal fjerne de siste tre kiloene i løpet av mars måned. Planen er å kutte karbohydrater totalt, men føler jeg allerede er litt over kanten. Får dere litt "tomt" hode ved svært lite inntak av karbohydrater? Vurderer å bare gjøre øktene litt lengre enn å kutte mer i kosten. Helvetesmåned..jippi. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Har også tenkt å prøve og fjerne fett, starter i April tenker jeg. Syntes medtoden som wh1te postet hørtes ganske interessant ut. Eneste jeg gruer meg til er at sult ofte påvirker humøret mitt. Da kommer jeg til å være en sur jævel frem til jeg er ferdig på jobb hvis jeg er veldig sulten i den perioden. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 veit ikke helt hva de bruker å kalle det:P Men jeg mener iafall de 3 gode øvelsene; Benkpress, knebøy og markløft. Status akkurat nå: bp: 100kg ml: 170kg kb: 100kg 3rep =370kg så tror jeg skal få til 180 på marken og 110 eller 120 på knebøyen, så er jeg fortsatt litt nermere Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Begynt på intermittent fasting i dag! Spiste en god middag i går, og hadde glemt å kjøpe melk til frokostblandinga i dag.. det er en god unnskyldning til å begynne Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Prognoser fra Verdens helseorganisasjon viser at 38 prosent av barna i Europa vil være overvektige i 2010. Ikke mine unger, nei. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Skal fjerne de siste tre kiloene i løpet av mars måned. Planen er å kutte karbohydrater totalt, men føler jeg allerede er litt over kanten. Får dere litt "tomt" hode ved svært lite inntak av karbohydrater? Vurderer å bare gjøre øktene litt lengre enn å kutte mer i kosten. Helvetesmåned..jippi. Hva slags mat tenker du da å spise? Har også litt lyst til å prøve noe lignende, men er ute etter et slags oppsett over mat jeg bør spise under en slik periode. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Tja, har ingen erfaringer selv på det å gå ned i fettprosent, men har lest mye om det. Naturlig nok må du ha et energiunderskudd for å miste fett, men også endre prioriteringene ved næringsemnene. Trening sammen med dette er jo optimalt. Husk at kroppen er veldig motstandsdyktig, så det å overdrive energiunderskuddet vil bare gjøre at du møter veggen fortere. Sånn matmessig er det mye du kan spise. Ikke vær redd for sunt fett. Eksempel: Egg, laks, tunfisk, nøtter, cottage cheese, kesam-joghurt, kylling, linfrøolje/rapsolje, avocado, skinke + alt av magert kjøtt. En spisedag i uken som psykisk avbrekk er også ikke en dum ide. Mye grønnsaker (kalorifattig med mye volum = mettende) kan være greit å få i seg sånn man slepper sultmaset. Mer protein vil også være nødvendig på en lavkarbodiett; 2.5-3 gram per kilo kroppsvekt. Noe som er viktig å passe på også er at man ikke går for lenge på en sånn diett, da et lavt karbohydratinntak på si mellom 20-30 gram om dagen vil føre kroppen inn i en ketosetilstand. Ph-en i kroppen vil da synke, noe som kan/vil over lengre tid putte kroppen i koma. Kroppsfettet brytes med til glyserol og fettsyrer. Glyserolet mener jeg på ble videre omdannet til glukose, som er det du vanligvis ville fått fra karbohydratene. Hjernen f.eks. trenger ikke insulin for å ta opp glukose en gang. I hvert fall, ketose er det kroppen din er i når fettsyrene forbrennes og dannes om til ketonlegemer i blodet ditt. Ehh, ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg tror steinalderkosten, altså et kosthold bestående av stort sett fett og proteiner, kan kobles litt til blodtype. For de som har lest litt om blodtypedietten så vet de at det sannsynligvis er type 0 som passer best til denne type kosthold. Har hatt lyst til å prøve det selv, mye på bakgrunn av sykkeltrener Joe Friel, som sverger til denne type diett. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Begynte i dag på RYP Ekstrem Muskelvekst. Digg å begynne for fullt igjen. Jeg lurte på om noen har noen kommentarer til de øvelsene jeg har byttet ut: Byttet ut dips med hantelpress fordi jeg ikke er sterk nok til å ta min egen kroppsvekt i 10RM Byttet ut arnoldpress med militærpress for variasjonen sin del. Byttet ut roing, bredt grep med stangroing, da jeg ser på stangroing som en bedre øvelse for aktivisering av flere muskler (Correct me if i'm wrong). Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Noen som har erfaring med carb-cycling for å miste fett da? Synes selv at det fungerer veldig greit. Det er kanskje ikke den raskeste måten å gå ned i fettprosent på, men for meg funker det i alle fall. Dessuten er det ikke noe problem å øke i styrke når man kjører carb-cycling, fordi man ikke hele tiden går med negative kalorier. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Skal fjerne de siste tre kiloene i løpet av mars måned. Planen er å kutte karbohydrater totalt, men føler jeg allerede er litt over kanten. Får dere litt "tomt" hode ved svært lite inntak av karbohydrater? Vurderer å bare gjøre øktene litt lengre enn å kutte mer i kosten. Helvetesmåned..jippi. Hva slags mat tenker du da å spise? Har også litt lyst til å prøve noe lignende, men er ute etter et slags oppsett over mat jeg bør spise under en slik periode. Tunfisk Egg Kyllingfilet Mager Kesam Cottage Cheese Makrell Soyabønner Null sukker, svært lite karbohydrater, men masse protein, krydder og vel..vann. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Soyabønner, ew. Blir ikke du dame av å spise mye av det? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvor mye veier en t-bar ca? (Den delen av den du løfter, iaf^^) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvor mye veier en t-bar ca? (Den delen av den du løfter, iaf^^)Det kommer litt an på.. når du løfter i en sånn vinkel så kan du ikke sammenlikne kilo direkte heller. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Soyabønner, ew. Blir ikke du dame av å spise mye av det? Ok, sjef. Hva snakker du om? PS: Gamalost; 50% protein, 0% karbohydrater, 1% fett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 PS: Gamalost smaker verre enn alt. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Du burde få i deg litt mer fett. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Soyabønner, ew. Blir ikke du dame av å spise mye av det? Ok, sjef. Hva snakker du om? PS: Gamalost; 50% protein, 0% karbohydrater, 1% fett. Stoffer som kan minne om østrogen i det. Kom også over http://www.myorevolution.com/art_kosthold2.asp?NyhetsID=27 Det der var riktignok soyaprotein. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jepp, så lærdommen her er: Er du på superdeff en måned eller to i året, og spiser Soyabønner vil tissemannen skrumpe langt, langt inn, du vil få livmor, pectoralis major vil bli litt dissende og mer runde, nippelen vil flytte seg mer til midten av puppene(som du nå har fått) og du får langt blondt hår på et sekund. I think not... Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Du kunne ikke tenke deg at det var en liten [troll][/troll] bak det hele altså. Sluker jo ikke ting bokstavelig talt. For øvrig ganske morsomt det du sa. Endret 26. februar 2008 av Chris88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå