Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Iform.no sitt 5x5 program har bare en vanlig 4-splitt med 5x5 på konstant vekt i baseøvelsene. Det orginale, og ordentlige 5x5-programmet er et fullkroppsprogram man trener tre ganger i uka.

Ja, ingen som har sagt noe annet vell? :tease:

Ser ut til at War trodde du kjørte det originale programmet og ga deg råd ut i fra det. På iform sitt program er det lagt opp til å kjøre 5x5 med konstante vekter. Siden du ikke kjører baseøvelsene så ofte er det ikke en så høy belastning at du bør vurdere pyramidesett.

Ah, takk. Da skjønner jeg. Da skal jeg starte med konstante-vekter denne uka her, og legge på for hver uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var hos min fastlege på fredag, grunnen er at jeg føler meg slapp og blir fort trøtt om dagen. Fikk konstantert at jeg hadde litt lav blodprosent den dagen i første omgang. Så ble det tatt blodprøve, og får bare vente på det beste til tirsdag da prøvene er klare. :)

Trening tilfører vel økt blodvolum. :)

Oops, der mente jeg blodtrykk. Lav blodtrykk. Hadde jeg hatt lav blodprosent (anemi), så hadde jeg fått behandling ganske så fort. :)

Lenke til kommentar
Lurer bare på hvilke øvelser som trener nedre mage best? Går på treningstudio, så det er null problem med apparater. :)
Magen er hovedsakelig én muskel (tenker nå på sixpacken, ikke resten av magen). Anbefaler crunches for sixpack i kombinasjon med leg raise, hvis du vil trene mage i det hele tatt.

Crunches: http://www.coopersguns.com/videos/exercise...ominals/crunch/

Leg raise: http://www.coopersguns.com/videos/exercise...nals/leg-raise/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Lurer bare på hvilke øvelser som trener nedre mage best? Går på treningstudio, så det er null problem med apparater. :)

Bra du har tilgang til apparater, men vanlig mage-trening med vekter kan være vel så bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Bra du har tilgang til apparater, men vanlig mage-trening med vekter kan være vel så bra.
Og det beste av alt; magetrening blir "overflødig" når man trener andre øvelser som mark og bøy :)

Kommer selvsagt helt an på hvilke mål man har. Si det til en bodybuilder så tror jeg han ler av deg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg snakker selvsagt om trening for "mannen i gata", som er typisk kjennetegnet av alt for stort treningsvolum på benkpress og bicepscurls, og en stor mengde dårlige situps.

Når det kommer til trening er det en fordel om du tar med den setningen i påstanden slik at den faktisk stemmer. Det er sånne halvferdige utsagn som gjør at treningsmyter oppstår :wee:

For det er jo selvsagt ikke selvsagt.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Og det beste av alt; magetrening blir "overflødig" når man trener andre øvelser som mark og bøy :)

Kommer selvsagt helt an på hvilke mål man har. Si det til en bodybuilder så tror jeg han ler av deg :)

Det er flere bodybuildere som ikke trener mage "direkte"(i form av situps osv), det er også en god del som bare trener mage de siste månedene før konkurranse. Men de fleste trener den nok og vell så det. :)

Lenke til kommentar

Har begynt å ta opp treningen igjen. Før var det altfor ustrukturert og spiste helt feil mat. Så nå har jeg startet på et treningsprogram (Som jeg fortsatt endrer på, men må holde på med noe underveis).

Grunnet is på veiene er det vanskelig med jogging eller sykling, men jeg skal prøve så godt jeg kan uansett :p

Kan si mer om programmet senere, men må bare ha dette i mine innlegg.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en fane i opera til en treningside som man kunne klikke på de ulike muskelene på kroppen, og det kom opp flere treningsalternativer til hvordan man kan trene disse musklene med detaljert forklaring og en liten video. Den er nå borte.

Noen som vet hvilken side jeg snakker om, og som gidder å linke til den?

Lenke til kommentar
Hei. Jeg fikk høre av gymlæreren min at hvis jeg skulle få stort volum på bryst var det bedre å trene armhevinger enn benkpress. Han sa at jo flere repetisjoner jeg tok jo mer luft og blod fikk jeg pumpa inn i musklene?? Er dette sant?

Nei, det er veldig feil. Jeg ville generellt sett ikke gått høyere enn 10 rep for volum, selv om enkelte går så høyt som 15.

Lenke til kommentar
Samt at jeg får indirekte trent den på de fleste stående stangøvelser (mark, Roing, Bøy osv).

Hør, hør. Spesielt når man prøver å la vær å bruke belte. Et sett frontbøy uten belte er bedre en 100 sittups.

Jeg synes det er greit å ha beltet der når det begynner å bli tungt. Hvor setter du grensa?

Men ja, jeg kjenner at magen også har fått kjørt seg, selv om jeg kun kjørte ting som mark, t-bar-roing og chins i går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...