Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Har et ganske stressende liv, men jeg er overbevisst at det er mest psykologisk stress.. Kommer hjem fra skolen halv 4, kvart på 4 vanligvis, så trur jeg at jeg har så mye lekser den dagen at jeg ikke får tid til noe annet, men så viser det seg at det tok en halvtime å bli ferdig med dem liksom. For øvrig så har jeg en jobb nå, som jeg ikke hadde i fjor, og på jobbedager (vanligvis onsdag og i helgene) får jeg ikke tid til å trene uansett

Pleier å tenke slik om prioriteringen min: Skole først, så trening, deretter jobb

men det pleier å se slik ut: Jobb, trening, skole. Har kansje med at skolen ikke er så hard og stressende som jeg trodde (Det psykologiske stresset)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ustedalen hva trener du og med hvilket kosthold?

Trener for øyeblikket P90X (ikke døm det før du har prøvd det. Det er ekstremt tungt). På mandag og i går prøvde jeg å få meg en del grønnsaker istedenfor ris, og i tillegg spiste jeg middag etter jeg trente.

I dag gjorde jeg omvendt. Jeg spiste middag en time før jeg skulle trene, og tok en proteinshake ved siden av. Til middagen var det ytrefile av svin (mye protein, lite fett, lite karbohydrater) og ris (denne skal byttes ut med mye frosne grønnsaker), og dagen i dag gikk mye bedre. Jeg ble ikke kvalm i det hele tatt (i dag var det armer og skuldre) selv om jeg presset meg helt til det ytterste.

Hva er det som forresten anbefales til å spise til frokost når man deffer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ustedalen hva trener du og med hvilket kosthold?

Trener for øyeblikket P90X (ikke døm det før du har prøvd det. Det er ekstremt tungt). På mandag og i går prøvde jeg å få meg en del grønnsaker istedenfor ris, og i tillegg spiste jeg middag etter jeg trente.

I dag gjorde jeg omvendt. Jeg spiste middag en time før jeg skulle trene, og tok en proteinshake ved siden av. Til middagen var det ytrefile av svin (mye protein, lite fett, lite karbohydrater) og ris (denne skal byttes ut med mye frosne grønnsaker), og dagen i dag gikk mye bedre. Jeg ble ikke kvalm i det hele tatt (i dag var det armer og skuldre) selv om jeg presset meg helt til det ytterste.

Hva er det som forresten anbefales til å spise til frokost når man deffer?

Synes det programmet ser relativt interessant ut. Kunne tenkt meg å prøve det selv en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
Synes det programmet ser relativt interessant ut. Kunne tenkt meg å prøve det selv en gang i fremtiden.

Det anbefales. Det er vel ikke et program man bruker for å bli skikkelig stor, men heller mer markert (selv om du får større muskler i tillegg).

Vertsbroren min brukte det, og han gikk fra å være en ganske feit amerikaner til en ekstremt bra trent fyr.

Lenke til kommentar
Det anbefales. Det er vel ikke et program man bruker for å bli skikkelig stor, men heller mer markert (selv om du får større muskler i tillegg).

Vertsbroren min brukte det, og han gikk fra å være en ganske feit amerikaner til en ekstremt bra trent fyr.

Du får større muskler, Å du blir mer markert? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Du får større muskler, Å du blir mer markert? :dontgetit:

Hvor?, hvor? :dribble:

Men fra spøk til revolver så er dette ikke noe revolusjonerende program. Men det er et helt greit program. Men en som har trent en stud, kan ikke forvente å få mer muskler og mist masse fett i løpet av 90 dager. ;)

Et av hovedprinsippene er Muscle Confusion, dette er egentlig bare og bytte ut øvelsene hele tiden. På denne måten går ikke folk lei, og det er ofte noe nytt på treningene. For en nybegynner er dette helt greit, men for en som har trent litt vil ikke dette være optimalt. Dette er pga kroppen lærer seg til ulike løftebaner og tilpasser seg dette, og dette igjen fører til at du vil klare å bruke mer vekt på stangen i disse øvelsene, som igjen skaper mer skade på muskulaturen. Bytter du øvelser konstant vil du ikke få fordelene med dette.

Lenke til kommentar

Hei folkens

Hittil har jeg trent markløft uten belte og ikke hadd noen problemer med dette. Men på gymen ser jeg nesten utelukkende folk som trener med belte, tror jeg har sett folk trene uten belte 2 eller 3 ganger. Når et gjelder styrketrening så holder jeg meg unna alt som heter hjelpemidler, hva gjør egentlig et belte?

Lenke til kommentar

Med belte så trykker du utover for å skape et trykk og uten belte så strammer du magemusklene

for å skape det samme trykket.

