Zethyr Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Men ja, kjenner det rimelig godt i hele armen når du tar curls, så får kutte det ut likegodt Hva slags curls snakker du om? Hvis det er bicepscurls vil jeg anbefale at du prøver et nøytralt grep (hammercurl). Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Nei, har ikke trent dem for mye heller. Underarmstreningen har blitt maks en gang i uka, og ikke hver uke engang :/ Men ja, kjenner det rimelig godt i hele armen når du tar curls, så får kutte det ut likegodt Husk at håndleddet skal være i en stilling under hele bevegelsen. håndleddet skal ha en slik knekk at knokene peker ørlite mot bakken når du har armen i 90 grader. Hvertfall min erfaring. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Joa, men føler jeg kjenner det litt i underarmen uansett Tenkte på feks. stående bicepscurl med EZ-stang. Endret 11. januar 2008 av M@R7!N Lenke til kommentar
War Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Sitt med manualer da har du armen 90 grader mer innover i starten noe som ikke belaster i den grad. Løft 80 % før du vrir utover. Endret 11. januar 2008 av War Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Ja, har faktisk akkurat begynt med den øvelsen Liker den veldig da jeg syntes det er nokså vanskelig å puste rett når jeg tar en manual om gangen. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Kom over et treningsprogram her som virker litt anderledes. Mekanisk overbelastning er altså det viktigste. Når enmuskel utsettes for en uvant påkjenning, vil mikroskopiske brudd i muskelfibrene - på fagspråket kalt “mikrotrauma” - gjøre at kroppen setter i gang en hel rekke kjemiske prosesser for å reparere skaden. Samtidig som muskelen bygges større, dannes også et seigt bindevev for å beskytte mot skade. Høres litt farlig ut, noen som har erfaringer med sånn trening og det programmet? Link til programmet Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Farlig er det hvertfall ikke, de bare beskriver hvordan kroppen fungerer. Uten microtrauma får man særdeles lite muskelvekst RYP er ganske velkjent, jeg prøver det nå for første gang selv. F.eks. brukeren "War" har vel kjørt dette programmet i flere år og rapportert om gode resultater. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Syntes folk det er gøyest og trene med få el mange reps her? Igår så prøvde jeg litt biceps trening. Varma opp med litt lave vekter til bicepscurl. Så tok jeg først 5x20kg i bicepscurl på hverarm. Så 22,5x3 og så 25x1. Bare for og teste, i og med jeg sjelden kun trener biceps, pleier kun og bli på slutten av en ryggøkt elns. Liker klart best og presse meg på få reps. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Syntes folk det er gøyest og trene med få el mange reps her? Igår så prøvde jeg litt biceps trening. Varma opp med litt lave vekter til bicepscurl. Så tok jeg først 5x20kg i bicepscurl på hverarm. Så 22,5x3 og så 25x1. Bare for og teste, i og med jeg sjelden kun trener biceps, pleier kun og bli på slutten av en ryggøkt elns. Liker klart best og presse meg på få reps. Det skal jeg være enig i, men og ta noen uker med lange reps i blandt er veldig lurt. Stikkordet er variasjon. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Eller droppsett for å tømme glykogenlagrene Altså hovedsettene, halvere vekten og ta 15-20 kjappe. Da får man utnyttet godene fra begge typer trening men det kan ikke gjøres på alle muskelgruppene. 2-3 største baseøvelsene vil gi best resultat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hvorfor er det egentlig en fordel å tømme glykogenlagrene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 For da må du tære på fettet? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hvorfor er det egentlig en fordel å tømme glykogenlagrene?Da sier musklene til seg selv "Hey! For lite energi.. vi får øke størrelsen på lageret til neste gang så det ikke skjer like fort da". Det er hvertfall det som høres naturlig ut; vi har jo forskjellige størrelse på glykogenlagrene. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hjelpe til å stimulere muskelvekst når man trener tung lavrep trening. Forebygger skader ledd/sener, øke musklenes utholdenhet,øke muskelens lagringskapasitet for glykogen. Det med musklens utholdenhet er grunnen til at jeg kjører droppset. At glykogenlagrene er skikkelig tømt er også en fordel på diett da alle karbohydratene du spiser etter trening går rett inn i musklaturen og kroppen må bruke fettet som energikilde selv etter måltidet. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Bare nevner det, å kjøre dropsett sliter hardt på musklaturen. At enkelte nesten kjører dropsett hver gang ser jeg på som idioti. Tunge Dropsett i seg selv bidrar ikke til muskelvekst. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Kjører det selv på knebøy hver 5te dag, kjørte også på alle øvelsene 3 ganger i uken før men møtte veggen rimlig kjappt. Skal man først kjøre det så er det misnt å hente på isolasjonsøvelser. RYP hadde før med en tabbe satt droppsett på alle øvelsene , endret dette til 3. Endret 12. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Skal man utvikle større glykogenlagre må man la dem restitueres helt også, dette tar mye lengre tid når de er helt tømt. Samme prinsipp som muskelvev. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Eller droppsett for å tømme glykogenlagreneAltså hovedsettene, halvere vekten og ta 15-20 kjappe. Da får man utnyttet godene fra begge typer trening men det kan ikke gjøres på alle muskelgruppene. 2-3 største baseøvelsene vil gi best resultat. Droppsett er på feks benkpress at man tar 15-20kjapp reptisjoner med lavere vekter så på siste veldig tungt noen få rep på slutten? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Du beskriver en slags pyramide. På et dropp-set går man ned på vekt, tar så mange man klarer på ca 75% belastning så dropper man 15-20% å tar det man klarer . Deretter 20% til. Dette uten pause. % er utifra hva du maxer på. Dette er bare et eksempel jeg tok raskt, er absolutt ikke en fasit. I tillegg er spørsmålet om man skal kjøre til failure på hvert dropp, jeg mener at failure først skal komme på siste settet. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 vææ i det siste har jeg fått hodepine og blitt sykt trøtt når jeg trener.. både ute og inne:S aldri vært sånn før =| noen som vet ? :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå