Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Siden jeg trener helt naturlig, tar det lang tid å komme dit jeg vil i første omgang. Men desto større er belønningen :)

Godt sagt!

Hvordan er formen nå Kengdal? Og hvorfor logger du ikke mer på tf?

Selv bruker jeg belte på bøy, mark og frontpress/militærpress. Liker det ekstra buktrykket jeg får.

Formen er bra. Går sakte men sikkert fremover. Jeg fører loggbok på gamlemåten, så ble litt stri og overføre fra boka. Jeg bare mer og mer glad i loggboka, dette er et suverent verktøy!!

Ja man får mer buktrykk, og man kan brukt litt mer vekter på grunn av dette. I tillegg for man stivet av en god del og dette er det mange som liker.

Føler man at dette er bedre, skal man selvsagt forsette med det. :)

@ Cape.

Flott utgangspunkt det der. Spis mye og ren mat, og ikke mist tren tungt!

Hva er ditt mål med treningen?

Mål med treningen er vell å komme i bedre form, kunne løfte tyngre og være strandhunk i 2010 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Jeg legger ut et bilde av meg selv, og det hadde vært hyggelig med kommentarer:) Nå trener jeg ikke først og fremst for å bli gigantisk, men helst for å se bra ut og å bli sterk. Jeg trener ikke helsestudio, men med manualer og benk jeg har hjemme, men får med meg de fleste musklene. Er det noe jeg burde trent mer? Ikke meg imot om de kvinnelige brukerne på forumet svarer også;)

Lenke til kommentar
Hei, Jeg legger ut et bilde av meg selv, og det hadde vært hyggelig med kommentarer:) Nå trener jeg ikke først og fremst for å bli gigantisk, men helst for å se bra ut og å bli sterk. Jeg trener ikke helsestudio, men med manualer og benk jeg har hjemme, men får med meg de fleste musklene. Er det noe jeg burde trent mer? Ikke meg imot om de kvinnelige brukerne på forumet svarer også;)
Spør du meg så du nesten litt for tynn ut. Få se et bilde av ryggen også da, så ser vi om det er balansert. Kan gjerne vise frem beina også, må ikke glemme at du har bein.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Har laget en liten oversikt over skadene mine til timen hos manuellterapeut på torsdag. Jepp, jeg har skiftet behandlingstype igjen. Naprapati funker ikke lengre. Googlet et par ord på MR-utskriften og fant ut at jeg har betennelse i venstre skulder. Hvis noen faktisk har peiling på MR, så er hele utskriften min her:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
MR venstre skulder, MR lumbosacralcolumna (T4), MR skulder ve med 4 tilleggsserier.

MR venstre skulder.

Cor T1 og T2 fatsat. Trans gradientekko T2. Sag T2 fatsat.

Type 2 acromion. Subcromial diameter er 7 mm. Normale forhold i supraspinatussen, infraspinatussen

og teres minor senen. Tendinose i subscrapularis senen i et lite område inne ved festet til humerus.

Normalt i biceps longussenen. Normal labrum og normalt i acromioclavicularleddet.

R: Tendinose i subscapularissenefestet.

MR LS-columna

Sag T2 og T1 omfattende TH11 t.o.m. S3. Cor T1. Trans T2 gjennom de to nederste lumbalskivene.

Ingen signifikant skivedegenerasjon. Normale virvler og skiver. Ingen prolaps eller rotkompresjon.

R: Inten patologisk påvist.

Lenke til kommentar
Har laget en liten oversikt over skadene mine til timen hos manuellterapeut på torsdag. Jepp, jeg har skiftet behandlingstype igjen. Naprapati funker ikke lengre. Googlet et par ord på MR-utskriften og fant ut at jeg har betennelse i venstre skulder. Hvis noen faktisk har peiling på MR, så er hele utskriften min her:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
MR venstre skulder, MR lumbosacralcolumna (T4), MR skulder ve med 4 tilleggsserier.

MR venstre skulder.

Cor T1 og T2 fatsat. Trans gradientekko T2. Sag T2 fatsat.

Type 2 acromion. Subcromial diameter er 7 mm. Normale forhold i supraspinatussen, infraspinatussen

og teres minor senen. Tendinose i subscrapularis senen i et lite område inne ved festet til humerus.

