Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Da har denne karen begynt å trene også, stått opp tidlig i 3 dager nå for å ta en halvtimes joggetur og deretter en halvtime med noen vekter jeg har liggende. Merker at jeg har mer overskudd og at jeg blir trøttere på kvelden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da skal jeg begyne på toten treningssenter.

der har dem tv på hver treningsautomat. det syns jeg er litt tøft. det har sikkert alle andre og men iogmed at jeg ikke har trent på studio før i livet mit så veit jeg ikke.

trur det blir lettere å trene når en ser på tv. da tenker en ikke bare:; faen å kjett detta er.

jeg har noen harde måneder framfor meg. jaja jeg greier vel det.

Lenke til kommentar

Du liker ikke treninga bedre ved å se på TV mens du pumper vekter. Hvis du ikke liker å trene, så er det akkurat like trasig uansett. Eneste er på tredemølle/sykkel at det funker, da det blir ensformig på lange økter.

Ellers, så er jeg endelig i form igjen! Året 2008, da SupremeX tippa 250 i mark og bøy (forhåpentligvis). :cool:

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Driver fortiden med skikkelig sunt kosthold. Jeg prøver ihvertfall. Jeg spiser som regel 3 egg, stekte egg (speilegg), som jeg legger oppå tre grove brødsskiver etter trening. Før skole/trening spiser jeg en skål med frokostblanding m/melk.

Ellers drikker jeg mye vann og prøver å kutte ned på søtsakene (som brus og andre søtsaker)

Noe jeg bør legge til kosten min? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har forøvrig lagt meg på en tåpelig kostholdslinje med virkning i dag, på bakgrunn av at jeg må superslanke meg litt i noen uker. I dag har jeg vel hatt et kaloriinntak på rundt 1000 og kanskje et forbruk på 4-5000. Fiberbrød, vann, kaffe og snus. Grunn? Jeg er skadet og kan ikke trene annet enn det som er obligatorisk på skolen. Jeg må dermed spise mindre for å gå ned i vekt. Det er jævlig det.

Lenke til kommentar
Jeg har forøvrig lagt meg på en tåpelig kostholdslinje med virkning i dag, på bakgrunn av at jeg må superslanke meg litt i noen uker. I dag har jeg vel hatt et kaloriinntak på rundt 1000 og kanskje et forbruk på 4-5000. Fiberbrød, vann, kaffe og snus. Grunn? Jeg er skadet og kan ikke trene annet enn det som er obligatorisk på skolen. Jeg må dermed spise mindre for å gå ned i vekt. Det er jævlig det.
Hvorfor overdriver du så jævlig da? Det er ikke hensiktsmessig å superslanke sånn du driver, særlig ikke når man ikke trener for å opprettholde masse. Du satser jo på å gå ned nesten 1 kilo annenhver dag ! Etter noen uker er det jo ikke noe igjen av deg.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg kommer ikke til å gå ned så fort, for jeg kan ikke trene så mye som før. Jeg går ikke rundt og sulter, men jeg spiser meg ikke mett heller. Det går bra dette her. Kommer til å roe meg litt ned om et par uker, men nå i begynnelsen må jeg gå drastisk til verks.

Lenke til kommentar

Går du nærmere på tusen kalorier under en litt lengre periode må du egnetlig regne med at energinivået, og forbreningen vil gå ned; og da må du på ett senere tidspunkt legge deg enda lavere for å få samme effekt - før kroppen kjemper tilbake igjen...

Da spør jeg; Hvorfor ikke legge seg litt høyere for å heller ta det gradvis - eller kjøre 'sykluser' hvor du kjører et par dager med normalt inntak for så å kutte drastisk i en kortere periode?? Ingenting å tape - nesten tvert imot.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Vil ikke tro at det er særlig smart med veldig lavt underskudd, spesielt "hele tiden". Som andre påpeker vil forbrenningen gå ned (dårlig metabolisme), og du må hele tiden gå lavere og lavere, til slutt ender du opp på "sultegrensa".

Har du vurdert carb-cycling? (White)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har en spisedag i uken. Sånn ellers så ligger jeg på mellom 1500 og 2000 kcal, tipper jeg. Spisedagen gjør at jeg fyller opp lagrene igjen.

På en uke så er jeg innom turn, dans (obligatorisk på skolen ja), volleyball, svømming og sykling. Snitter på rundt to timer daglig med lav til moderat intensitet.

Lenke til kommentar
Veide meg etter juleferien og jeg hadde gått ned til 78,5 kg, fra 80,5.

Har spist som et udyr i jula i forrhold til vanlig, men fårstår ikke hvorfor jeg har gått ned..

Kanskje forbrenninga økte når jeg fikk i meg anna mat en vanlig?

Trent lite og spist dårlig, så du har pissa ut en del av væska du hadde i musklene? Pluss at glykogenlagrene sikkert tømmes gradvis når man ikke trener så mye.
Lenke til kommentar

+ at du sto opp senere? Neppe oppe 06:10 på julaften

Kanskje du også la deg senere^^

Selv gikk jeg ned 2 kg i jula , spiste mye unødvendig men kutter frokosten automatisk og samme med kveldsmaten. Ble nå bare en giga middag og snop = mindre kalorier totalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...