Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er best og trene med vekter, skal ha litt eksplosiv styrke men mest utholdenhet siden jeg sykler(landevei).

Vil det svare seg med lettere vekter og ca 15x3 reps eller gå opp et par kilo og ta f.eks 10x3 reps? Eller er det en annen formasjon som er å anbefale?

Lenke til kommentar
Var da voldsom økning. Da klarte du 37,5kg veldig lett før? Hvor mange rep på 37,5? Hva veier du? Men godt løft ;)

Ligger mellom 8-10 med 37.5kg. Synes det også var voldsomt :D

Veier 97kg.

Og ja: Takk :)

Selv mister jeg ca 1 rep per kilo så hvis jeg skulle gått opp hadde jeg tatt 8 rep på 37,5kg så er det mulig jeg ikke hadde klart 1 rep engang på 45kg. Veldig bra, beviser motivasjonen har mye å si. ;)

EDIT: Selv merker jeg også at hvis noen står bak så yter jeg litt ekstra.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Veide 85kg lille julaften, 87kg like før nyttårsaften og sist jeg veide meg på treningstudioet (fredag) veide jeg 90kg...

De to kiloene jeg la på meg før nyttårsaften er sannsynligvis pga kaker, julemat og alt mulig dritt :p, men sjøl om jeg har trent og spist riktig har jeg bare økt i vekt.

Begynte på treningstudio like før jul og kjører nå et 3-splitts fullkroppsprogram, men er det mulig at jeg har gått så mye opp i vekt pga muskelmasse?

Har spist orntlig siden nyttårsaften og prøver å spise til riktige tider og ofte nok.

Må jo være at jeg enten har begynt å spise for mye eller at jeg har økt i vekt pga muskelmasse.. hva tror dere? :S

Endret av Tomas09
Lenke til kommentar

Til dere som har erfaringer på området: Hva er egentlig symptomene på overtrening?

Det har i det siste vært veldig mye trening og jobbing. Faktisk så mye at jeg kun har jobbet, sovet, trent eller spist mat. Det har ikke vært tid til noe annet. Plages med melkesyre bare jeg skal opp en liten trapp nå om dagen, er mye trøtt og er generelt sliten. Treningen går som vanlig - er ikke noe annet enn litt ekstra sliten bare.

Det var slik på våren i fjor også, men da var det betraktelig værre. På alt av kondisjonstrening/konkurranse klarte jeg kanskje bare 80% av der jeg skulle ha vært.

Jeg var til legen med dette sist sommer, men fikk beskjed om at det bare var naturlig at det skulle være slik innimellom.

Uansett om det er overtrening eller ikke så må jeg nok bli flinkere til å slappe av dessverre.

Lenke til kommentar
Hva er målet ditt med treningen? Vil du opp i vekt, eller vil du ned? Vekt reguleres ved kcal inn vs kcal ut.

Å øke i vekt pga mer muskelmasse er noe jeg vil ja, men å øke i vekt pga feil kosthold er ikke det jeg er ute etter, vil helst få fettprosenten ned.

Men har hørt at muskelmasse veier det dobbelte av fett? Stemmer det?

Til Atanatar: Jeg vet ikke så mye om overtrening så her får noen andre svare

Endret av Tomas09
Lenke til kommentar
Hva syntes folk om Pullover? Bra brystøvelse?

http://www.coopersguns.com/videos/exercise...mbell-pullover/

Jeg synes den er veldig bra. Det er sisteøvelsen min på brystdagen og jeg får presset ut det siste jeg har på den øvelsen. I perioder jeg har vært flink å kjøre den så har jeg også merket ekstra styrke i andre brystøvelser.

Likevel siden jeg har den som sisteøvelse har det blitt til at jeg endel ganger har droppet den siden jeg har vært så sliten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...