Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-08F9AcZ1
Så så, i følge norske kostholdsanbefalinger spiser han forholdsvis sunt og Olympiatoppen hadde vel frydet seg om alle spiste som ham.

Spiser generelt ganske sunt.
No wai.

Er ikke tunfisk sunt, da? Han nevner kvantumet sitt, ikke eksagt hva han har på brødskivene.

For all del, Destructor, du må gjerne kjøpe proteintilskudd, men du vil nok ikke komme noen vei av den grunn. Du spiser jo som en dass.

Huffda. Personen søker råd, hvorfor ikke komme med noe konkret, i stedet for å argumentere hans kosthold på en uhøfflig og nedtalende måte?

Takk til Onyx og wh1te! Som du sier søker jeg bare gode råd. Jeg vet veldig godt at jeg ikke har et perfekt kosthold, men jeg spiser på ingen måte som et dass! Jeg er verken toppidrettsutøver, eller boddy builder. Har dessuten en jobb der det ikke passer å stoppe opp arbeidet å spise til faste klokkeslett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk til Onyx og wh1te! Som du sier søker jeg bare gode råd. Jeg vet veldig godt at jeg ikke har et perfekt kosthold, men jeg spiser på ingen måte som et dass! Jeg er verken toppidrettsutøver, eller boddy builder. Har dessuten en jobb der det ikke passer å stoppe opp arbeidet å spise til faste klokkeslett.
Søker du gode råd så bør du lære deg å ta dem imot også.. de som sier at du bør fikse litt mer på kostholdet før du begynner å kjøpe tilskudd kommer faktisk med gode råd ;) Det kan høres spydig ut, men det er ikke ment slik.
Lenke til kommentar

Ikke sant? Synes kostholdet ditt er et greit utgangspunkt, der det er muligheter med forbedringer i alle ledd.

Det jeg synes du bør endre med en gang, er mengden mat etter trening. Siden kroppen er brutt ned etter en trening, er den veldig mottakelig for energigivende mat (mat som inneholder karbohydrater, protein og fett). Gå opp til minst to brødskiver, gjerne tre. Pålegg som cottage cheese, tunfisk eller en bløtkokt egg. I tillegg til dette, så kan du supplere med diverse frukt og grønnsaker. Hold oppe væskebalansen i kroppen med vann. Ta med deg gjerne en drikkeflaske på arbeidsstedet ditt slik at vannet er lett tilgjengelig.

Vitamintilskudd med spekter av forskjellige typer vitaminer er en god forsikring for immunforsvaret ditt. Om ikke du inntar omega 3 eller andre essensielle fettsyrer, så anbefaler jeg tran (og kanskje litt nøtter hvis du liker det). :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-08F9AcZ1

Okey. Takk for svar..

Bør jeg drikke proteishaken også etter treningen? Og skal jeg drikke proteiner de dagene jeg ikke trener?

Jeg tar omega 3 i form av trankapsler. tar 2-3 hver dag, men har hørt folk si at men kan/bør ta opp til 5 kapsler daglig(til tross for doseringen på pakken som er 2 pr. dag) stemmer dette?

Jeg drikker alltid veldig mye vann under trening, og somregel utover kvelden etter trening. Kan bli flinkere på dagtid da, det er sant!

Hvor mye vitaminer, og hva type bør jeg ta? Prøver å få i meg nok C-vitaminer vertfall.

(Zethyr: Jeg forstår at du ikke prøver å være spydig, men å fortelle meg at jeg spiser som et dass og ferdig med den saken er ikkje så veldig behjelpelig heller. Men for all del, jeg setter stor pris på din og andres hjelp!)

Lenke til kommentar
Jeg tar omega 3 i form av trankapsler. tar 2-3 hver dag, men har hørt folk si at men kan/bør ta opp til 5 kapsler daglig(til tross for doseringen på pakken som er 2 pr. dag) stemmer dette?
5 kapsler er nok bare bra :) Til neste gang anbefaler jeg at du kjøper flytende vare, da får du mer for pengene ;)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-08F9AcZ1
Til neste gang anbefaler jeg at du kjøper flytende vare, da får du mer for pengene ;)

Er flytende bedre enn kapsler? Hvor stor dagsdose bør jeg ta da? (alt på en gang?)

Lenke til kommentar

Helt enig. En av hovedgrunne til hjerte/karsykdommer, diabetes, fedme, osv er at folk går med konstant forhøyhet blodsukker, i tillegg til å spise alt for mange kcal/sukker. Det å la kroppen gå uten mat noen timer er bare bra. I dagens samfunn spiser folk hele tiden. La kroppen jobbe litt med fettreservene. Det er bevist at det er mange helsemessige fordeler med faste.

Hvor mange dyr spiser forkost? Jeg mener også at dette ikke er naturlig for mennesket. Mennesket skal stå opp, jakte og dra med seg dagens fangst hjem. Så skal de tilbrede og spise et stort måltid på kvelden, og deretter legge seg. :)

Lenke til kommentar
It's all in your head ;)
Si det til meg den første timen etter at jeg stod opp ;) Herre gud, jeg går så på autopilot. Snakker med folk, står opp og flytter alarmen på to vekkerklokker, setter på lyset, osv.. så går jeg og legger meg igjen "siden det føles godt er det sikkert riktig", og husker nesten ingenting når jeg våkner etterpå. Føles som om det sitter en liten primitiv robot oppi hodet mitt som styrer hva jeg gjør den første timen jeg er ute av senga.
Lenke til kommentar
It's all in your head ;)
Si det til meg den første timen etter at jeg stod opp ;) Herre gud, jeg går så på autopilot. Snakker med folk, står opp og flytter alarmen på to vekkerklokker, setter på lyset, osv.. så går jeg og legger meg igjen "siden det føles godt er det sikkert riktig", og husker nesten ingenting når jeg våkner etterpå. Føles som om det sitter en liten primitiv robot oppi hodet mitt som styrer hva jeg gjør den første timen jeg er ute av senga.

Kjenner meg pinlig mye igjen i den situasjonen der! :(

Lenke til kommentar
It's all in your head ;)

Kjenner meg pinlig mye igjen i den situasjonen der! :(

Helt enig. Spesielt hvis jeg har sovet for lite er jeg helt ubrukelig på morgenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...