Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Enig der! Jeg ville ikke fungert i hverdagen hvis jeg hadde latt være å spise frokost eller lunsj på skola.

9466091[/snapback]

 

Det kan jeg også jeg skrive under på. Er helt ubrukelig hvis jeg ikke får i meg både frokost, og en del mat i løpet av skoledagen.

 

Metoden beskrevet over høres ganske rar ut, spør du meg. Men skal ikke uttale meg noe videre om saken, da jeg ikke har noe særlig å backe opp med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Kan jeg få lov til å sette opp en treningsdagbok tråd her på forumet, selv om vi ikke har et underforum til dette?

9466274[/snapback]

 

Det kan du. Slike ting er greit å ta på PM (ettersom jeg er en av de få moderatorene som jevnlig leser denne tråden). Så får du raskere svar :)

Lenke til kommentar

Begynte på nytt treningsprogram i dag! :)

Godt å komme igang igjen. Den siste måneden har jeg bare daffa på trening, i mangel av program (og treningslyst). Men nå har jeg bestemt meg for å prøve RYP. Kjører en time styrketrening, og en halvtime kardio, tre ganger i uka. Tenkte å jogge, men jeg er i for dårlig form til det, så jeg sykler. Føler jeg får gitt mer da. Er litt spent på hvor lenge jeg holder ut med syklinga da, har en lei tendens til å gi opp når jeg går lei. :thumbdown: Men det er sinnssykt digg da, når du kjenner svetten renner nedover kinnet :love: Lykke til, til meg selv! :D

Lenke til kommentar
man kan faktsik skippe frokost  til en hvis grad(akkurat den rapporten ELSKET jeg.)

9465241[/snapback]

 

Har du selv erfaring med å droppe mat før på ettermiddagen, DNA?

9466296[/snapback]

Hyrlen som skrev det ikke jeg. Jeg bare quoted fra Børge A. Fargerli.

 

Har ikke noen erfaring med det, men skal kanskje begynne å spise 3 måltider istedet for 6 måltider nå.

 

Så.. de som er med på 71 grader nord trenger vistnok 8000 kalorier om dagen?!?! Herregud...

9467329[/snapback]

Hvor har du fått det fra? Tviler sterkt . . .

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Så.. de som er med på 71 grader nord trenger vistnok 8000 kalorier om dagen?!?! Herregud...

9467329[/snapback]

Hvor har du fått det fra? Tviler sterkt . . .

9467358[/snapback]

 

En jeg bor med som så på det, og de sa det vistnok i programmet. Trodde jeg skulle dø av latter. 8000 kallorier er vel hva en person på 200kg må spise for å gå opp i vekt, og dobbelt så mye som en trenger for å gå til nordpolen..

Lenke til kommentar

Noen som leste en artikkel om Olav Tufte for en tid tilbake?

På de hardeste treningsperiodene slet han med at han ikke klarte å beholde muskelmassen, han forbrant rett og slett for mye. Innbiller meg å ha lest ca 10k kcal, men godt mulig jeg husker feil.

Uansett, han skrev ned sånn ca hva han spiste pr dag, dæven som jeg misunner de måltidene han kunne unne seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så.. de som er med på 71 grader nord trenger vistnok 8000 kalorier om dagen?!?! Herregud...

9467329[/snapback]

Hvor har du fått det fra? Tviler sterkt . . .

9467358[/snapback]

 

Det tviler ikke jeg på et eneste sekund. Har du målt din egen forbrenning når du trasker dagevis med sekk? Hvis jeg klarer å svi av 2000 kcal på 100 minutters sykling, så kan du være ganske sikker på at de forbrenner det firedobbelte med mye høyere aktivitetsnivå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
8000 kcal er høyt. De kan godt ligge på noen tusen, men det er tross alt overkommelige strabaser de er med på; det er ikke snakk om å flytte et fjell hver dag. Hvis jeg skulle ha spist til å ha god margin hadde jeg lagt meg på 5-6000, ville jeg tippet.

9467655[/snapback]

 

6000? Det blir ca. 4000 kcal forbrent gjennom fysisk aktivitet. Dvs. ikke veldig mye. Jeg tror dere tar feil her.

Lenke til kommentar

Hvor stort arbeid gjør man gjennom 4000kcal da? Skal man bedrive spinning f.eks. tar det jo evigheter å bli kvitt det. Så vidt jeg vet er det vel 800-1000kcal i timen på å dra tømmerstokker i et hogstfelt, og aldri i verden om det er like hardt å tasse litt rundt med sekk på ryggen som å dra tømmer i 6 timer.

Lenke til kommentar
8000 kcal er høyt. De kan godt ligge på noen tusen, men det er tross alt overkommelige strabaser de er med på; det er ikke snakk om å flytte et fjell hver dag. Hvis jeg skulle ha spist til å ha god margin hadde jeg lagt meg på 5-6000, ville jeg tippet.

9467655[/snapback]

 

6000? Det blir ca. 4000 kcal forbrent gjennom fysisk aktivitet. Dvs. ikke veldig mye. Jeg tror dere tar feil her.

9467667[/snapback]

 

7000 kallorier spiste Børge Ousland når han gikk til nordpolen. Og da gikk de i 10-12 timer om dagen i 36 minusgrader. Han og teamet har også en god del større oppakkning å dra med seg enn de 71 grader nord deltagerene har.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet er det vel 800-1000kcal i timen på å dra tømmerstokker i et hogstfelt,

9467865[/snapback]

 

Det er over 2500 hvis jeg hukser riktig :)

 

 

7000 kallorier spiste Børge Ousland når han gikk til nordpolen. Og da gikk de i 10-12 timer om dagen i 36 minusgrader. Han og teamet har også en god del større oppakkning å dra med seg enn de 71 grader nord deltagerene har.

 

Og da skal det også nevnes at de var veldig underernærte og ble veldig tynne som følge av turen :)

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jaja, det kan godt tenkes at de bruker 8000 kcal. Hvor langt går de, hvor mye har de på ryggen, osv? Kan noen som faktisk gidder å se på sånt tull svare på det? :p

9468716[/snapback]

 

Jeg vil tippe de ligger mellom 15 og 30 - 40 kg. Dessuten så gjør de ganske mye mer enn å gå. De må gjøre ting som de absolutt ikke har teknikk til og da ryker mye energi. På første episode så var nok de fleste neste oppe på et tosifret antall brente kalorier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...