whom Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Personlig hadde jeg ikke løftet vekter og trent fotball samme dag, men hvis du absolutt må så ville jeg sagt at det er hensiktsmessig å trene styrke først. 9581048[/snapback] La oss heller si [legg flest mulig styrketreninger de dagene du ikke har kardio\fotball[ Fordi ikke tenk ¨Nei i dag har jeg hatt fotball, så dropper styrketreninga i dag¨. Gjelder bare å spise nok. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 La oss heller si [legg flest mulig styrketreninger de dagene du ikke har kardio\fotball[ Fordi ikke tenk ¨Nei i dag har jeg hatt fotball, så dropper styrketreninga i dag¨.Gjelder bare å spise nok. 9581429[/snapback] Handler nok også litt om slitasje på musklene og trett het også Lenke til kommentar
narlzac Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Trenger et svar fra noen som har kjennskap til spørsmålet mitt. Går det bra med benkpress og nedtrekk samme dag? Jeg har hørt at det er bra med en sterk latisimusdorsi for bra ytelse i benkpress, og nedtrekk tar jo bra på "latsen". Så bør jeg ta begge samme dag? Eventuelt i nærmest like repetisjonsantall? Takker for svar Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Mitt spørsmål til deg er: Hvorfor skal du ta de samme dag? Det er bedre å stykke det opp slik at du f.eks trener brystet og ryggen forskjellige dager. Lenke til kommentar
narlzac Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Mitt spørsmål til deg er: Hvorfor skal du ta de samme dag? Det er bedre å stykke det opp slik at du f.eks trener brystet og ryggen forskjellige dager. 9587254[/snapback] Ja, men jeg har hørt at benkpress også tar på latsen. Så å ta dette forskjellige dager vil jo da være ufornuftig, siden jeg trener bryst 2-3 ganger i uka (med tanke på muskeloppbyggignen som trenger noen dager). Endret 27. september 2007 av narlzac Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Dette er tøv. Benkpress tar tilnærmet 0 på latsen. Det er også lite heldig å trene bryst 2-3 ganger pr uke. Du bør heller stykke opp programmet slik at du trener hele kroppen pr uke. F.eks: Dag1: Bryst, triceps Dag2: Rygg, biceps Dag3: Skuldre,bein Lenke til kommentar
narlzac Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Dette er tøv. Benkpress tar tilnærmet 0 på latsen. Det er også lite heldig å trene bryst 2-3 ganger pr uke. Du bør heller stykke opp programmet slik at du trener hele kroppen pr uke. F.eks: Dag1: Bryst, triceps Dag2: Rygg, biceps Dag3: Skuldre,bein 9587494[/snapback] Jeg er skeptisk til at benk ikke skal ta noe særlig på latsen. Uansett, jeg trente benk hver tredje dag en lang periode, og fikk både bryst muskler (fremre delta og triceps også såklart) samt at jeg hadde en, i hvert fall syntes jeg det, veldig stor økning i styrke. Jeg økte 2,5 kg mellom hver trening, og hvis det som du sier er uheldig å ta bryst så ofte, som jeg gjorde (hver tredje dag med andre ord 2-3 ganger i uken) hvorfor økte jeg så mye? Jeg begynte med 75kg i 5 sett 4 reps. Økte så med 2,5 kg mellom hver trening, og selv om jeg en gang i blant varierte med en annen brystøvelse (bare en gang med variasjon før jeg var tilbake på benken) så hadde jeg jo en veldig bra økning. Hvis jeg hadde trent for mye ville jeg vel ikke fått disse resultatene(?) Jeg stoppet å øke etter å ha økt til 2 reps med 112,5 i 5 sett. Endret 27. september 2007 av narlzac Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Benkpress Som vi ser er ikke latsen involvert. Nedtrekk Her ser vi derimot en øvelse hvor latsen faktisk er involvert. Om du ønsker å trene bryst 2-3 ganger pr uke er greit nok for meg, men du kommer til å se ut som en tosk etter hvert. Veldig trent bryst og dårlig trent ellers. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) BenkpressSom vi ser er ikke latsen involvert. Som vi ser er ikke latsen involvert ifølge kilden. Det der er ikke noe bevis. Lats er antagonistmuskel i benkpress, så den er litt med i spillet, bare ikke veldig mye. Endret 27. september 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 skal ut og trene med en kompis om 15min, er det smart og ta med ei flaske med vann? Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Mente "minimalt" involvert Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 skal ut og trene med en kompis om 15min, er det smart og ta med ei flaske med vann? 9588491[/snapback] Ehm, selvsagt. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 hvor mye? 1l? drike flaske eller 1.5L? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Går ca en liter hver gang jeg trener. Regner med det er varierer veldig.... Lenke til kommentar