Belte er noe man begrenser til de tyngste løftene gjerne 1RM.

Mindre bruk av belte og drareimer, jo bedre er det.

Ser selv at folk setter på belte uansett vekter og det ender bare opp med en ustabil core.

Belte ser tøfft ut , uten om styrketrening på den siste økten i programmet så er det den ensete grunnen.

Magetrening

Tren heller magen og ikke bli avhengig av belte.

Endret av War
Lenke til kommentar
Mononukleose er noe herk, hadde jeg hatt det ville jeg tatt en PCR undersøkelse for å sjekket om dette viruset fortsatt var aktivt og ikke bare kjent på symptomene :sick:

Samme testen man bruker for å finne ut om man har sars om man skulle inbilde seg det.

Jeg vurderer å ta en slik test ganske kraftig nå! Jeg måtte bryte treningen igjen pga. av kvalme og utmattelse i hver jævla muskulatur i hele kroppen, selv om jeg bare trente ben.

Jeg blir så jævlig forbanna, for dette er slik som jeg skal klare uten problem, men istedenfor blir jeg bare kvalm og dårlig hver gang jeg trener.

Det er faen meg snart et halvt år siden jeg fikk diagnosen på kyssesyken! Det burde jo være over nå!

Lenke til kommentar
Hei folkens

Hittil har jeg trent markløft uten belte og ikke hadd noen problemer med dette. Men på gymen ser jeg nesten utelukkende folk som trener med belte, tror jeg har sett folk trene uten belte 2 eller 3 ganger. Når et gjelder styrketrening så holder jeg meg unna alt som heter hjelpemidler, hva gjør egentlig et belte?

Med belte får man bedre buktrykk hvis man presser magen ut mot beltet, i forhold til å bare presse magen ut. Men man trenger ikke bruke dette med mindre man skal trene opp mot 90% av 1RM. Synes det er litt feil å si at man skal "stramme" magen. Man skal puste dypt inn før hvert løft og samle luften i magen, og ikke i brystet. Man skal presse ut magen og gjøre den så stor som mulig. Dette gjelder både for bøy og markløft.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Drakk to kopper kaffe før trening i dag og slet en del i begynnelsen av økten. Men så plutselig fikk jeg energi og kvalmen forsvant. Tror ikke jeg har hatt så store armer før. Bare synd de er halvparten så store nå, etter pumpen.

Lenke til kommentar
Synes det er litt feil å si at man skal "stramme" magen

Stramme magen er ikke der samme som å trekke den maks inn.

Det er å holde magemusklene spendt , få en stabil core uten bevegelse.

Uavhengig om man presser inn eller ut men med belte holder det å presse ut uten å stramme magemusklene i samme grad som man må uten belte.

Trekk pusten og stram mage og korsrygg når du løfter er jo teknikken i knebøy og ikke

Trekk pusten , trykk magen ut.

Drakk to kopper kaffe før trening i dag og slet en del i begynnelsen av økten. Men så plutselig fikk jeg energi og kvalmen forsvant.

Nitero Fuel

...koffein fra guarana (50mg pr pose) for økt energi...osv

Kaffe er kanskje billigere.

Lenke til kommentar

"Now that your upper back is tight you'll need to tighten your midsection. First, expand your abdomen as much as possible. When you pull air into your body it should be into the diaphragm, not the chest. Expand you belly and push it out against your belt. This will stabilize and support the lower back and not elongate the spine. If you're having a hard time trying to figure this out, then wear your weight belt one notch loose and push into it with your belly so it becomes tight.

Pushing your belly out goes against what many believe because they feel training this way will cause injuries to the lower back. After 30 years of box squatting Westside has had 23 lifters squat over 800 pounds, six over 900 pounds and one over a grand. Not one of these lifters or any of the others has had lower back problems.

Another aspect of this to keep in mind is the circumference of the waist line. If I suck my belly in my waist line measures 42 inches. If I pull air into my belly and push it out it measures 48 inches. The wider base the stronger the lifter. This is why lifters with a bigger waist squat more. The pyramids in Egypt are also built with a wide base and they have been standing for centuries. As the car commercials used to say, wider is better."

Dave Tate

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=459391

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Expand you belly and push it out against your belt.

Med belte skal man ja, hva med uten.

Stramme magen og ryggen, prøve å coren mest mulig stabil.

Jeg har gått ned fire kg og en buksestørrelse siden jeg begynte å trene, og armene mine har begynt å bli sånn pent definerte. Hurra!
:thumbup:

Er det anbefalt å svømme bestemor-style som restitusjontrening for en overtrent person?
Brystsvømming? Hvis du ikke sliter deg ut, så vil jeg tro det er hensiktsmessig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...