edge Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Tenker jeg skal komme i form til sommeren. Skal melde meg inn på studio med en kompis og gå regelmessig 2-3 ganger i uka. Hvilken trening bør fokuseres på? Skal ikke bedrive noen ekstrem styrketrening, bare generelt komme i form/trene bort fett. Endret 13. januar 2008 av edge Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Trener du ekstremt får du raskere resultater, å motivasjonen går opp. Går du å daffer får du aldri resultater, å du vil gi faen etter kort tid. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Starter på Release YOUR Potential imorgen. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hva burde man få i seg rett etter kardiotrening? Å hva består et bra måltid av 1 time etter økta? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hva burde man få i seg rett etter kardiotrening? Å hva består et bra måltid av 1 time etter økta? Rett etter trening: Raske proteiner og raske karbohydrater. 1 time etter: Rent kjøtt/fisk/fugl med mye grønnsaker og litt ris eller pasta ved siden av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hva er raske proteiner? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Hva er raske proteiner?Myse, stort sett. edit: Isolat tas opp enda raskere enn konsentrat, hvertfall er det det de vil ha oss til å tro, men den forskjellen spiller ikke så stor rolle. Endret 13. januar 2008 av Zethyr Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hva er raske proteiner? Protein shake Tatt fra stickyen her: Noen matvarer som inneholder raske proteiner (Myse): Cottage Cheese og Whey protein (kosttilskudd) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg skal kanskje delta på en undersøkelse hvor man skal leve på 2 forskjellige pulverdietter i to 6-dagersperioder En av diettene tilnærmer seg en vestlig diett med mye karbohydrater, mens den andre kjører opp E%'en av fett og senker karbohydratene. Hadde vært spennende å se hvordan genuttrykket endrer seg på forskjellige dietter, og se hva det gjør med inflammasjonsprofilen. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Og insulinfølsomhet. Noen blir slappe etter et stort måltid karbohydrater og andre får mer energi og føler seg mer våken. Endret 13. januar 2008 av War Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hei, forumets Tromsøværinger. Har noen av dere prøvd det nyåpnede treningsenteret som tidligere hette Spark? Navnet PF Fitness er jo tiltrekkende nok Lurer på om det er bra miljø og muligheter for styrketrening/kroppsbygging der, eller om det stort sett kun er miljø for kickboksing osv.? Har også hørt rykter om at Pro Gym skal flytte. Er dette sant, Hyrlen? Og hvor vil dette eventuelt bli? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Gamle Biltech, bak Esso i Tromsdalen. Egentlig en bedre plassering grunnet at vi slipper stakkenvollveien. Bare så synd at jeg må kjøre dit, jeg kan gå ned til pro gym nå Pf senteret er jo flott plassert, men har ikke hantler(!!) og noe pinglete apparater. Ikke akkurat hva jeg er ute etter. I tillegg er området med utstyret veldig lite. Da villle jeg heller gått på sats om jeg ikke kunne valgt Pro gym. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Er skrå benkpress tyngre enn vanlig benkpress? I så fall, hvor mye tyngre vekter bruker dere på vanlig benk enn på skrå? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Er skrå benkpress tyngre enn vanlig benkpress? I så fall, hvor mye tyngre vekter bruker dere på vanlig benk enn på skrå? Jeg syns i alle fall det. Trener med 20 kg mer i vanlig benkpress. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Oi! Da må jeg prøve meg på vanlig benk på Friskhuset på tirsdagen! I dag trente jeg 3 sett skråbenk med 8 reps på 42,5 kg. Høres det sannsynlig ut at en 17-åring på litt over 70 kg skal klare å trene med ca. 60 kg? Jeg har noen venner på samme alder som trener med enda tyngre vekter men jeg har alltid vært forholdsvis svak i brystøvelser. Har trent i over ett år nå, men kun de siste 6 ukene med RYP kan anses som seriøse. Endret 13. januar 2008 av contaminated Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 contaminated: Jeg er 15 og trener med 57.5kg i benk, men jeg liker å trene med hantler mye bedre enn stang, så¨trener ikke vanlig benk så mye. 60kg skal ikke være et problem for deg det, går jeg ut i fra. Hvordan er resten av løftene dine? Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Gamle Biltech, bak Esso i Tromsdalen. Egentlig en bedre plassering grunnet at vi slipper stakkenvollveien. Bare så synd at jeg må kjøre dit, jeg kan gå ned til pro gym nå Pf senteret er jo flott plassert, men har ikke hantler(!!) og noe pinglete apparater. Ikke akkurat hva jeg er ute etter. I tillegg er området med utstyret veldig lite. Da villle jeg heller gått på sats om jeg ikke kunne valgt Pro gym. Æsj, jeg kunne også gått til Pro Gym nå. Det virket ganske så dårlig, det PF Fitness-senteret. Ikke noe å satse på for en vektløfter altså Ellers, så fant jeg ut at jeg skulle prøve meg på Børges Proteinbombe-pizza (http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=561) i helgen. Den er virkelig anbefalt! Utrolig god pizza. Varmer opp restene nå Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Vis jeg skal ha 30gram selolje, men er bare oppgitt i ml åssen finner jeg ut hvor mye ml selolje jeg skal ha da? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) 1 g = 1 mL Do the math. Ryuk: Jeg har aldri prøvd 1 rm på øvelsene. Dessuten fikk jeg beskjed av treneren om å erstatte markløft med lårcurl fordi jeg er utrolig stiv i baksiden av lårene. Dette trener jeg 3 ganger i uken (RYP grunnprogram) Knebøy i smith: 60 kg (2 sett @ 10 reps + 1 droppsett på ca. 15 reps) Lårcurl: 65 kg (2 sett @ 10 reps) Smale nedtrekk: 55 - 60 kg (2 sett @ 8 reps) Bred stangroing: 30 kg (2 droppsett på ca. 15 reps) Arnoldpress: 10 kg (2 sett @ 10 reps) Bicepscurl i skråbenk: 12 kg (2 - 3 sett @ 10 reps) Triceps pushdown: 25 kg (2 sett @ 10 reps) Mage: 32.5 kg (2 sett @ 10 reps) ...om jeg husker alt riktig. Bør kanskje nevnes at jeg trener skråbenk med stang og med en skrå på ca. 30 grader, hvis det er av betydning. Endret 13. januar 2008 av contaminated Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Ligner ikke mye på RYP? eller bruker du bare øvelsene fra RYP og kjører eget program med egne sett og progresjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå