Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Dennis, altså? Det hadde jeg aldri gjetta på. Ganske fabelaktig ja !

De har skaffa seg drareimer på NTNUI nå, og du verden det var en revolusjon. Digg å bruk til markløft og stangroing på de tunge settene :D De har endelig fått inn noen flere belter også, så jeg slipper å gå med ett som er en halvmeter bredt og stivt som betong.

Digg med reimer, ja. Men det beste er jo tross alt magnesium. Greit å trene grepsstyrken, da den er meget sentral når man snakker om funksjonell styrke. Bruk overhåndsgrep til det ikke går mer og så bytt til låsegrep til det ikke fungerer skikkelig lengre med magnesium. Etter en liten periode burde ikke grepsstyrken være noe problem i det hele tatt i mark. Da jeg begynte med markløft hadde jeg faktisk problemer med å reppe 80 kg, da den ikke satt riktig i hånda grunnet dårlig grepsstyrke, 6 måneder senere er det mye lettere for meg å holde 160 kg, enn det var med 80 kg før.

 

Når det gjelder roing liker jeg reimer uansett da man lettere får mer vekt over på lats'a som man skal trene istedenfor biceps.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå skal det nevnes at fingre ikke er ment å løfte 150kg.

Fingrene tilpasser seg fint de, som resten av kroppen. Sterke styrkeløftere trener jo med med sykt mye mer (300 kg ++), og jeg har ikke hørt om folk som har ødelagt fingrene sine på det. Mulig at det har skjedd, men regner med at det er ganske sjeldent.

 

 

 

Hadde forresten en syk ut av kroppen opplevelse nå nettopp. Så på et opptak på mobilen av at jeg gjorde mark, for å studere teknikken. Uansett så så jeg at det var noe småplukk som selvsagt kunne vært bedre, så jeg tok å "løftet" noen markløft med en feiekost her hjemme, foran speilet på badet. Gjorde alt som jeg vanligvis gjør, tok et skikkelig godt trekk med luft og løftet sakte opp for å se om jeg gjorde disse småfeilene også uten vekter. Og ja, dette så nok dumt ut. Fordi jeg puster like hardt inn som jeg vanligvis gjør for å få mest mulig buktrykk, så ser det ut som jeg løfter drittungt, som gjør at det hele trolig ser enda mer latterlig ut.

 

Anyways.... Når jeg fullfører et av "løftene" ser jeg tydelig at jeg er helt rød i tryne, og at noen blodårer som jeg ikke har sett før er viser seg helt tydelig frem rundt tinningen/panneområdet. Så pluttselig blir det helt svart, eller det blir ikke svart, jeg bare husker ikke hva som skjer de neste sekundene. Når jeg igjen kommer til "bevissthet" så står jeg fortsatt oppreist mens jeg gjør merkelige sirkulære bevegelser med kroppen, og jeg står å banker hodet lettere inn i veggen med gjevne mellomrom som følge av dette. Dette fortsetter jeg å gjøre i noen sekunder etter at jeg er ved bevissthet igjen, for jeg er fortsatt ikke helt ved mine fulle fem, jeg fortsetter å gjøre dette fordi jeg i en liten periode er ved bevissthet men klarer ikke kontrollere hva kroppen gjør. Så det blir til at jeg prøver som bare faen å gjenvinne kontrollen over kroppen, noe som etterhvert går. Da er det som at et trykk løfter seg fra hodet mitt, akkurat som hvis man har sittet sinnsykt lenge og reiser seg fort opp bare sykt mye kraftigere. Det tar skikkelig laang tid før jeg klarer å skjønne hva som skjedde, og i starten vet jeg ikke hva jeg driver med på badet en gang. I tillegg så blir jeg i et merkelig filosofisk humør, og begynner å tenke på meningen med livet i noen sekunder.

 

Skummel men fascinerende opplevelse egentlig, aldri skjedd meg noe lignende. Noen som vet hva som nettopp skjedde?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Har gått i bakken om morgenen et par ganger selv. Forrige gang fallt jeg bakover og smalt hue inn i en gardintrapp som sto inntil veggen, rett ved trappa. Fikk kul i bakhodet, men hvilken tur at jeg ikke fallt ned trappa :D

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har vært i ganske deppet i det siste, noe som kompisen min fikk nok av. Han fortalte meg at mange blir "lykkligere" elle kommer i bedre humør av og spise sunt og trene. Så jeg tenkte jeg skulle prøve dette. Men, jeg trenger litt veiledning.

 

Har ikke noe særlig tilgang til treningsutstyr, så det kommer til og bli mye armhevinger, situps osv. Har også en bjelke hjemme jeg kan ta chin-ups på (Når men løfter seg selv opp, var ikke sikker på om det var chin-ups det het).

Tenkte også på å jogge og hoppe tau( Fant ut at dette var veldig kjekt og tungt forrige gymtime). Har dere noen tips ellers til øvelser osv?

 

Når det kommer til mat er jeg ikke noe spessielt sunn, spiser dog mye frukt og grønnsaker. Maten jeg spiser på en dag: 2 skiver steinbakt grovtbrød med syltetøy på til frokost. På skolen: Rislunch, 2 skiver grovt brød med nugatti på.

Hjemme: Middag, og evnt frutk og diverse småting.

Jeg skal kutte ned på brusen og begynne å drikke vann istedenfor, både hjemme og på skolen (Synd vannet på skolen smaker så dårlig)

 

Kom med tips/veiledning! Setter stor pris på all hjelp!

 

Mvh: LasH! Beklager alle skrivefeil -_-

Lenke til kommentar

Hei!

 

Angående trening så foreslår jeg du prøver ut militæret sitt eget treningsprogram for folk som skal inn i førstegangstjenesten: Treningsplan__Forsvaret.pdf

Det er et veldig fint program for å komme i bedre form og få generelt bedre styrke i kroppen. Det er også lagt opp nybegynner-vennlig. Hvis du føler du er sterkere enn det programmet har lagt opp til i begynnelsen, kan du bare legge til noen repetisjoner på hver øvelse. Når det gjelder jogging, så bør det, for å forebygge skader, skje minst mulig på asfalt.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

LasH. Du kommer langt ved og ta 1times joggetur til dagen, gjerne i litt terreng med musikk, hør på noe energisk musikk.

 

Jeg sliter med motivasjonen til og komme igang og trene, men etter hver treningsdag, spesielt når jeg har trent hardt og tatt en dusj, får jeg er herlig følelse i kroppen når jeg setter meg ned, sovner på et blunk når jeg skal legge meg.

 

 

Et spørsmål:

-Som sagt over så sliter jeg med motivasjonen, er at PC-en frister litt mer siden det regner ute. Noen tips til og forbedre motivasjonen?

Endret av Dranc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...