narlzac Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Dette er tøv. Benkpress tar tilnærmet 0 på latsen. Det er også lite heldig å trene bryst 2-3 ganger pr uke. 9587494[/snapback] Det spiller ingen rolle om man tar tilnærmet 0 på latsen (eller minimalt som du omtaler det senere) hvis den faktisk blir brukt Og det der om at jeg kommer til å bli dårlig trent ellers. Du vet ikke om noe om hva jeg trener bortsett fra dette; så det du sier blir usaklig og upassende. Jeg har lyst på et godt svar på spørsmålet mitt, og det har du ikke bidratt med. Er det noen som har kjørt et program med disse øvelsene på samme dag og har erfaring? Endret 27. september 2007 av narlzac Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Jeg forholder meg til hva jeg har lest og ikke annet. Det at jeg skiftet fra "tilnærmet 0" til "minimalt" har ikke noe med forandring av ståsted å gjøre. Av samtlige anbefalinger jeg har lest og alle profilene til folk på iform.no/treningsforum.no, så er det ingen som kjører de øvelsene sammen. Uansett, jeg har faktisk tatt de sammen en liten periode, jeg synes det sugde. Ga meg ingenting annet enn at jeg ble helt utmattet de øktene, ettersom begge øvelsene er usannsynlig tunge. Endret 27. september 2007 av String-Emil Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Dette med at en muskel bare skal trenest en gang i uken er en teit myte, og rot til denne "fullkroppsprogram er for nybegynnere" holdningen som er tilsvarende teit. Hvor er logikken i å senke treningsmengden ettersom du blir flinkere? for mange er 48 timer mer en nok til å restituere seg, å vente en uke mellom hvergang vil da være å robbe seg selv fra potensiell fremgang. Det er slettes ikke lite heldig å trene bryst 2-3 ganger i uken. (sett at andre deler blir prioritert tilsvarende) Lenke til kommentar
narlzac Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg forholder meg til hva jeg har lest og ikke annet. Det at jeg skiftet fra "tilnærmet 0" til "minimalt" har ikke noe med forandring av ståsted å gjøre. Av samtlige anbefalinger jeg har lest og alle profilene til folk på iform.no/treningsforum.no, så er det ingen som kjører de øvelsene sammen. Uansett, jeg har faktisk tatt de sammen en liten periode, jeg synes det sugde. Ga meg ingenting annet enn at jeg ble helt utmattet de øktene, ettersom begge er usannsynlig tunge. 9588836[/snapback] Ok Jeg bare lurer på om man kan få en ekstra fremgang hvis man tar nedtrekk og benkpress på samme dag. Jeg takker uansett for svar String-Emil, hvis jeg hadde vært helt ny innenfor styrketrening hadde du spart meg for en merkverdig dårlig kroppsholdning tror jeg Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) @ Pandamartin:Teit myte og teit myte, en uke har bare 7 dager og hvis alle kroppsdeler skal prioriteres likt så finnes det faktisk ikke tid til å ta hver hoveddel 2-3 ganger pr uke. Bortsatt fra hvis man trener på fulltid da selvsagt. Endret 27. september 2007 av String-Emil Lenke til kommentar
narlzac Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Jeg mener å ha hørt at man får 40% bedre fremgang hvis man trener musklegruppene 2-3 ganger i uken enn bare 1 gang. Jeg synes det blir vanskelig å trene hver dag, hvor jeg har som formål å bli større, med tanke på kosthold (jeg går på skole). Så jeg husker en periode hvor jeg faktisk trente alt 1 gang i uken og pøste på med proteinshaker. Tror jeg var oppe i 8 shaker en dag Endret 27. september 2007 av narlzac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå