Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Trenger og fjerne noen av de kiloene jeg har lagt på meg det siste halve året, mens jeg har hatt pause. Noe av det værste jeg vet er å være en heavyvekter i skiløypa, får ikke bra resultater da.

 

Vil det beste være og ha kardio hele tiden et par uker, eller trene vekter på et treningsstudio et par uker? Eller er det beste og mikse, litt hver uke?

 

Skal lage et treningsprogram på 5dager i uka, så trenger tips.

 

edit: Det er ikke sånn "å jeg vil ha six pack fortest mulig trening" Det er seriøs trening så jeg kan komme tilbake til idretten jeg elsker igjen.

9580568[/snapback]

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville fokusert på en 4 split, med bra kosthold.

 

Ville lagd spliten slik:

 

Mandag: Bein

 

30 min kardio

Knebøy

Strake markløft

Beinpress

legger

 

Tirsdag: Bryst og Triceps

 

20min kardio

Skråbenk m/hantler

Franskpress i skråbenk

Pec dec

pushdown

 

Torsdag: Rygg og Biceps

 

Markløft

Roing

Nedtrekk

Scottcurl

 

Lørdag:

 

1 times tur i heia

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg ville fokusert på en 4 split, med bra kosthold.

 

Ville lagd spliten slik:

 

Mandag: Bein

 

30 min kardio

Knebøy

Strake markløft

Beinpress

legger

 

Tirsdag: Bryst og Triceps

 

20min kardio

Skråbenk m/hantler

Franskpress i skråbenk

Pec dec

pushdown

 

Torsdag: Rygg og Biceps

 

Markløft

Roing

Nedtrekk

Scottcurl

 

Lørdag:

 

1 times tur i heia

Med tanke på styrkedelen er det der en 3-splitt med en dag kardio. Skuldre har du heller ikke inkludert.

Lenke til kommentar

hva får man størst bryst muskler av? holde bredt eller smalt? eller er det likt ? snakker om i benken..

 

edit: kan noen forresten hjelpe meg med uttøying? gi meg en video eller instruksjoner på uttøying av alle muskelgruppene (trener de fleste men vet lite om uttøying, spes armer..) =)

Endret av vofif
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Bredt er mest bryst, mens smalt er mest triceps.

Holder du for bredt skal visst skuldrene bli mer aktivert, så det er ingen grunn til å overdrive, men om en har normal høyde vil nok et grep hvor hendene er nær markeringene være sånn ca. riktig.

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen bra øvelser for å få kneet bra igjen?

 

9 dager borte fra knebøy og problemet er ikke borte. Får vondt etter jeg tar knebøy og styrken i knebøy er betraktelig lavere pga skaden =/

Jeg vet ikke om denne artikkelen er relevant for deg, men kanskje du kan lese litt på den :)

Endret av e-banez
Lenke til kommentar

Jeg har en venninne som trener tre økter med forbrenningstrening om dagen (aerobicsvarianter) hele uka. Jeg tror det neppe kan være noe bra for henne, men hun vil ikke høre på meg. Er dette farlig og har noen artikler etc som jeg kan vise henne? Prøvde å lete selv, men fant ingenting.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg har en venninne som trener tre økter med forbrenningstrening om dagen (aerobicsvarianter) hele uka. Jeg tror det neppe kan være noe bra for henne, men hun vil ikke høre på meg. Er dette farlig og har noen artikler etc som jeg kan vise henne? Prøvde å lete selv, men fant ingenting.

Er hu overvektig eller instruktør av noe slag? Er hu overvektig har hu neppe vondt av det :p Kunne vel ha trappet ned til 2 om dagen, men skadelig er det nok ikke om hu får i seg nok næring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Jeg har en venninne som trener tre økter med forbrenningstrening om dagen (aerobicsvarianter) hele uka. Jeg tror det neppe kan være noe bra for henne, men hun vil ikke høre på meg. Er dette farlig og har noen artikler etc som jeg kan vise henne? Prøvde å lete selv, men fant ingenting.

 

Fortell henne om "chubby aerobic instructor" fenomenet :D Men for all del, om hun jobber som instruktør så er det jo helt greit.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...