Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Prøver ut et litt nytt treningsprogram for overkropp nå.

Dag1: Bryst, biceps, mage og overarm

Dag2: Rygg, triceps

Og gjentagelse av dette ut uka. Mener dette burde være bra? Før så har det sett ut slik, men jeg klappet mage og overarm sammen med bryst og biceps på Dag1.

Før;

Dag1: Bryst, biceps

Dag2 Rygg, triceps

Dag3: Overarm, mage

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller ha funnet meg et 5x5 var jeg deg med solide baseøvelser isteden for jalla isolasjonsøvelser.

Uten om spesielle prioriteringsperioder for symetri skal det ikke være nødvendig med egen trening av biceps og triceps.

Biceps trener du på nedtrekk, roing osv

Triceps i benkpress, skulderøvelser osv

Biceps curl blir vel mellom 12-20kg , nedtrekk har du kanskje 50-120kg

Sier seg selv hvilken som trener biceps mest.

Benkpress

Markløft

Knebøy

Skulderpress

Nedtrekk

Riong

Sånn ser et godt baseprogram ut , eneste feil folk gjør på den er å legge inn egene øvelser for armer og får et dårligere resultat.

Lenke til kommentar

War, om du adresserer hvem det er du faktisk prater til blir det mye lettere å holde følge. Jeg skal ta et skudd i blinde og gå ut i fra at det er til meg, og tusen takk for tipset, skal se hva jeg får til. Markløft er jeg så usikker på at jeg egentlig ikke vil utføre det.

For øvrig trener jeg fullkropp tre ganger i uken, ingen split på meg.

Lambada: Jeg bruker denne: http://www.coopersguns.com/videos/exercise...-lat-pull-down/ i kombinasjon med den du viste. Den jeg viser til tar godt på biceps/rygg(syns jeg), mens den andre tar godt på lats/rygg.

Endret av Ryuk
Lenke til kommentar
Hvilken nedtrekk øvelse tenker du på da?

EDIT: Denne?

Jeg synes den ikke omtrent tar noe i biceps jeg da. Har ikke sjans å få pump i biceps med den øvelsen. Men den trener veldig bra på skuldre og rygg da.

av nedtrekk/pull up øvelsene er det smalt grep, med innsiden av hendene vendt mot ansiktet som involverer biceps mest. Er også denne varianten som lar deg løfte mest kilo.

Eksempel

i nedtrekk/pull up med bredt grep som du viser til, får ikke biceps brukt noe særlig av sin "range of movement" (Norskt ord for dette? :hmm: ), og ryggen tar over arbeidet.

Lenke til kommentar
War, om du adresserer hvem det er du faktisk prater til blir det mye lettere å holde følge. Jeg skal ta et skudd i blinde og gå ut i fra at det er til meg, og tusen takk for tipset, skal se hva jeg får til. Markløft er jeg så usikker på at jeg egentlig ikke vil utføre det.

For øvrig trener jeg fullkropp tre ganger i uken, ingen split på meg.

Lambada: Jeg bruker denne: http://www.coopersguns.com/videos/exercise...-lat-pull-down/ i kombinasjon med den du viste. Den jeg viser til tar godt på biceps/rygg(syns jeg), mens den andre tar godt på lats/rygg.

Så vidt jeg vet, så tar den du linker til mer lats enn med bredt grep!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Det er bare å trene ivei, så lenge du ikke har feber, ordentlige betennelser eller noe annet alvorlig. Lurt å ta det litt rolig, men ingenting i veien med å bevege seg når man ikke er helt i toppform.

Lenke til kommentar
Jeg har vært sengeliggende et par tre dager, nå hoster jeg bare og er litt tett. Hvor lenge pleier dere vente med trening etter å ha vært syk?

jeg trener selv om jeg er syk eller ikke. Hvis du klarer å stå uten å bli svimmel eller sliten kan du bare trene. Jeg syns det føles som om jeg "renser" kroppen når jeg trener, hvis jeg er forkjøla eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Merker selv at kroppen tar mer nytte av væsken i kroppen når man er syk. Var to dager jeg var dårlig forrige helg, helt frisk natt til tredje dag, og jeg måtte nesten ikke på do selvom jeg fikk i meg nesten fire drikkeflasker (0,5L) med vann. Rart.

Lenke til kommentar
Merker selv at kroppen tar mer nytte av væsken i kroppen når man er syk. Var to dager jeg var dårlig forrige helg, helt frisk natt til tredje dag, og jeg måtte nesten ikke på do selvom jeg fikk i meg nesten fire drikkeflasker (0,5L) med vann. Rart.
Du svettet kanskje ut en del mer enn til vanlig? Når jeg først blir tørst etter å ha vært sjuk (og ikke klart noe særlig vann) så sluker jeg noen liter på ganske kort stund.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...