Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er mye feil lærere på skolen lærer bort ja.

Måtte sitte og svare på forige prøve at 50g protein om dagen, at middagen må innholde 1/3 kjøtt/fisk/fugl, 1/3 grønnsaker og 1/3 paste osv fordi de mente det var best uten grund. Måtte også skrive at man må spise hver 3 time for å holde oppe forbrenningen, at man ikke skal spise rett før man legger seg fordi da forbrenner ikke kroppen alt (her begynte jeg nesten å grine av latter, så tåpelig), at man må spise 3-4 ganger om dagen for å ikke spise for lite eller for mye (hvordan kan de vite hvor mye man spiser i hver måltid?). De mente også at PF og andre kjeder hadde hattt spor etter steroider i kosttildskuddet deres :!:

Er så mye piss at jeg kunne skrevet en del mer hvis jeg tenkte litt lengere.

Poenget mitt er at skolen ikke har noe peiling når det kommer til kosthold og styrketrening. Fikk lyst til å hente mange forskningsraporter og flame alle svarene deres, men de vil nok være like påstålige som forige gang jeg gjorde dette.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Poenget mitt er at skolen ikke har noe peiling når det kommer til kosthold og styrketrening. Fikk lyst til å hente mange forskningsraporter og flame alle svarene deres, men de vil nok være like påstålige som forige gang jeg gjorde dette.
Jeg hadde definitivt gjort det. Hent noen gode artikler hvor man har kjørt forsøk med mange forsøkspersoner og fått pålitelige resultater, og spør lærerene om du kan ha et lite møte med dem. Så går du gjennom hver påstand og tilbakeviser dem grundig! :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Lærere kan være ekstremt sta. Jeg tok med et testresultat av meg selv hvor blant annet vekten på skjelettet mitt ble målt, men det trodde han ikke på. For det står nemlig i en bok han hadde lest at skjelettet kan utgjør opp til 70 % av kroppsvekten. For noe tull.

Lenke til kommentar
Lærere kan være ekstremt sta. Jeg tok med et testresultat av meg selv hvor blant annet vekten på skjelettet mitt ble målt, men det trodde han ikke på. For det står nemlig i en bok han hadde lest at skjelettet kan utgjør opp til 70 % av kroppsvekten. For noe tull.

Litt vanskelig å få det til å stemme når kroppen består av ~55% vann :p

Kroppsvæskene våre består hovedsakelig av vann, og utgjør om lag 60 prosent av kroppsvekten hos menn, og 50 prosent hos kvinner.

Hentet fra nettdoktor.no

linky

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Hva om du er anorektiker med kraftig beinbygning som er sykt dehydrert da? :wee:

Heldigvis har jeg en ganske så god gymlærer, en gammel hard-haus. Han jobber forøvrig også i Anti Doping Norge, og er av og til borte på dopingtester under arrangementer. Eneste er at han har en forkjærlighet for volleyball og andre ballsporter forøvrig, som jeg aldri har vært noe særlig flink i, så får aldri vist han at jeg driver på med styrketrening (han favoriserer elever han vet driver på med sport aktivt, men det virker som 5-6 ganger i uka på studio liksom ikke er det samme).

Lenke til kommentar

Der Kommissar: Han Hårra e jo snill med oss som bygge også. Æ fikk jo 6 i egentrening pga benken aleina. :p

Huff, jeg ble forbanna i dag. En neger (jajajaja) lå i smithmaskinen og tok benk, så gikk han ut av rommet. Jeg tok de to 10kg-ene hans og putta på knebøystanga mi, så kommer han tilbake. Først legger han seg ned, psyker seg opp til å løfte de 40kg'ene han tror han løfter, så oppdager han at skivene er borte. Han ser at jeg har tatt dem og ber meg om å få dem tilbake. Greit nok det, hadde det ikke vært for at det lå to 10kgs skiver rett ved siden av stativet som jeg sa han kunne ta istedenfor. Men neida, på gebrokken tromsødialekt mente han at han absolutt måtte ha de skivene jeg tok. Først prøvde jeg og fortelle han at han kunne ta de skivene som lå der, men da han ble direkte sint sa jeg bare "greit!" og ga ham skivene tilbake. Det spesielle med de skivene jeg tok er at de er større enn de andre 10kg's skivene, så regner med at den tynne pingla trengte å føle seg svær. Fy faen for en idiot.

Men jada, sånn var det. :p

Lenke til kommentar
Der Kommissar: Han Hårra e jo snill med oss som bygge også. Æ fikk jo 6 i egentrening pga benken aleina. :p

Huff, jeg ble forbanna i dag. En neger (jajajaja) lå i smithmaskinen og tok benk, så gikk han ut av rommet. Jeg tok de to 10kg-ene hans og putta på knebøystanga mi, så kommer han tilbake. Først legger han seg ned, psyker seg opp til å løfte de 40kg'ene han tror han løfter, så oppdager han at skivene er borte. Han ser at jeg har tatt dem og ber meg om å få dem tilbake. Greit nok det, hadde det ikke vært for at det lå to 10kgs skiver rett ved siden av stativet som jeg sa han kunne ta istedenfor. Men neida, på gebrokken tromsødialekt mente han at han absolutt måtte ha de skivene jeg tok. Først prøvde jeg og fortelle han at han kunne ta de skivene som lå der, men da han ble direkte sint sa jeg bare "greit!" og ga ham skivene tilbake. Det spesielle med de skivene jeg tok er at de er større enn de andre 10kg's skivene, så regner med at den tynne pingla trengte å føle seg svær. Fy faen for en idiot.

Men jada, sånn var det. :p

Haha!

Det er ikke tull det, det er mange som er slik. På Spenst i Tønsberg kjører vi to merker, Casall og Eleiko. Eleiko vektene er endel større enn det casall vektene er så de ser tyngre ut. Har en kamerat som kun bruker Eleikovektene der, og ikke nok med det, han kun bruker 10kg og 15kg skivene. Når han da kjører 150kg i benken så bruker han da opp 6 skiver a 15kg og 4 skiver a 10kg som kun er eleiko. Han nekter å bruke 20kg eller Casall og venter gjerne med at andre er ferdig å kjøre så vektene er ledig. Folk har begynt å legge merke til det, og ser at folk snakker om det når han skal kjøre. Han blir på en måte mer latterliggjort enn at folk er imponert, men i hodet hans er jeg overbevist at han tror at alle snakker om hvor sterk han er når han legger på vekter.

Selv om det ligger 150kg på stanga fra før, og en av vektene er Casall så tar han av alle vektene og tar på "sine" vekter. Det er også viktig at 15kg vektene er innerst og 10kg vektene er ytterst eller så må han rette på det. En ting til er at han må brøle veldig før, under og etter økta som høres vanvittig teit ut. Jeg er ikke noe imot brøling, men han overdriver kraftig og dette gjør han kun for å få oppmerksomhet når han kjører.

Han bretter også opp t-skjorte ermene og går ruyndt og strammer konstant. Han har endel fett på kroppen så jeg skjønner ikke hvorfor han briefer i utgangspunktet.

Jeg blir faktisk litt flau av og til når jeg trener med han for det er så lett å se at han gjør alt mulig for å få oppmerksomhet og blåser seg opp for å virke ekstra stor.

Lenke til kommentar

Ellers lar jeg meg irritere (uten at det direkte går utover meg), av store vennegjenger (5-6stk) som kommer på studio bare for å ta opp plass og prate sammen. Gjerne i vanlige jeans.

For ikke å snakket om den idioten som bruker 30sec på en eller annen øvelse, så setter seg på en benk et sted, tar opp mobilen og bruker 10minutter på det. Fortsetter med 30sec på en øvelse, og 10 minutt snakking i mobilen osv osv. Herregud, hvis du ikke venter en samtale som gjelder død og liv, la nå den helvetes telefonen ligge!

Lenke til kommentar
Ellers lar jeg meg irritere (uten at det direkte går utover meg), av store vennegjenger (5-6stk) som kommer på studio bare for å ta opp plass og prate sammen. Gjerne i vanlige jeans.

For ikke å snakket om den idioten som bruker 30sec på en eller annen øvelse, så setter seg på en benk et sted, tar opp mobilen og bruker 10minutter på det. Fortsetter med 30sec på en øvelse, og 10 minutt snakking i mobilen osv osv. Herregud, hvis du ikke venter en samtale som gjelder død og liv, la nå den helvetes telefonen ligge!

Var noen sånne på det forige studioet mitt. Helt forferdelig drittunger.

Neste gang jeg ser noen sånne skal jeg be dem flytte seg.

Lenke til kommentar
Det som ødelegger min konsentrasjon mest er uten tvil spreke jenter på stairmastern, flere ganger jeg har skallet i apperater og snublet vekter o.l. Heldigvis ikke så mye damer på mitt nåværende gym :)

Husker det ble noen lange turer på tredemølla pga det på den tiden jeg trente på ProGym. De var jo så gunstig plassert. :wee:

Lenke til kommentar
Hvorfor har jeg begynt å skjelve etterhvert i kroppen når jeg trener/har trent? Går vekk etter en stund.. merker det spesielt i bein/lår og armer. Er det vitamin mangel eller noe sånt?

Var hos legen idag og tok blodprøve som mange anbefalte meg å sjekke. Den var helt fin sa legen. Hva kan det da vært? :(

Han sa at jeg kanskje skulle trene med litt mindre vekter, han sa kanskje det var for mye på musklene eller noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...