sk1rty Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Det er det delte meninger om. http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58834.0 Det var faktisk ganske intressant lesing, takk! Unnskyld for at jeg var veldig rask på avtrekkeren der Tomas09! Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Begynner å føle meg sterk i benkpress nå. 20 reps med 100kg er slett ikke ille, synes jeg. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Ikke "ille"? Det er kanonbra! Gratulerer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Angående det med punktforbrenning så er det rart at tennisspillere har like mye fett på begge armene, hvis det faktisk er mulig å punktforbrenne. Tror det er en sannhet med store modifikasjoner. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Du har blitt veldig stor gjennom årene, SupremeX. Hvertfall etter det jeg kan huske. Hva går du på? (da mener jeg tilskudd) Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Takk, Stian89! Camron: Går på kyllingfilét, pytt i panne, urtebrød og kjøttpålegg. Pluss protein, kreatin, multivitaminer, glutamin og zma. Føler meg egentlig ikke så veldig stor. Får høre det hele tiden fra venner og bekjente da... Lurer på om jeg lider av megareksi. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Begynner å føle meg sterk i benkpress nå. 20 reps med 100kg er slett ikke ille, synes jeg. Heftig! Testet 1RM i det siste? Hvordan går det med knebøy og mark? Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Da fant jeg tråden her også, *abonomere* ;p Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Trenger litt hjelp til hvilke muskel grupper jeg bør trene til hvilke dager og sammensetninger. Jeg tenker: D1: Bryst/Biceps D2: Rygg/Triceps D3: Mage/Overarm D4: Bein Hva tror dere om et slikt program? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Kjør Rygg/biceps og Bryst/triceps. Biceps får seg juling sammen med ryggen, om du da har kjørt dem sammen med bryst dagen før mener hvertfall jeg at man gjør mer galt enn godt. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Kjør Rygg/biceps og Bryst/triceps. Biceps får seg juling sammen med ryggen, om du da har kjørt dem sammen med bryst dagen før mener hvertfall jeg at man gjør mer galt enn godt. Eventuelt kjøre samme splitten bare endre rekkefølgen slik at man får litt pause mellom rygg og biceps. I utgangspunktet er det jo positivt å stimulere en muskel flere ganger i uken. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Skal gjøre det. Ellers ser programmet greit ut? Skal prøve å ta så tunge løft som mulig, da dette øker styrken fortere enn ved lette løft (?). Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Skal gjøre det. Ellers ser programmet greit ut? Skal prøve å ta så tunge løft som mulig, da dette øker styrken fortere enn ved lette løft (?). Det stemmer, men alt med måte. Hvis man kjører tunge løft hver bidige trening så vil man fort stagnere. Hvis du er ute etter å øke styrke ville jeg uansett ikke valgt en tradisjonell splitt som du har valgt. Da ville jeg valgt et dietmar, sheiko eller muligens 5x5 program. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 kjør med et rep antall over 6 hvertfall. Hvis du er nybegynner vil jeg si over 10 for å få teknikken inn først. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 kjør med et rep antall over 6 hvertfall. Hvis du er nybegynner vil jeg si over 10 for å få teknikken inn først. Enig hvis han er nybegynner, uenig hvis han har trent i noen måneder. En annen ting man kan gjøre er å kjøre mange sett med få reps men trene ca. like lett som hvis man skulle hatt mange reps. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Skal gjøre det. Ellers ser programmet greit ut? Skal prøve å ta så tunge løft som mulig, da dette øker styrken fortere enn ved lette løft (?). Det stemmer, men alt med måte. Hvis man kjører tunge løft hver bidige trening så vil man fort stagnere. Hvis du er ute etter å øke styrke ville jeg uansett ikke valgt en tradisjonell splitt som du har valgt. Da ville jeg valgt et dietmar, sheiko eller muligens 5x5 program. Vel, et splitprogram syns jeg har fungert bra til nå. Kunne du utdypet litt mer hva et dietmar, sheiko og 5x5 program går ut på? kjør med et rep antall over 6 hvertfall. Hvis du er nybegynner vil jeg si over 10 for å få teknikken inn først. Har trent en god stund, så teknikken er på plass. Snakket med en kar på treningstudioet (ikke ansatt), og han fortalte at hvis man ikke tok over 4 rep var det lite vits basicly for å øke i styrke/volum. Endret 28. januar 2008 av Thewiz Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Vel, et splitprogram syns jeg har fungert bra til nå. Kunne du utdypet litt mer hva et dietmar, sheiko og 5x5 program går ut på? Dietmar og sheiko er styrkeløftprogrammer laget for å bli så sterk som mulig i knebøy, markløft og benkpress. Sheiko er veldig hardt, mens dietmarprogrammene er litt snillere. 5x5 (5 rep, 5 sett) er et powerbuildingprogram som er laget for å øke både i styrke og volum. Det finnes imidlertid mange forskjellige varianter av 5x5. Har trent en god stund, så teknikken er på plass. Snakket med en kar på treningstudioet (ikke ansatt), og han fortalte at hvis man ikke tok over 4 rep var det lite vits basicly. Hvis han tenker på styrke har han rett og slett ikke peiling på hva han snakker om. Han er faktisk ikke i nærheten av å ha peiling en gang. Man får gode økninger ved å kjøre tunge 1 reppere, hvis man gjør dette på en smart og strukturert måte. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Har trent en god stund, så teknikken er på plass. Snakket med en kar på treningstudioet (ikke ansatt), og han fortalte at hvis man ikke tok over 4 rep var det lite vits basicly for å øke i styrke/volum. Jeg kjører stortsett 4-6 rep selv og 1-2 rep med hjelp. Noenganger er jeg nede på 3 rep selv. Jeg øker mye mer i styrke om jeg presser meg selv opp i vekter enn hvis jeg safer den fram til 8-10 rep og tar en rolig overgang. Stortsett de gangene jeg bare har klart 3-4 rep på en vekt så tar jeg 1 rep mer neste gang. Hvis jeg derimot kommer opp på 7-8 rep kan det ta mye lengre tid før jeg øker med 1 rep. Det også å få hjelp på 1-2 rep som du ikke klarer selv er også veldig bra for progressjon. Har ikke sjans å få presset musklene på samme måte uten den hjelpa. På sittende dips med vekt kan jeg kjøre opptil 10 rep med hjelp, svir som bare det i tricepsen etterpå. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Bah! Har mistet treningskompisen min, han dro til Bali på lørdag, å skal være i Asia fram til juli/august. Var på trening i går å det var ikke det samme.. Også veldig kjekt å ha noen til å stå som sikring! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå