Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Få se tallene da. Har tatt omtrent 20 InBody-tester med spredning på 18 måneder. Ganske finurlig egentlig. Nøtter har jeg tenkt på selv. Har ikke kommet helt i gang enda. Må bare holde ut den første kneiken, for å få kroppen tilvendt. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Du tilvender deg til å spise større mengder med mat over kortere tid, ja. I starten er det litt uvant men magen blir ganske fort vandt til det. InBody 720 test: Høyde: 175 Vekt: 73.7 Fettfrimasse: 65.5 Muskelmasse:37.2 Fett: 8.2 Fett %: 11.1 Score: 88 Musklene helt jevnt fordelt overkropp/underkropp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Det er ikke dårlig. Første test lå jeg på 76.5 kg med 37.6 kg muskelmasse, 10.8 kg fett og 86 i score. Siste test 18 måneder senere lå jeg på 83 kg med 40.6 kg muskelmasse, 15 kg fett og 88 i score. Feite folk scorer bedre. Var en slapp kjederøykende alpinist som fikk 96, så poengsummen er bare tull. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-08F9AcZ1 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Det spørs jo helt på hva du spiser ellers... skriv opp hva du spiser på en vanlig dag, og når. Jeg har ikke et veldig nøye kosthold. Spiser ikke helt likt hver dag, men kan ta utgangspunkt i en standard ukedag. 06.30 - Frokost 2 brødskiver (09.00 - Ikke alltid, men av og til frokost på jobb, en brødskive) 11.30 - Lunsj 6 brødskiver, kansje en yougurt 17.00 - Middag 20.00 - Litt mat etter trening, en brødskive eller en banan. Kansje litt tunfisk. Det hender jeg spiser litt før jeg legger meg om kvelden også, men ikke mye. Nå, har du forslag/anbefaling av proteinshake? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Var det jeg trodde.. du spiser ikke ordenlig mat Du bør nok heller satse på å fikse kostholdet. Med om du absolutt vil ha et proteinpulver kan jeg f.eks. anbefale 90+ fra ej-shop, bruker det selv Lenke til kommentar
Jan Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hvor mye kan man stole på elektronisk fettprosentmåling? Og hvor mye har "den typiske kropp" i fettprosent ved 20-21-22 i bmi? (Ikke bulkeboyZ). Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hvor mye kan man stole på elektronisk fettprosentmåling? Og hvor mye har "den typiske kropp" i fettprosent ved 20-21-22 i bmi? (Ikke bulkeboyZ). Vanlig vekter med elektronisk fettprosent målig er bare tull. Og spm nr 2 er så å si umilig å svare på Lenke til kommentar
Jan Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Har en vekt med en slik funksjon. Finner den ubrukelig. Håpte kanskje det var et eller annet tall fra gamle kilder som gav en pekepinn, som jeg kunne justere vekten med. Endret 12. februar 2008 av Jan-Erik Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Baaaare tull er det vel ikke. Selv om man helt klart må ta det med en klype salt, vil det gi en omtrentlig pekepinn på hvor landet ligger. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Baaaare tull er det vel ikke. Selv om man helt klart må ta det med en klype salt, vil det gi en omtrentlig pekepinn på hvor landet ligger. Av de jeg har prøvd har jeg ligget på en fett % mellom 20-25, og Inbody sier 11.1. Jeg kan garantere at jeg er et stykke unna 20 tallet For den jevne mann uten litt ekstra muskler fungerer det kanskje, men etter min erfaring ser ikke billig maskiner forskjell på muskler og fett. Men fett % er egentlig helt uvesnetlig. Det er mye bedre å bruke en vanlig fett klype og måle frem gang på noen utvalgte punkter. Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Okei, men er ikke inbody en elektronisk fettmåling? Jeg mente å forsvare nettopp den maskinen når jeg mente at det ikke bare var tull. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Okei, men er ikke inbody en elektronisk fettmåling? Jeg mente å forsvare nettopp den maskinen når jeg mente at det ikke bare var tull. Stemmer det. Men jeg skrev vanlige vekter, og siktet til de vektene til 500-1000,- som står på badene rundt om kring i norges langstrakte land. Ikke en InBody til 250 000,- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Du kan forresten cheate InBody-en hvis du curler armene. Pleier å funke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-08F9AcZ1 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Var det jeg trodde.. du spiser ikke ordenlig mat Du bør nok heller satse på å fikse kostholdet. Med om du absolutt vil ha et proteinpulver kan jeg f.eks. anbefale 90+ fra ej-shop, bruker det selv Takk, takk.. Egentlig ønsker jeg bare å bedre kostholdet med litt ekstra proteiner;) hehe.. Orker ikke å ha et nazi kosthold med faste måltider til faste klokkeslett. Spiser generelt ganske sunt. Holder meg borte fra snop og brus(men må unne meg noen øl i helga;) ) Men som sagt, setter pris på hjelpen og tipset! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Spiser generelt ganske sunt.No wai. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 For all del, Destructor, du må gjerne kjøpe proteintilskudd, men du vil nok ikke komme noen vei av den grunn. Du spiser jo som en dass. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Så så, i følge norske kostholdsanbefalinger spiser han forholdsvis sunt og Olympiatoppen hadde vel frydet seg om alle spiste som ham. Noen som forresten har lagt merke til de grønne nøkkelhullene på for eksempel Rimi? Sånne "sunne" anbefalinger. Er flere produkter som kan gi en god latter. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Så så, i følge norske kostholdsanbefalinger spiser han forholdsvis sunt og Olympiatoppen hadde vel frydet seg om alle spiste som ham. Noen som forresten har lagt merke til de grønne nøkkelhullene på for eksempel Rimi? Sånne "sunne" anbefalinger. Er flere produkter som kan gi en god latter. Ja. Det beste er at pålegg av laks ikke kan få slike merker da det inneholder for mye fett. For en latterlig gimmick. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Så så, i følge norske kostholdsanbefalinger spiser han forholdsvis sunt og Olympiatoppen hadde vel frydet seg om alle spiste som ham.Olympiatoppen og norske anbefalinger, som er kjent for å være veldig oppdaterte innen kostholdsforskning Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Spiser generelt ganske sunt.No wai. Er ikke tunfisk sunt, da? Han nevner kvantumet sitt, ikke eksagt hva han har på brødskivene. For all del, Destructor, du må gjerne kjøpe proteintilskudd, men du vil nok ikke komme noen vei av den grunn. Du spiser jo som en dass. Huffda. Personen søker råd, hvorfor ikke komme med noe konkret, i stedet for å argumentere hans kosthold på en uhøfflig og nedtalende måte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå