War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Kostholdet? Treningsprogrammet? Hva trener du, bruker du kreatin uten å drikke tilstrekkelig? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Har samme symptomer, tok blodprøver. Fikk konstatert jernmangel. Sist gang jeg hadde det slikt var det kyssesyka. Dra til legen din å ta blodprøver Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hvorfor har jeg begynt å skjelve etterhvert i kroppen når jeg trener/har trent? Går vekk etter en stund.. merker det spesielt i bein/lår og armer. Er det vitamin mangel eller noe sånt? Mamma skal gå til innkjøp av omega3 tabletter nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det kan være lavt blodsukker. Kalles føling. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Det kan være lavt blodsukker. Kalles føling. Åssen fikser man det da? Skal jeg spise ekstra mye sukker? Endret 12. januar 2008 av Overdox Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Det er mulig du lider litt av hypoglykemi eventuelt kan det være du har for lite karbohydrater i kosten din. Men jeg er ikke lege, så jeg foreslår du oppsøker en. Endret 12. januar 2008 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Spise mat med høy glykemisk indeks. Edit: Enig med White. Oppsøk legen din. Be han også finne ut insulin-verdiene dine. Endret 12. januar 2008 av Onyx Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Det slipper man ved å drikke nitrofuel eller rett og slett en shake før trening, det er bare en bonus på bulk uansett. Altså Proteinshake og litt karbohydrater i som du sutter på under økta for å så hive i deg flytende karbohydrater og proteiner etter trening. Er du av den type som ikke tar tilskudd burde du i alle fall ha rosiner eller en banan liggende som du hiver i deg før og etter trening. Proteinpulver med karbohydrater ja Endret 12. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Fastende blodsukker er kanskje lurere å måle. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Bestilte 90+ protein nettop, vil det hjelpe mot det? Å når bør jeg ta det? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Vil du skippe legebesøket så kjøp en blodsukkermåler på apoteket Accu-Chek Compact Plus til 99-198 kr Der følger det med 17 sticks , spis en tidlig kveldsmat og mål før frokost. er det under 3 eller over 10 så er det på tide å gå til legen. Man kan gå til legen og gjøre dette mot en egenandel og han kommer til å stikke mye dypere med tanke på at han buker standard innsitilling 6 mens oss dødlige bruker 2-2.5 Bestilte 90+ protein nettop, vil det hjelpe mot det? Å når bør jeg ta det? Du må ha karbohydrater også ala 160kr 3-4kg i pulverform eller frukt/brød Endret 12. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg tror nok ikke proteinpulver vil hjelpe noe særlig på blodsukkeret ditt, nei. Ta en telefon til fastlegen din og si at du vil måle det fastende blodsukkeret ditt. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Okei, takk. Synes legen er stress men det beste er nok å ta en besøk til legen ja Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Les litt også om insulin, så vet du hva slags oppgave(er) insulinet har. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Testet dette selv hos legen, fastende inn og mål Så får du en sukkerbelastning som det heter dvs 1 kopp flytende glukose Så skal du måle igjen etter 2 timer og se om det har sunket. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Kostholdet? Treningsprogrammet? Hva trener du, bruker du kreatin uten å drikke tilstrekkelig? takker for svar =) men nei, bruker ikke kreatin. drikker mye vann. trener håndball, fotball og styrke, men jeg tar ikke noen vitamin tabletter. hjelper det å ta det? edit: har forresten heller ingen spesielle treningsprogrammer, går mest i benk og basisøvelser som situps, pushups osv når jeg trener styrke. Endret 12. januar 2008 av Jens viking Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Bare lurer på noe. Skal begynne å ta raske karbo og proteinshake etter trening nå. Hvor mange karbohydrater inneholder det i 1 banan? Og hvor mye rosiner bør jeg spise? Er 50 g protein det vanligste å ta? Har hørt man skal få i seg dette rett etter trening. Men for meg tar det ca. 15 min å komme meg hjem etter trening, har det noe å si? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 0,5g protein og 1g karbohydrat per kilo fettfri kroppsvekt Så hvis du veier 80 kg blir det 40g protein og 80g karbohydrat. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt det med på trening, drukket/spist i garderoben, det er koselig med en 2-minutters spisepause rett etter trening.. men det gjør ingenting å gå hjem først. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Ville tatt det rett etter trening pga når du kommer hjem skal jo et stort måltid slukes og det orker man ikke etter 1 liter shake. 10 gram protein før trening og 40 etter er ikke uvanlig. Hvor mye karbohydrater kommer an på rep du har løftet et sykt regnestykke men ca 1g pr kg kroppsvekt er ikke langt unna. En banan er ca 20-25g karbohydrater så det hadde blitt opp til 3 bananer etter trening. Banan er bedre en rosiner pga rosiner inneholder mer fruktose som går til leveren isteden for musklene. Endret 12. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 0,5g protein og 1g karbohydrat per kilo fettfri kroppsvekt Så hvis du veier 80 kg blir det 40g protein og 80g karbohydrat. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt det med på trening, drukket/spist i garderoben, det er koselig med en 2-minutters spisepause rett etter trening.. men det gjør ingenting å gå hjem først. Takker for svar. Men hvor mye karbohydrater er det i 1 banan egentlig? Ville tatt det rett etter trening pga når du kommer hjem skal jo et stort måltid slukes og det orker man ikke etter 1 liter shake. 10 gram protein før trening og 40 etter er ikke uvanlig. Hvor mye karbohydrater kommer an på rep du har løftet et sykt regnestykke men ca 1g pr kg kroppsvekt er ikke langt unna. En banan er ca 20-25g karbohydrater så det hadde blitt opp til 3 bananer etter trening. Banan er bedre en rosiner pga rosiner inneholder mer fruktose som går til leveren isteden for musklene. Okei, takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå