Lambada Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Grepet blir helt borte på slutten av ryggtreninga, må få kjøpt meg noe hvor grepet ikke avgjører. Skal kun bruke det av og til for skal trene opp grepet, men må ha det når grepet er helt borte. Jeg liker ikke straps, det hjelper ikke når grepet er helt borte. Noen som vet om noe bra? Må ha noe som holder fast i vekta selv om jeg glipper grepet. Anyone? Hvordan fungerer denne? http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1977 EDIT: Blir noe som dette, noen som vet hvor jeg får tak i noe slik? http://www.bodybuilding.com/store/hook.html Endret 22. januar 2008 av Lambada Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Kjøp deg drareimer Noe slik: http://www.ej-shop.no/product_info.php?cPa...products_id=230 Jeg kjøpte mine på G-sport, og det står abilica på dem. Veldig god hjelp på tunge sett eller når grepet sliter. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Ja men svikter grepet helt så holder ikke de igjen. Går fint i starten, men på slutten av ryggdagen er grepet helt fraværende. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Ja men svikter grepet helt så holder ikke de igjen. Går fint i starten, men på slutten av ryggdagen er grepet helt fraværende. Lifting pads fungerer utmerket for min del, men du burde kanskje vurdere å trene grepet også hvis det er så ille at du ikke klarer å løfte med straps engang. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ja men svikter grepet helt så holder ikke de igjen. Går fint i starten, men på slutten av ryggdagen er grepet helt fraværende. Lifting pads fungerer utmerket for min del, men du burde kanskje vurdere å trene grepet også hvis det er så ille at du ikke klarer å løfte med straps engang. Jeg har egentlig bra grep. Jeg klarer å lukke COC #2 både med venstre og høyre. Problemet er at jeg kjører vanvittig tungt hele tiden på ryggdagen og da etter 8-10 tunge sett hvor jeg hele tiden kjører maks på det grepet klarer så er det plutselig stopp. Jeg trener COC sånn regelmessig, så ja jeg er opptatt å ha sterkt grep. Jeg vil likevel ha noe som beskytter meg når grepet svikter totalt. Det er veldig kjedelig å begynne å kjøre lettere vekter på treninga fordi grepet ikke orker mer, men ryggen gjør. Når jeg f.eks nå kjører markløft som tredjeøvelse på ryggdagen så er som oftest grepet slitent og da hvis jeg skal kjøre mer enn 160kg så må jeg mer konsentrere meg for å holde fast på vekta enn å utføre øvelsen riktig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg har en liten diskusjon gående med noen elever og en lærer på skolen angående knebøy. De mener bastant at tåspissene skal peke fremover, mens jeg og et par andre påstår at de skal peke litt utover, litt avhengig av hvordan ankelleddet er til vanlig. Ettersom de aller fleste går med føttene pekende mer eller mindre utover er det også slik man skal stå på knebøy, for å avlaste knær og ankler, mener jeg. Det høres kanskje litt rart ut fra min side når jeg sier at jeg vet at jeg har rett, fordi knærne mine hadde ikke tålt knebøy med tærne pekende fremover. Og jeg har ikke særlig kneproblemer. I følge Coopers Guns har jeg rett. Hva sier forumfolket? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Jeg har en liten diskusjon gående med noen elever og en lærer på skolen angående knebøy. De mener bastant at tåspissene skal peke fremover, mens jeg og et par andre påstår at de skal peke litt utover, litt avhengig av hvordan ankelleddet er til vanlig. Ettersom de aller fleste går med føttene pekende mer eller mindre utover er det også slik man skal stå på knebøy, for å avlaste knær og ankler, mener jeg. Det høres kanskje litt rart ut fra min side når jeg sier at jeg vet at jeg har rett, fordi knærne mine hadde ikke tålt knebøy med tærne pekende fremover. Og jeg har ikke særlig kneproblemer. I følge Coopers Guns har jeg rett. Hva sier forumfolket? Det er absolutt mest vanlig å trene knebøy med tærne pekende utover. Så godt som samtlige styrkeløftere, vektløftere og strongman trener med knærne utover. Det er mer behagelig, og det skal også være bedre med tanke på skader. Jeg kan ikke huske å ha sett en eneste seriøs utøver i noen sport der knebøy er viktig som ikke har tærne pekende utover, og det burde vel egentlig være bevis nok. Hvor mye de skal peke utover er en smaksak og man burde prøve seg frem for å finne ut hva man liker best. Endret 23. januar 2008 av Geir M Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg blir så forbanna når lærerne kommer med slike påstander. Sist gang var det "skjelettet utgjør 70% av kroppsvekten" og "et godt norsk kosthold er det beste for dere idrettsutøvere", denne gang var det "alle bør venne seg til knebøy med føttene pekende fremover". Flere av medelevene tror jeg er den kverulanten (de har kanskje litt rett) fordi jeg motsier slike ting. For lærernes meninger er jo lov... Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg blir så forbanna når lærerne kommer med slike påstander. Sist gang var det "skjelettet utgjør 70% av kroppsvekten" og "et godt norsk kosthold er det beste for dere idrettsutøvere", denne gang var det "alle bør venne seg til knebøy med føttene pekende fremover". Flere av medelevene tror jeg er den kverulanten (de har kanskje litt rett) fordi jeg motsier slike ting. For lærernes meninger er jo lov... Spør lærerne dine hvorfor nesten ingen vektløftere eller styrkeløftere løfter med knærne utover! I begge disse idrettene er jo knebøy en hovedøvelse som man legger ned masse tid på å få så bra som mulig med tanke på både styrke og teknikk. Du har all grunn til å bli irritert når lærere kommer med slike bastante uttalelser som er direkte feil! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Indeed I will. Nytter ikke å gi oss oppgaver i riktig løfteteknikk når vi blir vranglært og rettet på når vi faktisk gjør det riktige. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Enig med Wh1te. Men så tilhører de fleste lærere brunost-generasjonen og er hjernevasket av Olympiatoppen. At du er en kverulant skal jeg heller ikke være uenig i Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Det er kjipt å være liten og svak når man prøver å få frem poenger om styrketrening og kosthold. "Du er ikke akkurat stor selv" er en kontrareplikk jeg har fått servert mer enn èn gang Heldigvis er det meste vi har lært om styrketrening faktisk ganske bra. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Det er kjipt å være liten og svak når man prøver å få frem poenger om styrketrening og kosthold. "Du er ikke akkurat stor selv" er en kontrareplikk jeg har fått servert mer enn èn gang Heldigvis er det meste vi har lært om styrketrening faktisk ganske bra. Ganske vanlig hersketeknikk å gå på person hvis man ikke har noen bedre argumenter. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Mange tidligere store som nå er små skal du bare si Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Det er jo forsåvidt et gyldig argument da. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Da lurer jeg på en ting med tanke på det White tok opp nå. Min daværende lærer på VGS sa at man skulle ha rett rygg når man utførte knebøy, det er jo riktig. Men han sa at dette var feil: Altså med et liten svai i ryggen slik at ryggen peker fremover sett fra siden. Huff, jeg ble da satt ut, var ydmyk og utførte som han sa. Ellers har jeg alltid trent knebøy slik som vist på bildet og tærene pekenes litt utover. Endret 24. januar 2008 av Onyx Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 IPF styrkeløft knebøy 1 IPF styrkeløft knebøy 2 Olympiske vektløftere Merkelig nok fant jeg ingen styrkeløftere, de som faktisk konkurrerer i knebøy, som ikke hadde tærne pekende ihvertfall litt utover. På noen få av snatchene i vektløfting så er det noen som har tærne nesten rett frem, men det virker som at alle har dem litt utover der og. Dessuten er ikke dette knebøytreningen dems, dette er maksløfta i vektløfting og da blir jo ikke teknikken 100% hver gang heller. Hvis man ser på videoer av vektløftere som trener knebøy vil man se at alle har tærne pekende utover. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Da lurer jeg på en ting med tanke på det White tok opp nå. Min daværende lærer på VGS sa at man skulle ha rett rygg når man utførte knebøy, det er jo riktig. Men han sa at dette var feil: Altså med et liten svai i ryggen slik at ryggen peker fremover sett fra siden. Huff, jeg ble da utsatt, var ydmyk og utførte som han sa. Ellers har jeg alltid trent knebøy slik som vist på bildet og tærene pekenes litt utover. Finnes jo grenser for hvor langt frem man skal lene seg, men så ikke noe galt med det der. Så lenge ryggen er rett og du ikke løfter med ryggen som om man gjør en good morning så går det bra. Alle som løfter tung bøy må jo lene seg litt fremover på de tyngste vektene. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg har vanlig tærne utover når jeg går, og jeg må ha dem utover når jeg trener knebøy også. Rett frem føles feil og ubehagelig. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Samme her, men nå peker de heldvis bare litt utover. Har to kompiser som nesten står som Chaplin og løfter :!: Edit: Leifern! Endret 23. januar 2008 av Der Kommissar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå