Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For Tromsøværinger er det bare en måte, ass to the grass. :)

edit: Grattis med et kanonløft Supreme, kanskje jeg må dra på Studio7(?) å se på barna en gang.

Edit nr2: klarte å kjøre benpress selv idag, herlig når knærne ikke knirker lenger. Var noen greie reps på 200, men satser på at jeg kan kaste på det jeg er god for neste gang. Håper hvertfall det, lårene mine ser latterlig ut iforhold til resten nå. Bare kjørt spark og lett knebøy lenge nå, samt tullete apperater.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Hyrlen: Må du gjerne gjøre! Studio 7 inntil Januar ihvertfall, ja. Mulig jeg starter på ProGym da, pga tilgang til nøkkelkort. :)

Trenger ikke vente til da, på Progym får du gratis trening den (og kanskje nest) siste måneden du har binding andre steder. Å når det kommer til styrkeløft o.l er nok miljøet mye større.

Å jeg kan garantere at du nok blir den sterkeste 18-åringen der, mye smått som traver rundt der.

Lenke til kommentar
Hyrlen: Må du gjerne gjøre! Studio 7 inntil Januar ihvertfall, ja. Mulig jeg starter på ProGym da, pga tilgang til nøkkelkort. :)

Trenger ikke vente til da, på Progym får du gratis trening den (og kanskje nest) siste måneden du har binding andre steder. Å når det kommer til styrkeløft o.l er nok miljøet mye større.

Å jeg kan garantere at du nok blir den sterkeste 18-åringen der, mye smått som traver rundt der.

Man gjør det, ja? Høres veldig interessant ut. Skal høre en av dagene.

Hehe, får allerede mye rare blikk på Studio7 når jeg trener mark, bøy og benk. Er litt morsomt, skal innrømme det.

Lenke til kommentar
Man gjør det, ja? Høres veldig interessant ut. Skal høre en av dagene.

Hehe, får allerede mye rare blikk på Studio7 når jeg trener mark, bøy og benk. Er litt morsomt, skal innrømme det.

Jeg har hvertfall ikke angret et sekund på at jeg startet der. Å er jo 3 knebøy stativer, 3 benker så er null problem å komme til. Kun cabelcross som er umåtlig pop.

Ja blikkene blir ikke så mange på progym siden det er litt mer proft der, men du får nok kommentar. Positive sådan. I tillegg er de fleste veldig grei når det kommer til råd, med unntak av meg som stort sett hiver etter pusten når jeg kjører rygg eller bein.

Lenke til kommentar

Kjedelig på NTNU, over 30.000 som har kort studenter fra ntnu,hist,ansatte + ektefeller osv.

Og 2 av hvert apperat , en parkeringsplass uten for på størrelse med en fotballbane som er full av biler samt millioner av sykler. Vurderer å stikke til flex igjen.

Lenke til kommentar

Grattis med kongeløft Supreme! Tror du kan gjøre det jevlig sterkt i styrkeløft om du satser på det fremover. Regner med det er uten drakt og knebind også? Du burde komme deg inn i en lokal styrkeløftklubb, pleier å være folk som har peiling der som kan komme med tips for å gjøre deg enda bedre.

Hvor mye har du i benk og mark nå?

Lenke til kommentar
Er det nødvendig med glutamin

Nja, bruker du andre tilskudd med glutamin i?

Protein , sportsdrikk osv?

Husk at du må bruke glutaminpeptid og ikke finne på å kjøpe noe rent glutamin fra noen nettbutikk.

Glutaminen skal overleve magesekken og taes opp i tynntarmen.

Om du trenger det eller ikke er vel opp til hver enkelt men man trenger i alle fall ikke prioritere det før kostholdet er 110% spikret .

Nitro Fuel

Inneholder glutaminpeptider, den fungerer veldig bra på trening ble nesten avhengig av den.

Jeg bruker super charge nitric oxide før trening som inneholder n acetyl l glutamine, som vel er glutaminpeptid, men det blir bare ett gram. Ellers bruker jeg både whey- og kaseinpulver.

Jeg kjøpte en boks med glutamin, og bruker denne, men det er ikke glutaminpeptid :(

Så pga at noe blir brukt før det kommer ut i musklene, ligger jeg på 5g før trening, 10g etter samt 10g før leggetid.

Det andre proteinpulveret som inneholder glutamin kommer i tillegg.

Lenke til kommentar
Grattis med kongeløft Supreme! Tror du kan gjøre det jevlig sterkt i styrkeløft om du satser på det fremover. Regner med det er uten drakt og knebind også? Du burde komme deg inn i en lokal styrkeløftklubb, pleier å være folk som har peiling der som kan komme med tips for å gjøre deg enda bedre.

Hvor mye har du i benk og mark nå?

Tusen takk! :) Er uten belte, drakt og knebind, ja.

Driver å sjekker litt rundt angående styrkeløft, skal se hva det blir til.

Har 210kg i mark, og 140 i benk. :)

Lenke til kommentar
Så det du sier er at man på deff skal ha spisedag?
Er ikke hele det poenget med en spisedag da? Oppkarbing for å få fyllt opp glykogenlagrene og sparket igang litt forbrenning til de senere dagene i uka?

Mulig at jeg tabber meg ut nå, men jeg håper ikke det.

Kjedelig på NTNU, over 30.000 som har kort studenter fra ntnu,hist,ansatte + ektefeller osv.

Og 2 av hvert apperat , en parkeringsplass uten for på størrelse med en fotballbane som er full av biler samt millioner av sykler. Vurderer å stikke til flex igjen.

Trener du på NTNU Gløs? Legg ut bilde, så kan jeg hilse på en gang.

Håper de snart får skaffa seg ett nytt lokale til, de skal jo det. Det blir antakeligvis et rent treningsstudio. Noen av instruktørene der er enige i at man burde kaste ut apparatene og begynne å lempe inn frivekter, så kanskje vi får et knallbra treningstilbud når de bare får igang et studio til? Dog, andre av instruktørene vet ikke hva drareimer er engang.

Skal kjøre rygg i dag, og litt lett bøy hvis jeg får tid på slutten av økta. Gleder meg til markløft. Ligger ikke så høyt på kiloantallet foreløpig, men det stiger jevnt og trutt. Begynte igjen med det for 2 treninger siden på 100. Forrige ble 110. I dag blir det 115 antakeligvis, hvis jeg ikke er god for 120. Jeg frykter at jeg ikke klarer å holde ryggen fin på 120 over alle repetisjonene, så man får ta det med ro :)

Lenke til kommentar
Trener du på NTNU Gløs?

Gløs er jo stappfullt og sist jeg var der var alle vektne merket i OZ.

Trener på på dragvoll 21-22 , siste halvtimen før det stenger blir noen apperater ledige.

Har vært syk i 10 mnd og gått ned 13 kg og bare 6 kg i fett. Så 7kg væske/glykogen og muskelmasse i dass.

Skal deffe til nyttår pga fett%en er 16 og bulke fra 2008

Snakket med ledelsen om vektene for 2 år siden og da sa dem at man ville luke ut de store frivektløfterene med å kutte manualvekten så største er 36-40kg.

Så det ikke blir et bolegym hvor vanlige stundenter ikke tørr å nerme seg.

Værste jeg ha hørt,trur ikke det er lov en gang og diskriminere folk etter vekt og styrke.

Her blir det mange leifer, diett slår ut hjernen

Endret av War
Lenke til kommentar

Ja gløs er dessverre stappfullt, men pris og belligenhet gjør at jeg finner meg i det. Selv om jeg begynner å bli lei av å vente på ledig benkpress og bøystativer.

Men oz har jeg aldri sett noe til der, kun god gammeldags kgmerking, heldigvis.

Jeg har også kontaktet ledelsen ang manualer, og fikk som svar at tunge manualer kunne inspirere til steroidebruk.

Mange på gløs her altså? Kunne tatt en økt sammen en gang.

Lenke til kommentar

Trente styrketrening på studio for førse gang i dag. Men det var et problem jeg merka fort. Det var nå man satt, og skulle løfte beina opp med vekter,(vet ikke hva apparetet heter) så fikk jeg syyyykt vondt inne i knærne. Jeg har hatt kneproblemer før, men det er ca 1 år siden det gikk over. Burde kanskje en lege se på det?

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke helt skjønt meg på "systemet" med når det er stappa fullt der inne og ikke. Enkelte kvelder er det masse ledig plass, og andre kvelder må en vente lenge, og treningen blir passe ueffektiv. Noen som har noe tips til når på dagen jeg burde trene (bortsett fra tidlig -det skjer ikke.) og om det er noen dager det er ferre folk der enn ellers?

Edit: og en ting til. Hvor i helvete forhåndsbestiller en plass til trening? Jeg finner det ikke... Her

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar
Snakket med ledelsen om vektene for 2 år siden og da sa dem at man ville luke ut de store frivektløfterene med å kutte manualvekten så største er 36-40kg.

Så det ikke blir et bolegym hvor vanlige stundenter ikke tørr å nerme seg.

Værste jeg ha hørt,trur ikke det er lov en gang og diskriminere folk etter vekt og styrke.

Galskap.

Jeg har faktisk hørt om det ikke går an å få på noe annet på anlegget der enn folk som synger "Numa numa yey" så stygt de kan over telefonen, britney spears og denslags. Nei, det gikk ikke. Herre gud, man forlanger da ikke death metal; kun noe som det går an å trene til som alle overlever å høre på.

Men War, gløshaugen har et bedre treningsstudio enn dragvoll. Jeg har hvertfall opplevd lettere tilgang på vekter, litt mindre kø osv. Det du må unngå er å prøve å trene der mellom klokka 15.30 og klokka 20.30. Før 15 og etter 21 er det faktisk veldig greit. Ta deg en tur på en søndag og sjekk ut tilbudet da, er nesten ingen der på søndager :)

Men oz har jeg aldri sett noe til der, kun god gammeldags kgmerking, heldigvis.
De har oppdatert merkinga i dag, faktisk. Nye klistremerker over hele fjøla, nå er alt i kg. De har skifta ut noen ødelagte puter og skudd og mekka litt på maskinene også.

Jeg har også kontaktet ledelsen ang manualer, og fikk som svar at tunge manualer kunne inspirere til steroidebruk.
Latterlig dårlige argumenter. Skal sykkelklubben kun få lov til å sykle på gammeldagse sykler, roklubben må ha slitte tunge kanoer/kajakker osv da?

Hvis nok folk maser så kommer det seg. Jeg husker ikke navnet hans nå, men en fyr med halvlangt mørkt hår og litt skjegg er veldig åpen og forstående for argumenter. Kan det være Jonas han het?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke helt skjønt meg på "systemet" med når det er stappa fullt der inne og ikke. Enkelte kvelder er det masse ledig plass, og andre kvelder må en vente lenge, og treningen blir passe ueffektiv. Noen som har noe tips til når på dagen jeg burde trene (bortsett fra tidlig -det skjer ikke.) og om det er noen dager det er ferre folk der enn ellers?
Før 16 eller etter 20.30 eller 21. Jeg trener onsdag klokka 14, fredag begynner økta mellom 11 og 14 et sted, og så trener jeg en eller annen gang i løpet av søndag. Har opplevd å måtte vente på et knebøystativ, men det skjer ikke ofte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...