Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror jeg var oppe i 8 shaker en dag :hm:

9588899[/snapback]

Hva spiste du av vanlig mat?

9588915[/snapback]

 

Av vanlig mat spiste jeg mye med høy glykemisk indeks :thumbdown:

Det var ikke akkurat smart med tanke på at proteinet skal bli brukt som byggestein istedet for energikilde :blush: Håper jeg har mer peiling nå da :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har en liten skade i mitt venstre kne, får litt vondt rett etter jeg er ferdig med knebøy og det svekker min styrke i knebøy =/ Har vel hatt det i over en uke, men trodde det bare skulle gå bort, men det har det ikke gjort.

 

Kjenner littegran smerte når jeg tar fingeren og presser litt forsiktig fra undersiden og oppover i kneet (føler ikke noe når jeg presser rett på), hvor i kneet er jeg sansynligvis skadet og hvordan kan jeg få skaden til å gå bort fortest mulig? Vil trene knebøy :(

 

Og ja: Skaden har ikke kommet av dårlig teknikk siden teknikken min i knebøy er ganske perfekt.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
@ Pandamartin:Teit myte og teit myte, en uke har bare 7 dager og hvis alle kroppsdeler skal prioriteres likt så finnes det faktisk ikke tid til å ta hver hoveddel 2-3 ganger pr uke. Bortsatt fra hvis man trener på fulltid da selvsagt.

9588862[/snapback]

 

Hvis du trener effektivt bør du ikke ha noe problem med å klare helkroppsprogram 3 ganger i uken. Gjør det selv nå, og tar 1-2 øvelser på hver kroppsdel med ca 3 sett på hver øvelse. På denne tiden gjør jeg alle baseøvelsene (markløft, knebøy og benkløft). Tar meg litt over en time.

Lenke til kommentar
Jeg har en liten skade i mitt venstre kne, får litt vondt rett etter jeg er ferdig med knebøy og det svekker min styrke i knebøy =/ Har vel hatt det i over en uke, men trodde det bare skulle gå bort, men det har det ikke gjort.

 

Kjenner littegran smerte når jeg tar fingeren og presser litt forsiktig fra undersiden og oppover i kneet (føler ikke noe når jeg presser rett på), hvor i kneet er jeg sansynligvis skadet og hvordan kan jeg få skaden til å gå bort fortest mulig? Vil trene knebøy :(

 

Og ja: Skaden har ikke kommet av dårlig teknikk siden teknikken min i knebøy er ganske perfekt.

9589535[/snapback]

Etter det jeg har erfart varierer det en god del hvor lenge du kjenner smerte der.:hmm:

 

Da jeg skadet et kne, varte smerten i en uke etter det hendte, og kom litt nå og da etter det igjen, og plutselig gidde seg. :)

Men jeg har ikke skadet kneet i trening. Snakker om da jeg, i en alder av rundt 10 år, snublet og kjørte kneet rett i bakken. :cry:

 

Men det er jo min erfaring..

Lenke til kommentar
@ Pandamartin:Teit myte og teit myte, en uke har bare 7 dager og hvis alle kroppsdeler skal prioriteres likt så finnes det faktisk ikke tid til å ta hver hoveddel 2-3 ganger pr uke. Bortsatt fra hvis man trener på fulltid da selvsagt.

9588862[/snapback]

 

Hvis du trener effektivt bør du ikke ha noe problem med å klare helkroppsprogram 3 ganger i uken. Gjør det selv nå, og tar 1-2 øvelser på hver kroppsdel med ca 3 sett på hver øvelse. På denne tiden gjør jeg alle baseøvelsene (markløft, knebøy og benkløft). Tar meg litt over en time.

9589747[/snapback]

Støtter opp om det. Begynte nettopp med et fullkroppsprogram, og bruker rundt en time på det. Da har jeg trent omtrent hele spekteret.

Fullkroppsprogram er jo også mer intenst, og jeg svetter som en gris når jeg er ferdig. Det gir litt mer følelse av suksess, synes jeg ;)

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål. Jeg skal begynne å trene igjen etter noen uker med skade i håndleddet. Har i noen uker før det trent 5x5 og tenker å fortsette med det. Så:

 

Skal jeg begynne å kjøre på 100% (altså ta så mye jeg klarer i alle øvelsene) og øke deretter? Eller skal jeg gjøre, slik som i f.eks. RYP, å begynne med lettere vekter og heller nå 100% i uke 3-4?

 

PS: Er nybegynner.

Endret av Gnav
Lenke til kommentar

Dersom musklene dine er ferdig restituert etter 48 timer, tror du det er "mest hensiktsmessig" å vente ytterligere 120 timer før du trener muskelen igjen?

 

Faktum er at for mange er 48 timer nok restitusjon, og da blir det tøv å vente en uke, da du ikke bare hviler når du potensielt kunne trent, men også gir muskelen så stor pause at du kanskje tillater den å forfalle litt før neste treningsøkt.

 

Hvorvidt 48 timer er nok restitusjon eller ikke for akkurat deg må du dog bare prøve ut selv, da det ikke finst noen generell regel som tilsier hvor mye hvile du må ha, det er individuelt.

Lenke til kommentar
Hvorvidt 48 timer er nok restitusjon eller ikke for akkurat deg må du dog bare prøve ut selv, da det ikke finst noen generell regel som tilsier hvor mye hvile du må ha, det er individuelt.

9598246[/snapback]

Pfft, det er ikke individuelt. ALLE vil klare å få nok restutisjon mellom øktene så lenge volumet ikke er for høyt. Selv trener jeg fullkropps og holder meg på 2 sett på muskelgruppe hver trening.

 

Edit: Mr. O i dag :D

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...