Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil si det er klin umulig å legge på seg så mye som 1 kg muskelmasse per måned.

9561974[/snapback]

Klin umulig? Er du helt nybegynner, satser hardt, spiser masse og doper deg går nok dette glatt.

9563073[/snapback]

 

Tror ikke du trenger å dope deg en gang. Er du _helt_ fersk, kombinert med godt kosthold, tror jeg det går veldig fint. Mener å ha sett noen veldig gode statistikker og forsøk på dette. Skal se om jeg finner de.

Lenke til kommentar

Nå er jeg møkk lei styrketrening! Det er ti måneder siden jeg starta for første gang, og i dag begynte jeg på tredje (av seks) uke av treningsprogrammet mitt, og jeg er drittlei. Når jeg er på klubben og trener går jeg bare og venter til jeg skal bli ferdig med styrketreninga, så jeg får ut og jogge. Jeg har tenkt litt på å kutte styrke en stund, og bare trene kondis/løpe bort litt fett, men samtidig vil jeg jo trene styrke for å bli sterkere. Synes selv jeg har fått mer markert kragebein (dvs. nå vises det at jeg har kragebein) og jeg begynner å vises at jeg har litt biceps, har blitt vesentlig mye sterkere i armer og bein, og sånt gjør jo at jeg vil fortsette med styrken, men jeg er så lei. :no:

 

Det var dagens syting fra meg. :p

Lenke til kommentar

Er ikke så begeistra for håndball og fotball, iallfall. Spilte håndball fra fjerde til sjuende klasse eller noe. Jeg måtte slutte da, fordi føttene mine takla det ikke. Veit ikke helt hva det var, men. Jeg suger i fotball, har ikke kondis til å drive med det heller :p Kunne egentlig tenkt meg å prøvd badminton, det er jo gøy :hmm: Tennis har jeg ikke prøvd, men det virker jo gøy det også. Tror kanskje det er mer trening i tennis enn i badminton.

 

Treningssenteret mitt tilbyr ingenting. :p

 

Veit ikke helt jeg, har liksom lyst til å fortsette med styrke, men det er jo ikke noe vits hvis jeg synes det er kjipt.

 

Edit: Huff, så mange smileyer.

Endret av dagr0z
Lenke til kommentar
Begynn med tennis da :) Tenk de armene du får av å slå den harde ballen! Kondis er ikke noe problem, det er sånt man har skau til for å løse. Bor du et stykke unna, så kjør! Jeg kjører 10 min hver vei for å komme til en.

9566446[/snapback]

Bruker man begge armene når man spiller tennis? :p Veit ikke om det er så stort tennismiljø her, men jeg kan jo prøve å sjekke ut saken.

Skau, mener du da å løpe i skauen? Har nettopp begynt å trene kondis, og når jeg er ferdigflytta etter helga bor jeg 30 meter unna ei sånn barkeløype. Den er jo fin å løpe på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Begynn med tennis da :) Tenk de armene du får av å slå den harde ballen! Kondis er ikke noe problem, det er sånt man har skau til for å løse. Bor du et stykke unna, så kjør! Jeg kjører 10 min hver vei for å komme til en.

9566446[/snapback]

 

Tennis gjør ikke _så_ mye for armene dine, men kjernemuskulaturen får kjørt seg, og det er godsaker for skuldrene også :) Som kondistrening er det fin anaerob trening når nivået blir høyt og dere beinflyr etter ballen i høyt tempo med hyppige pauser, og aerob trening når man har begynt å kunne få ballen over nett, frem og tilbake mange ganger men i et relativt rolig tempo. Om ballen går bare en gang over nett hver gang så er det... vel, kjedelig :)

 

Og jo, man slår med begge armene, dersom man kjører tohånds backhand, that is :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...