Supernaut_ Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Er det overkill og kjøre droppsett hver økt? på dagen med skuldre/triceps så feks kjøre droppsett på sidehev og triceps pushdown, altså en gang i uka. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Spørs om du kjører til failure. Hvis du gjør det så er det nok litt drøyt, hvis ikke så går det bra. Lee Haney sa det best: "The aim should be to train or stimulate, not annihilate." Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Heftig! Testet 1RM i det siste? Hvordan går det med knebøy og mark? Knebøyen går som bare faen. Kjører 5-reps med 190kg, og mark med det samme, og det er ikke særlig tungt. Er i slutten av et ryp-grunnprogram nå, og i neste uke er det 5x2 210kg i begge øvelsene på siste treningen. Gleder meg! Freakshow! Du har uten tvil et stort talent for dette. Hvis du gjør ting riktig fremover tror jeg du fort kan ende opp blant de beste styrkeløfterne i landet om noen år. Takk, tror jeg. Det er mulig du har et poeng, dessverre bor jeg ikke på en plass der det er noe store greier rundt styrkeløft... Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Har hørt at det er bra og gå/sykle dirkete etter styrketreninga for og forbrenne fett? Stemmer dette? Tenker på at da har man brukt opp alt av energi fra mat hvis man har hatt en hard økt, og tar energi dirkete fra fett på kroppen når man går? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Har hørt at det er bra og gå/sykle dirkete etter styrketreninga for og forbrenne fett? Stemmer dette? Tenker på at da har man brukt opp alt av energi fra mat hvis man har hatt en hard økt, og tar energi dirkete fra fett på kroppen når man går? Teorien er at etter ei styrkeøkt er glykogenlagrene dine tomme, og kroppen må derfor finne energi andre plasser, fra f.eks. fettlagrene dine. Det er samme teori som brukes for å forklare hvorfor morgentrening har god effekt. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Har hørt at det er bra og gå/sykle dirkete etter styrketreninga for og forbrenne fett? Stemmer dette? Tenker på at da har man brukt opp alt av energi fra mat hvis man har hatt en hard økt, og tar energi dirkete fra fett på kroppen når man går? Teorien er at etter ei styrkeøkt er glykogenlagrene dine tomme, og kroppen må derfor finne energi andre plasser, fra f.eks. fettlagrene dine. Det er samme teori som brukes for å forklare hvorfor morgentrening har god effekt. Dette har man funnet ut er en myte siden du ikke forbrenner alt der og da, men ut over hele dagen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 I dag var første skikkelige dag med periodisk fasting. Siste måltid i går klokken 21.30 og første måltid i dag blir klokken 18.00. Det går problemfritt så langt. Jeg stresser litt mer over hvilke kalorier jeg putter i kjeften nå mens jeg gjør det på denne måten, med tanke på insulinfølsomheten, men det skal gå greit. Skal presse inn 3-4 måltider mellom 18 til 22, det bør gå. Har allerede hatt en treningsøkt og det var på tomgang. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 I dag var første skikkelige dag med periodisk fasting. Siste måltid i går klokken 21.30 og første måltid i dag blir klokken 18.00. Det går problemfritt så langt. Jeg stresser litt mer over hvilke kalorier jeg putter i kjeften nå mens jeg gjør det på denne måten, med tanke på insulinfølsomheten, men det skal gå greit. Skal presse inn 3-4 måltider mellom 18 til 22, det bør gå. Har allerede hatt en treningsøkt og det var på tomgang. Hva er det godt for? Ned i fettprosent? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 http://www.myorevolution.com/art_kosthold2.asp?NyhetsID=22 Prøve noe nytt. Lenke til kommentar
whom Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Søker kommentarer på et nytt egenmekka treningsprogram. - 3 dagers fullkropsprogram Henta inspirasjon fra fra bla. 'RYP - Doccrap' ved isolasjonsøvelser, mens fokuset er å bli sterkere i Baseøvelsene. Ikke nødvendigvis særlig 'større' (Derav lavt volum). Kommer til å kjøre kardio onsdag og fredag (derfor Bein og rygg sammen på mandagen, da de går dårlig i hop med løping) Dag 1’bein-rygg Bein Knebøy 4x4 Rygg-tykkelse Markløft 4x4 Rygg-tykkelse Kabelroing 9-14x1 Dag 2’bryst Bryst Benkpress 4x4 Bryst-triceps Dips 9-14x1 Bakside lår, rompe Rygg Strake Markløft 9-14x1 Bein Frontbøy 90x1 (+froskehopp) Dag 3-skuldre Skuldre-bryst Militærpress 4x4 Rygg bredde Nedtrekk 9-14x1 Biceps Stangcurl 9-14x1 Underarmer Hammercurl 9-14x1 o Progresjon: - 4RM - 20 kg. Økning hver uke på 5 kg ’base’. Mens bare 2,5 kg økning er lagt ved isolasjonsøvelsene. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Noen som har forslag til gode dietter? Har treningsplanen klar (3-4 dagers splitt), men må finpusse kostholdet litt. Endret 11. februar 2008 av Camron Lenke til kommentar
