Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Og jo, man slår med begge armene, dersom man kjører tohånds backhand, that is :)

9567007[/snapback]

Jeg har en lei tendens til å kaste racketen over til den andre hånden istedet for å slå backhand. :p

Jeg føler at jeg har (nesten) like god kontroll med begge hendene, derfor gjør jeg det ubevisst. Jeg har ikke spilt så veldig mange ganger, men hver gang (både tennis og squash) kommenterer folk det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<fustrasjon>OMFG jeg er lei av gamle gubber som står å sperrer halve styrkerommet med å stå å lese avisa ved siden av armcurl-maskinen! :realmad: </fustrasjon>

 

Vel, ryggtreninga i dag var den beste på lenge. Hadde toppsett på 160kg i mark, 5 rep gikk lett som en plett, for å si det slik. Har også økt fra 90kg til 110kg i stangroing. Begynner å bli bredde på ryggen også nå! Gleder meg til neste sommer. :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Og jo, man slår med begge armene, dersom man kjører tohånds backhand, that is :)

9567007[/snapback]

Jeg har en lei tendens til å kaste racketen over til den andre hånden istedet for å slå backhand. :p

Jeg føler at jeg har (nesten) like god kontroll med begge hendene, derfor gjør jeg det ubevisst. Jeg har ikke spilt så veldig mange ganger, men hver gang (både tennis og squash) kommenterer folk det.

9567215[/snapback]

 

Det er jo null problem, så lenge du klarer å skifte hånd fort nok. Blir tempoet veldig høyt kan det bli et problem. Klarer du å ha en killer forehand på begge sider er jo det ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar

Da er jeg ferdig med RYP, og skal begynne med 3 dagers split.

Bryst / Triceps

Rygg / Biceps

Bein / Skuldre.

 

I dag er det ryggdag, men har bare 2 øvelser foreløpig, Markløft og Roing.

trenger 1 øvelse til føler jeg. tenkte kanskje på trapezius, men går den under rygg eller skuldre?

 

Forslag?

 

EDIT: jeg tar 8 reps på basisøvelsene, men er det lurt å ta mer reps på isolasjonsøvelsene? som for.eks biceps og triceps, 10-12rep?

Endret av *@lex*
Lenke til kommentar
*@lex* økte du i styrke og masse på RYP? skal begynne på det etter høstferien

9571056[/snapback]

Økte greit nok i styrke. eksempel; benkpress starta jeg med 52.5 (10rpm) avslutta med ca 65 - 67,5kg 5x5

Masse helt greit der også, følte mest at jeg økte masse i beina og latsa :)

 

Kan anbefales, men jeg går tilbake til mitt vanlige program nå

Lenke til kommentar
Økte greit nok i styrke. eksempel; benkpress starta jeg med 52.5 (10rpm) avslutta med ca 65 - 67,5kg 5x5

Masse helt greit der også, følte mest at jeg økte masse i beina og latsa :)

 

Kan anbefales, men jeg går tilbake til mitt vanlige program nå

9572087[/snapback]

 

Når man går tilbake til det "vanlige pogrammet", prøv og ikke gjør det samme hver uke. Du må variere litt ellers vill du fort stangere.

Lenke til kommentar
Økte greit nok i styrke. eksempel; benkpress starta jeg med 52.5 (10rpm) avslutta med ca 65 - 67,5kg 5x5

Masse helt greit der også, følte mest at jeg økte masse i beina og latsa :)

 

Kan anbefales, men jeg går tilbake til mitt vanlige program nå

9572087[/snapback]

 

Når man går tilbake til det "vanlige pogrammet", prøv og ikke gjør det samme hver uke. Du må variere litt ellers vill du fort stangere.

9574379[/snapback]

Trenger ikke variere i øvelser så lenge man ikke trener nerme failure hele tiden. (Vet du ikke sa noe om øvelser, men prøver bare å hjelpe @lex litt)

 

Selv begynner jeg på rundt 70-80% av min 15rm og trener meg opp til 100% av rm på 2 uker så går jeg over til 10rm hvor jeg tar 70-80% og jobber meg opp til 100% der så 5 reps osv. (HST prinsipper, nesten som RYP) Har fungert så langt.

 

Edit: Hvis jeg klarer 30kg x 15 i hantelpress betyr det da at jeg klarer 70kg x 15 i vanlig benkpress? Mange sier at man skal ta hantel + hantel + 10kg for å finne ut hvor mye man trener med i vanlig benk.

 

Må gå over til vanlig benk snart siden hantlene blir for lette

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
For meg gjelder den "regelen" ikke, jeg trener 8x4 med 36kgs hantler, men klarer såvidt tilsvarende med 80kg i benk. Teknikken suger riktignok, hater benkpress.

9577449[/snapback]

 

Det er større prestasjon det du klarer, imo. Alle øvelser som kan gjøres med hantler, bør gjøres med hantler er en liten norm jeg liker å følge. Du har nok hatt nytte av å velge hantler foran benk, både styrke og størrelsesmessig.

Lenke til kommentar

Trenger og fjerne noen av de kiloene jeg har lagt på meg det siste halve året, mens jeg har hatt pause. Noe av det værste jeg vet er å være en heavyvekter i skiløypa, får ikke bra resultater da.

 

Vil det beste være og ha kardio hele tiden et par uker, eller trene vekter på et treningsstudio et par uker? Eller er det beste og mikse, litt hver uke?

 

Skal lage et treningsprogram på 5dager i uka, så trenger tips.

 

edit: Det er ikke sånn "å jeg vil ha six pack fortest mulig trening" Det er seriøs trening så jeg kan komme tilbake til idretten jeg elsker igjen.

Endret av Dranc
Lenke til kommentar

Hør her. Jeg har et problem.

 

Om morgenen og til 3 er jeg på skole. Skolen er et godt stykke fra mitt hjem. Vanligvis er det fotballtrening 1700 eller 1800. Da er det gjerne upraktisk og dra hjem igjen.

 

Det jeg tenkte på er om det går at jeg tar en tur på gymmet før (styrketrening) eller om dette bør skje etter fotballtreningen, siden jeg da slipper mange turer til og fra byen der fotball og styrke trening finner sted.

 

Takker for svar folkens :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...