Donnie Darko Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg skulle gjerne hatt et treningsprogram der jeg får bedre styrke og kondisjon. Noen som har et? Treningsprogrammet skal bestå av sykling og løping. (Når snøen legger seg, så blir det bare spinning 1 gang i uka, resten vil dessverre bare bli løping) Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Tok forresten 52kg x 8 x 3 i hantelpress-flatt her om dagen, første gang jeg løfter over 50 på en hånd. Etter å ha lest innlegget ditt Hyrlen, måtte jeg jo bare prøve meg på hantler selv. Er endel mnd siden sist jeg trente med hantler. Har vært stang i det siste. Uansett, måtte jo prøve meg på 50kg manualer selv også. Største vi har der jeg trener, å husker de så FRYKTLIG SVÆRE ut når jeg begynte å trene der. Uansett, er litt bak deg. 8x50kg i hver neve, så måtte jeg ned til 45kg i hver neve de to neste settene for å klare det. Men var fryktlig fornøyd med meg selv uansett. Morro når man ser hvor langt man har kommet siden man begynte å trene. Endret 28. oktober 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
Teig Skrevet 29. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2007 Noe jeg lurer på angående chins; skal armene være bøyd i 90 grader når du er nede eller skal de rettes helt ut? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 29. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2007 Går man til armene er 90 grader kommer man neppe så langt. Gå helt ned. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2007 Tok forresten 52kg x 8 x 3 i hantelpress-flatt her om dagen, første gang jeg løfter over 50 på en hånd. Etter å ha lest innlegget ditt Hyrlen, måtte jeg jo bare prøve meg på hantler selv. Er endel mnd siden sist jeg trente med hantler. Har vært stang i det siste. Uansett, måtte jo prøve meg på 50kg manualer selv også. Største vi har der jeg trener, å husker de så FRYKTLIG SVÆRE ut når jeg begynte å trene der. Uansett, er litt bak deg. 8x50kg i hver neve, så måtte jeg ned til 45kg i hver neve de to neste settene for å klare det. Men var fryktlig fornøyd med meg selv uansett. Morro når man ser hvor langt man har kommet siden man begynte å trene. Men så er jeg vandt med å trene med hantler, når du får det inn i armene løfter du sikkert like mye om ikke mer enn meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Kan en strekkskade i låret bli verre når man trener bein? Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 "Hva er behandlingen? Førstehjelp er avgjørende for å begrense skaden. Immobilisering, nedkjøling, komprimerende bandasje og låret hevet høyt. I tillegg er det vanlig å gi et NSAID (eks. Naproxen, Ibuprofen) for å dempe betennelsesreaksjonen som følger. NSAIDs-behandlingen behøver ikke vare i mer enn 2-3 dager. Dersom det er en større blødning, bør du vente i ca. fem dager før du begynner med aktive øvelser igjen. Ved mindre blødning kan du starte tidligere. Opptreningen kan begynne med sykling, da det stimulerer sirkulasjonen i skadeområdet - noe som er gunstig i tilhelingsprosessen. Kom også i gang med tøyningsøvelser, men ikke tøy utover smertegrensen. Etter hvert kommer du også i gang med styrkeøvelser. Tverrmassasje og eventuelt elektroterapi gitt av fysioterapeut er nyttig. Vær forsiktig med økningen i treningsintensiteten, det kan lett oppstå tilbakefall. Ved akutte senerupturer kan tidlig kirurgi være påkrevd." Kilde. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg skulle gjerne hatt et treningsprogram der jeg får bedre styrke og kondisjon. Noen som har et? Treningsprogrammet skal bestå av sykling og løping. Sykling og løping bygger ikke styrke, dessverre. Men du kan jo sjekke ut allround-programmene til militæret? Da får du litt lett styrketrening og litt kondis-kjøring. Jeg vet ikke hvor man finner disse, men det er sikkert noen militær-folk som kan hjelpe Kan en strekkskade i låret bli verre når man trener bein?Av ren intuisjon ville jeg har vært forsiktig med å kjøre tungt, men det kan godt hende at det er unødvendig forsiktighet. Det er uansett greit å få opp blodomløpet rundt området, og bevege på området, men tyngre trening vet jeg ikke med. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Kan en strekkskade i låret bli verre når man trener bein? Avhenger jo om det er forside lår, rompe, bakside eller legger du mener med bein. Å hvor strekken er så klart. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg skulle gjerne hatt et treningsprogram der jeg får bedre styrke og kondisjon. Noen som har et? Treningsprogrammet skal bestå av sykling og løping. Sykling og løping bygger ikke styrke, dessverre. Men du kan jo sjekke ut allround-programmene til militæret? Da får du litt lett styrketrening og litt kondis-kjøring. Jeg vet ikke hvor man finner disse, men det er sikkert noen militær-folk som kan hjelpe Kan en strekkskade i låret bli verre når man trener bein?Av ren intuisjon ville jeg har vært forsiktig med å kjøre tungt, men det kan godt hende at det er unødvendig forsiktighet. Det er uansett greit å få opp blodomløpet rundt området, og bevege på området, men tyngre trening vet jeg ikke med. Er ikke styrketråkk for å bygge styrke i beina da? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Er ikke styrketråkk for å bygge styrke i beina da?Ei gammel mor på pipestilker tjener sikkert en del styrke på det. Skal man trene styrke i beina kommer man ikke unna stanga mener nå jeg. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg skulle gjerne hatt et treningsprogram der jeg får bedre styrke og kondisjon. Noen som har et? Treningsprogrammet skal bestå av sykling og løping. Sykling og løping bygger ikke styrke, dessverre. Men du kan jo sjekke ut allround-programmene til militæret? Da får du litt lett styrketrening og litt kondis-kjøring. Jeg vet ikke hvor man finner disse, men det er sikkert noen militær-folk som kan hjelpe http://www.marinejeger.no/treningsprogram/index.html Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg skulle gjerne hatt et treningsprogram der jeg får bedre styrke og kondisjon. Noen som har et? Treningsprogrammet skal bestå av sykling og løping. (Når snøen legger seg, så blir det bare spinning 1 gang i uka, resten vil dessverre bare bli løping) Hadde vært fint å vite hvor godt trent du er fra før av^^ Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Ei gammel mor på pipestilker tjener sikkert en del styrke på det. Skal man trene styrke i beina kommer man ikke unna stanga mener nå jeg. Styrke for syklister og styrke for en vektløfter fungerer på litt forskjellige måter. En syklist skal gjerne tråkke på hardt etter mange timer på sykkelen, mens vektløfteren er helt utvilt før han skal løfte. Det er en grunn til at syklister trener styrketråkk og ikke knebøy. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Styrke for syklister og styrke for en vektløfter fungerer på litt forskjellige måter. En syklist skal gjerne tråkke på hardt etter mange timer på sykkelen, mens vektløfteren er helt utvilt før han skal løfte. Det er en grunn til at syklister trener styrketråkk og ikke knebøy.Utholdenhet og styrke virker på forskjellige måter ja, der er jeg enig. Styrke er maksimum eksplosiv kraft i muskelen, ikke muskelens evne til å jobbe flere timer i strekk og levere en stor effekt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Utholdenhet og styrke virker på forskjellige måter ja, der er jeg enig. Styrke er maksimum eksplosiv kraft i muskelen, ikke muskelens evne til å jobbe flere timer i strekk og levere en stor effekt. Nei, så den styrken du trenger på sykkelsetet trenger å trenes på en annen måte. Om du vil kalle det styrke elller ei får være opp til deg, men jeg setter 500kr på at Thor Hushovd løfter mer enn deg i bøy, på tross av at han sannsynligvis aldri trener bøy Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 31. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2007 Nei, så den styrken du trenger på sykkelsetet trenger å trenes på en annen måte. Om du vil kalle det styrke elller ei får være opp til deg, men jeg setter 500kr på at Thor Hushovd løfter mer enn deg i bøy, på tross av at han sannsynligvis aldri trener bøy Hvis du først skal bruke en toppidrettsutøver som sammenligningsgrunnlag, burde du sammenligne med en annen som er på høyt nivå innen det han driver med. Hushovd tar sikkert en del i bøy, spesielt hvis han øver inn teknikken, hvis han ikke har løftet noe spesielt fra før av. Men han blir som en liten jente i forhold til f.eks. Olaf Dahl eller andre styrkeatleter. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 31. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2007 Hvis du først skal bruke en toppidrettsutøver som sammenligningsgrunnlag, burde du sammenligne med en annen som er på høyt nivå innen det han driver med. Hushovd tar sikkert en del i bøy, spesielt hvis han øver inn teknikken, hvis han ikke har løftet noe spesielt fra før av. Men han blir som en liten jente i forhold til f.eks. Olaf Dahl eller andre styrkeatleter. Det kan jeg si meg enig i. Men med tanke på at Olaf Dahl ganske sikkert er dopet blir det igjen en dårlig sammenlikningsperson. Thor Hushovd er nok sterk i massevis for det han holder på med. Greit at styrketrening er en fin måte å trene på, jeg driver jo med det selv og synes det er artig. Men det er på ingen måte en ultimat måte å trene på, noe det virker som om alle forumrotter som trener styrke mener. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2007 Kan en strekkskade i låret bli verre når man trener bein? Avhenger jo om det er forside lår, rompe, bakside eller legger du mener med bein. Å hvor strekken er så klart. Det er en strekk i hamstrings, så det er begrenset hvilke øvelser jeg kan ta uten å berøre den. Tror jeg kuler beintreningen denne uken, jeg trenger beina mine på dette studiet. Er ikke styrketråkk for å bygge styrke i beina da?Ei gammel mor på pipestilker tjener sikkert en del styrke på det. Skal man trene styrke i beina kommer man ikke unna stanga mener nå jeg. De fleste syklister foretrekker å trene styrke på sykkelen kontra med vekter slik at de slipper vedlikeholding i vektrommet gjennom hele sesongen. Selvfølgelig bygger man styrke i beina gjennom styrketråkk, det er jo ganske selvsagt. En syklist på 80 kg + en sykkel på 8 kg opp en bakke med 10% stigning på tyngste gir = høy belastning. Logisk. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 31. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2007 Hvis du først skal bruke en toppidrettsutøver som sammenligningsgrunnlag, burde du sammenligne med en annen som er på høyt nivå innen det han driver med. Hushovd tar sikkert en del i bøy, spesielt hvis han øver inn teknikken, hvis han ikke har løftet noe spesielt fra før av. Men han blir som en liten jente i forhold til f.eks. Olaf Dahl eller andre styrkeatleter. Det kan jeg si meg enig i. Men med tanke på at Olaf Dahl ganske sikkert er dopet blir det igjen en dårlig sammenlikningsperson. Thor Hushovd er nok sterk i massevis for det han holder på med. Uansett om han er dopet eller ikke så er det bedre og sammenligne med han enn Husovd som stort sett kun driver Aerob trening. Greit at styrketrening er en fin måte å trene på, jeg driver jo med det selv og synes det er artig. Men det er på ingen måte en ultimat måte å trene på, noe det virker som om alle forumrotter som trener styrke mener. Du må gjerne springe så mange 3000 du bare vil, jeg presser meg fortsatt maks x 12 på hver trening. Noe ingen løpetulling gjør på en trening med utbytte. Så i mine øyne er det ganske ultimat. I tillegg er de helsemessige fordelene minst like gode som de for kondisjonsidrett. Men I tillegg kan jeg holde på med min sport mye lengre enn en fotball, håndball, slalom, motor, tennis+++ utøver kan holde ut. Men så klart en kombinasjon er selvfølgelig det beste, selv om det for min del ikke er anbefalt om jeg vil ha de resultatene jeg vil ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå