Dudli Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 1 g = 1 mL Do the math. Når ble vekt det samme som volum? Det er jo selolje han spør om, ikke vann. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Fett er tradisjonelt sett 10% lettere en vann. så 1g = 1,1 ml Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Ligner ikke mye på RYP? eller bruker du bare øvelsene fra RYP og kjører eget program med egne sett og progresjon? Joda, det er den sjette uken i grunnprogrammet. Jeg er egentlig ferdig med det, men siden jeg ikke har planlagt et nytt program enda, fortsetter jeg det i noen uker til (har hatt pause i julen og nyttår). Det eneste jeg gjør annerledes er at jeg tar flere reps fordi vektene jeg skal bruke i følge programmet tillater det. Når ble vekt det samme som volum? Det er jo selolje han spør om, ikke vann. Det er rett som du sier, forholdet mellom masse og volum er ikke 1:1 (derav "Hva er tyngst av 1 kg bly og ull?") men når man har med væsker å gjøre er det jo bare å overslagsregne. Om han får i seg 2 mL for lite eller for mye spiller ingen rolle. De fleste oljer har en densitet på 0,9 g/cm^3 Endret 13. januar 2008 av contaminated Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg har aldri prøvd 1 rm på øvelsene. Dessuten fikk jeg beskjed av treneren om å erstatte markløft med lårcurl fordi jeg er utrolig stiv i baksiden av lårene.Håper det er strake markløft som har blitt byttet ut, ikke tradisjonelle markløft. Hvis ikke har du nettopp satt verdensrekord i hamstring-stivhet. Anbefaler uansett å tøye litt regelmessig, så kan du begynne med strake markløft om et par måneder Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Haha, joda, det er heldigvis strake markløft som har blitt byttet ut Jeg klarer å ta tak i tærne med strake føtter men det er klin umulig å holde seg der i noe særlig mer enn 1 sekund. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Haha, joda, det er heldigvis strake markløft som har blitt byttet ut Jeg klarer å ta tak i tærne med strake føtter men det er klin umulig å holde seg der i noe særlig mer enn 1 sekund.Jeg er like stiv selv og klarer meg fint med strake markløft.. #1. Du skal ha en svak bøy i knærne som skal holdes der hele veien. #2. Du behøver ikke gå lengre enn til hoftene er vinkelrett (90 grader) på overkroppen. #3. "Knip igjen ræva" når du skal løfte oppover for å aktivisere rumpe og hamstrings bedre. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Da får jeg nesten spørre noen mer erfarne bekjente om vi ikke kan dra på gymmet sammen slik at jeg får prøvd ut strake markløft. Jeg regner med at dette er noe som skal utføres med frivekter og ikke smith? Jeg vet at man aktiviserer hele kroppen, men er strake markløft for å oppnå bredde (av typen v-form) eller tykkelse? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Da får jeg nesten spørre noen mer erfarne bekjente om vi ikke kan dra på gymmet sammen slik at jeg får prøvd ut strake markløft. Jeg regner med at dette er noe som skal utføres med frivekter og ikke smith? Jeg vet at man aktiviserer hele kroppen, men er strake markløft for å oppnå bredde (av typen v-form) eller tykkelse?Frivekter ja. Enten hantler eller stang. Strake markløft er mest for sprettrumpe og kraftige bakside lår Spør en instruktør om å vise deg teknikken da vel. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Starter på Release YOUR Potential imorgen. Er en uke ut i grunnprogrammet nå Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Når vi snakker RYP, her er min versjon; 5-6 rep på alt Knebøy 55 - 60 - 67.5kg Nedtrekk smalt grep 65 - 75 - 80 Nedtrekk bredt grep 40 - 50 Roing "vanlig" grep 55 - 60 - (65) Enhånds hantelroing 23.5 - 26 - 31 EZ-curl 25 - 25 Benk/hantelpress 50 - 55 - 57.5 / 16 - 18.5 - 18.5 Franskpress 25 - 30 Arnold 16 - 16 Enhåndsskulderpress 16 - 21 Tror det var alt. Jeg tror det er 16, 21 osv på hantlene. for å være ærlig er jeg usikker, da jeg nettopp har begynt på SATS, og på det gamle gymmet var det 15 - 17.5 - 20 - 22.5 - 25 osv, så jeg sier fortsatt det, selv om de egentlig er 16 - 18.5 - 21 - 23.5. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Ang. deffing og sånt. Jeg ligger på en cirka 15-17% i fettprosent og hadde tenkt å bulke til mars, for å så legge over til en deff frem til sommeren. Omtrent hvor lang tid pleier en normal deff å ta? Har jeg nok tid til å rippe meg frem til sommeren hvis jeg begynner i mars? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 En skikkelig deff som du tar som amatør bør ikke ta mer enn en skikkelig måned med lav karb og protein. Selv om de fleste hopper av så snart de ser ruter. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) EZ-curl 25 - 25 Hvordan er EZ-curl i forhold til bicepscurl med manualer i skråbenk? Trener du stående eller lener du deg over et slags bord som støtter overarmene? Er den like isolerende som bicepscurl i apparat? Har vurdert å trene den øvelsen framover fordi treningssenteret ikke har manualer på 13 og 14 kg. Å hoppe rett på 15 kg blir altfor tungt med antallet reps jeg kjører. Dine prestasjoner på smale nedtrekk ser forøvrig meget gode ut. Har du trent lenge? Endret 14. januar 2008 av contaminated Lenke til kommentar
gnav Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 En skikkelig deff som du tar som amatør bør ikke ta mer enn en skikkelig måned med lav karb og protein. Selv om de fleste hopper av så snart de ser ruter. Ah, javel. Men da er det vel regnet med en veldig streng diett? Noe jeg tviler på jeg klarer å holde.. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Alt etter hvordan form du er i nå, å hvor mye som skal vekk. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) EZ-curl 25 - 25 Hvordan er EZ-curl i forhold til bicepscurl med manualer i skråbenk? Trener du stående eller lener du deg over et slags bord som støtter overarmene? Er den like isolerende som bicepscurl i apparat? Har vurdert å trene den øvelsen framover fordi treningssenteret ikke har manualer på 13 og 14 kg. Å hoppe rett på 15 kg blir altfor tungt med antallet reps jeg kjører. Dine prestasjoner på smale nedtrekk ser forøvrig meget gode ut. Har du trent lenge? Har trent i 5 måneder av og på("useriøst" som folk kaller det for). altså, jeg var f.eks borte 3 uker i strekk på grunn av senebetennelse, også var jeg borte en uke pga sykdom, videre er jeg borte nå og da pga diverse småskader(ikke realert med treningen; tror jeg). Prøver tho å trene så mye jeg kan. Jeg trener ez-curl over en curlpute, eller såkalt "preacher curl" som den også heter, dette er egentlig ikke en øvelse som angriper biceps så mye, og jeg vurderer å begynne å ta den stående. Personlig føler jeg at jeg får bedre kontakt med manualer, men jeg liker ikke øvelsen og i tillegg så har jeg en lett senebetennelse(denne var "aggresiv" før, derfor var jeg borte i 3 uker) i den ene armen, og vil ikke at denne skal komme frem igjen, dermed kjører jeg ez-curl fordi da kjenner jeg ikke mye til den. Uansett, om jeg var frisk ville jeg nok brukt manualer i skrå, så anbefaler det, men du kan selvfølgelig bruke ez-curl for å komme deg over den lille veggen du er ved. Endret 15. januar 2008 av Ryuk Lenke til kommentar
War Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Husk at markløft er deadlift. Når den er på topp skal du kontrolert senke den i bakken og ikke holde noe særlig igjen. Det skal bråke og det skal være et eget ekstra underlag på gulvet. Løft med beina først og deretter med ryggen. Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Noen som vet hva vekten på Energetics 180cm vektkstang er? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Noen forslag til øvelser som kan være gode å trene med kettlebells, eller bare tips om hvordan en skal trene med kettlebells? Treningsstudioet jeg trener på, pusset nettopp opp, og kjøpte inn litt forskjellig utstyr, blant annet kettlebells. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå