Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen! (mitt forrige innlegg)

 

Nå har jeg bestemt meg for å begynne å trene.

Skulle gjerne trent av meg litt fett og kgs og lurer på å jogge noen uker (før skolen) før jeg begynner på treningsstudio, hva tror dere om det?

 

Har fått litt vondt i ryggen når jeg jogger om morran, sikkert fordi jeg er stiv. Er det øvelser jeg kunne gjort før jeg jogget? :)

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Tok forresten 52kg x 8 x 3 i hantelpress-flatt her om dagen, første gang jeg løfter over 50 på en hånd. :love:
Jättekul ! Jeg gleder meg også til å komme etter. Nå har jeg vært hos naprapat, og han har lagt massivt press på triggerpunktene foran og bak på skuldrene. Kanskje jeg blir kvitt ubehagene i skuldra og "platået" i brystøvelser nå? Skal trene bryst på onsdag, så skal jeg til han igjen på torsdag for drøfting :)

 

Det hadde vært herlig om skuldrene fungerte optimalt så jeg kunne begynne å like å trene bryst også. Per nå er det kun ryggtreninga jeg virkelig trives med, bein går ok men er ikke supergøy.

Lenke til kommentar
Hva ligger vekten på om dagen?

Haha! Det vil jeg nesten ikke si, 95kg (96.8 akkurat nå etter middag). Denne bulken har vært massiv :D

 

Vekten har kommet seg fort opp igjen ser jeg :D Gnudd i deg mye kosttilskudd for å komme deg så fort opp igjen eller?

Nope, kun protein, ZMA, omega og olivenolje. Brukte kre-alkalyn og Ribose en stund, men gikk tom å gadd ikke kjøpe mer. I tillegg har jeg enda en leverbetennelse etter kyssesyka som faller tidvis tilbake. Så legen min har gitt meg totalforbud på alt unødvendig som må innom levra. Men matchvekten min skal ligge på rundt 90 normalt, bare bulken som har gått litt over styr. Raste jo opp i vekt når jeg startet og trene å fikk litt vann og fett på kroppen igjen, var jo oppe i 90kg på no-time. Da kunne jeg liksom ikke stoppe heller siden formen faktisk var ganske bra da.

 

Hehe, nettopp på vekta etter ei helvetes ryggøkt. 97.4kg, 0.1tonn klarer jeg før jul om jeg vil. Men blir nok litt for mye fett for min smak da. Jeg har forøvrig enda ikke startet og trene bein skikkelig enda grunnet noen plagsomme knær. Går mest i spark og andre tulleøvelser. Men skal prøve på torsdag ei økt, se hvordan knærne liker benpress og knebøy nå. For nå har jeg snart ikke balanse når jeg kjører så tungt jeg klarer på fremoverbøyd-roing, blir bare stående :p

 

Uansett er dette jævlig gøy, aldri vært så sterk. Aldri vært så tung. Mer muskelmasse har jeg hatt (spesielt på lårene), men det skal endre seg før jul kommer. Jeg har lovd Kengdal bilder, å det skal han få.

 

edit: Haha Wh1te, proteinshake og peanøtter i sekken konstant :D

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Skal ha løpetest i morgen. 5km, noen tips for å gjøre det bra? :p

Press deg som faen! Det verste er den psykiske delen. Ikke vær redd for å åpne litt hardt, for så å løpe de siste to kilometerne på viljestyrken. Løping er ikke noe morro, men sinnsykt digg når du kommer i mål :D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Hard åpning på 5000 meter er ikke å anbefale hvis man ikke er selvskader. Disponer heller løpet.

Det er snakk om å få best mulig tid, da er det bare å gi jernet fra start. Feigt å åpne rolig :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Selverfart at det lønner seg å åpne hardt? Det funker svært dårlig for min del, iallfall.

Sprekker selvfølgelig, men det forbedrer seg jo fra gang til gang. 1-2km med viljeløping funker også, selv om det ikke er spesielt deilig.

Lenke til kommentar

Er det andre som har veldig forskjell i dagsformen? Pleier å trene med 3 set av 8 rep på 100kg i benkpress. Idag måtte jeg helt ned i 90 kg for å klare det siste settet. Følte meg helt "tom" for styrke. Gjalt forøvrig i alle øvelsene jeg tok idag. Skal legges til at jeg følte meg veldig daff i dag i det store hele. Hater å trene de dagene jeg er sånn, men tvinger meg igjennom de fordet.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...