Normalt i biceps longussenen. Normal labrum og normalt i acromioclavicularleddet.

R: Tendinose i subscapularissenefestet.

MR LS-columna

Sag T2 og T1 omfattende TH11 t.o.m. S3. Cor T1. Trans T2 gjennom de to nederste lumbalskivene.

Ingen signifikant skivedegenerasjon. Normale virvler og skiver. Ingen prolaps eller rotkompresjon.

R: Inten patologisk påvist.

Ser det står at du har kronisk senebetennelse i subscapulairs festet, det er da der den sitter "tilkoblet" i overarmen.

subscapularisant2.jpg

Da går jeg ut i fra at du vondt ved innoverrotasjon av armen, og hvis du fører armen over hodet?

En ting jar har hørt har vært effektivt mot dette er trykkbølgebehandling. Tror dette er litt dyrt men, uansett lykke til hos manuellterapauten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Strålende. Kronisk, da har jeg hatt den en stund. Kjenner at høyreskulderen min begynner å bli like vondt, men den ble ikke tatt bilde av. Det er faktisk utoverrotasjon som gjør vondt. Men ikke like vondt som når jeg fører den over hodet. Da knaser det godt.

Angående pris på behandlinger så har det absolutt ingenting å si, jeg er sponset.

Lenke til kommentar
Strålende. Kronisk, da har jeg hatt den en stund. Kjenner at høyreskulderen min begynner å bli like vondt, men den ble ikke tatt bilde av. Det er faktisk utoverrotasjon som gjør vondt. Men ikke like vondt som når jeg fører den over hodet. Da knaser det godt.

Angående pris på behandlinger så har det absolutt ingenting å si, jeg er sponset.

Du kan jo høre med din manuellterapeut om dette. Slik jeg har forstått det er det ikke alle i bransjen som har tro på nye behandligsmetoder. Det er nok mange som bare jobber med det som var pensum på skolen, og ikke legger vekt på nye ting innenfor felte. Men dette er vell typisk norsk ;)

At du for vondt når armen utoverroterer kan være pga subscapularis blir litt ”strekt”

Musklene som står for utoverrotasjon er infraspinatussen og teres minor. Og disse viste jo MR`en din at var friske. Dog kan det være en ubalanse der, men det hadde naprapaten sett fort.

Her kan du lese litt om trykkbølgebehandling

http://www.ergomove.no/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg vet egentlig ikke hvor kompetent han nye naprapaten er. Det er ikke rart de siste to ukene har vært et helvete. Sist behandling så provoserte han frem en betennelse i infraspinatus og det var tydeligvis ikke så lurt.

Lenke til kommentar

Dette er sidehev: (tror jeg)

DBLateralRaise.gif

Deffing er når du har mindre kalori-inntak en forbruk. Slanking og deff er ikke det samma. Bulk er det motsatte. men her vil du uansett legge på deg. Kunsten er å ha akkurat riktig inntak så du ikke legger på deg så mye. Vanligvis bulker man fra starten på høsten til starten på våren. Deffen kan vare fra 2-3 mnd avhengig av hvor mye fett du har og hvor effektiv deffen er. Alt dette for å ha en slank og muskeløs kropp å vise fram i sommersesongen.

Lenke til kommentar
Og hva er dette med deffing og bulk? Eller noe sånt.

Deffing er når man prøver å miste mest mulig kroppsfett, samtidig som man skal beholde mest mulig muskelmasse.

Bulking er når man spiser en god del mer kalorier en det kroppen forbruker med det formål om å legge på seg mye muskler, det følger også med en god del fett.

Lenke til kommentar

Skjedde noe meget uvanlig på trening i går. Etter benken fikk jeg plutselig en merkelig følelse i musklene, og ble veldig dårlig. Svimmelhet og kvalme kjørte gjennom kroppen min, og jeg var veldig nært å kaste opp. Ble også skikkelig bleik og kald, og kom meg ikke helt før en times tid etterpå. Noen som vet hva dette kan ha vært? Spiste før jeg dro, og drakk en shake, alt som vanlig. Dette har aldri skjedd før! :confused:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...