Gjest Slettet-08F9AcZ1 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei. Trenger noen tips til hva slags proteiner jeg bør kjøpe! Jeg er 20 år og trener styrke ca. 4 ganger i uken (prøver å jogge litt innimellom, men, men..) veier ca. 75kg++ Hva anbefaler dere og hvor stor dose bør jeg bruke? Skal jeg ta proteiner også de dagene jeg ikke trener? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hva er målet ditt med treningen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-08F9AcZ1 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Å bli stor og sterk! Hehe.. Enkelt og greit. Har ingen behov for å slanke meg, vil bare få litt ekstra ut av styrketreningen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Det spørs jo helt på hva du spiser ellers... skriv opp hva du spiser på en vanlig dag, og når. Camron; det er lettere å modifisere kostholdet du har nå enn å begynne på et helt nytt kosthold.. kan jo legge ut hva du spiser nå du også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Periodefastingen har gått litt til helvete (pardon my French). Jeg får ikke i meg nok kalorier. Nå er strengt tatt målet å gå ned i vekt, men jeg vil ikke se tynnfeit ut (get the picture?). Har ikke helt oversikt over hvor mange kcal jeg har fått i meg i dag, men jeg har spist fire pizzastykker (hjemmelaget pizza med sunne råvarer) og 3 egg + litt kylling. Det er litt få karbs kanskje, men jeg prøver å spise mest mulig proteiner og fett. Noen andre som har erfaringer med periodefasting? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hell nedpå med selolje og egg da vel.. det kan man jo spise (og drikke) uendelig mye av. Pleier å spise 6 ekstra store egg selv hver gang jeg spiser det, og jeg kunne like godt tatt 10 (men 6 er så passe siden det er 6 per kartong). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg tar en shake, en banan og noen oliven til kvelds. Det blir spennende å se hvordan dietten fungerer i vinterferien med konstant aktivitet fra 10 til kanskje 20 på kvelden uten særlig mye næring. Langrennsturene bør svi av litt. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hell nedpå med selolje og egg da vel.. det kan man jo spise (og drikke) uendelig mye av. Pleier å spise 6 ekstra store egg selv hver gang jeg spiser det, og jeg kunne like godt tatt 10 (men 6 er så passe siden det er 6 per kartong). Jesus kristus, jeg klarer 3. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Periodefastingen har gått litt til helvete (pardon my French). Jeg får ikke i meg nok kalorier. Nå er strengt tatt målet å gå ned i vekt, men jeg vil ikke se tynnfeit ut (get the picture?). Har ikke helt oversikt over hvor mange kcal jeg har fått i meg i dag, men jeg har spist fire pizzastykker (hjemmelaget pizza med sunne råvarer) og 3 egg + litt kylling. Det er litt få karbs kanskje, men jeg prøver å spise mest mulig proteiner og fett. Noen andre som har erfaringer med periodefasting? Jeg kjører selv periodiskfaste nå, og har gjort det siden januar. Jeg tenkte jeg skulle følge dette i alle fall frem til høsten. Selv ligger jeg på ca 2200-2500 kcal på en dag. Mitt første måltid er kl 3 og består av en halv shake(protein, karb og melk), så er det trening og etter det er det resten av shaken og en banan. Middag spiser jeg rundt kl 18-19, og består av ca 400 gram kjøtt, litt grønnsaker pluss en karbkilde som ris, pasta, pitabrød, pizza bunn. Mitt siste måltid spiser jeg ca kl 22, og består av to grove brødskiver, en 4 eggs omelett, litt grønnsaker, litt ost og et glass juice. Jeg spiser også en halvpose nøtter i løpet av kvelden og supplementerer med en spiseskje selolje. Skal jeg gi deg et tips må det være nøtter. Bra proteiner, og bra fett, samt mye kcals og en super smak Tok forresten en InBody720 test på fitness messen. Det var stilig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå